۲ نفر

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با اقتصادآنلاین؛

۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است/ امکان فروش خودروهای برقی خارج از سامانه وجود دارد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 842532
۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است/ امکان فروش خودروهای برقی خارج از سامانه وجود دارد

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر که حدود ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است، گفت: شرکت‌های واردکننده خودرو برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش خودروهای برقی باز شده، خودرو بفروشند، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در سامانه خودرو بفروشند و بر قیمت هم نظارت وجود داشته باشد.

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: عرضه خودروهای برقی تسهیل شده و قواعدی که برای فروش خودروهای وارداتی عادی مطرح بود، برای ماشین‌های برقی برداشته شده است.

ضیغمی توضیح داد: شرایطی مانند این که خریدار فقط شخص حقیقی باشد حذف شده و حقوقی‌ها هم می‌توانند خودروی برقی بخرند، بحث پلاک فعال هم دیگر مسئله نیست و هر فردی می‌تواند ثبت‌نام کند و خودرو دریافت کند.

وی اضافه کرد: بحث بلوکه کردن پول به این دلیل که بحث دلالی و همچنین این موضوع که افراد همین جوری ثبت‌نام کنند و صف طولانی تشکیل شود و به دنبال آن افرادی که واقعا ماشین نیاز دارند نتوانند خرید کنند، در این مسیر شکل نگیرد، برقرار است و البته حداقل میزان بلوکه کردن پول برای خرید خودروهای برقی تعیین شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مورد آزادسازی قیمت‌گذاری خودروهای برقی نیز گفت: خودروهای برقی وارداتی از حالت انحصاری خارج شده است و بر همین اساس می‌تواند قیمت‌گذاری نداشته باشد، اما با توجه به شرایطی که وجود دارد نظارت سازمان حمایت برقرار است؛ ضمن این که بعضی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که برای خودروهای وارداتی‌شان قیمت‌گذاری صورت بگیرد.

به گفته ضیغمی، شرکت‌های واردکننده خودرو برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش خودروهای برقی باز شده، خودرو بفروشند، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در سامانه خودرو بفروشند و بر قیمت هم نظارت وجود داشته باشد.

معاون وزیر صمت در مورد میزان استقبال از خودروهای برقی در اولین مرحله عرضه نیز گفت: استقبال از خودروهای برقی در شرایطی که متقاضیان حق انتخاب خودروی بنزینی هم داشتند، خیلی خوب بود، انتخاب بیش از ۶۰۰ دستگاه خودرو برقی در مقایسه با انتظاری که ما داشتیم، عدد خوبی بوده است.

وی عنوان کرد: در شرایطی که افرادی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، منتظر هستند که خودروی بنزینی خاصی وارد شود و بیشتر دنبال سود هم هستند، استقبال خوبی از خودروهای برقی شد.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: حدود ۷ تا ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه در سامانه جدیدی است که مختص خودروهای برقی راه‌اندازی شده است.

ضیغمی در پایان تاکید کرد: برخی به دنبال خودروهای وارداتی خاص هستند، اما ما برای کل مرم خودرو وارد می‌کنیم و ملاحظه‌ای نداریم که برای گروه خاصی خودرو وارد کنیم. هر چقدر خودرو عادی وارد شود و در سامانه متقاضی نداشته باشد در سامانه مازاد عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • موسی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام لطفا تمدید کمید واردات برقی جا ماند ه ایم اشتباه برا بورس وکالت زدیم