۰ نفر

صدور هشدار زرد هواشناسی برای تهرانی‌ها

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۱
کد خبر: 840280
صدور هشدار زرد هواشناسی برای تهرانی‌ها

مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و از شهروندان خواست از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از ظهر دوشنبه ۱۷ تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت به علت فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید احتمال بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات وجود دارد.

حامد یزدی مهر افزود: در این مدت به ویژه در نیمه شمالی استان تهران احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین از ساکنان استان تهران و گردشگران خواسته می‌شود از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین درباره احتمال مه گرفتگی و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست وجود دارد بنابراین هموطنانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی دارند از تردد در این محورها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر افزود: همچنین با توجه به احتمال وقوع باد شدید در این مدت در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران برضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha