۰ نفر

مدیرعامل هلدینگ فولاد یزد:

کسب و کار در ایران از کاروان اقتصاد جهانی، جا مانده است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 840194
کسب و کار در ایران از کاروان اقتصاد جهانی، جا مانده است

بهادر احرامیان در همایش انتقال تجربه صنعت دانشگاه تهران گفت: امروز عمده وقت و انرژی مدیران بنگاه های اقتصادی کشور، به جای تمرکز بر توسعه و بالندگی بنگاه ها، به ناچار صرف حل و فصل مشکلات بیرون از بنگاه می شود که اگر نشود، فعالیت بنگاه اقتصادی متوقف خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بهادر احرامیان در همایش انتقال تجربه صنعت دانشگاه تهران گفت: امروز عمده وقت و انرژی مدیران بنگاه های اقتصادی کشور، به جای تمرکز بر توسعه و بالندگی بنگاه ها، به ناچار صرف حل و فصل مشکلات بیرون از بنگاه می شود که اگر نشود، فعالیت بنگاه اقتصادی متوقف خواهد شد.

وی یکی از عوامل اصلی تشدیدکننده معضلات عدیده اقتصادی را تدابیر نادرست سیاست گزاران و تصمیم گیران دانست و افزود: دولت با قیمت گذاری دستوری در شرایط تورم، عملا در چرخه عرضه و تقاضای کالاها مداخله و از تعادل خارج می کند که نه تنها مانع اولیه حل نمی شود بلکه مشکلات ثانویه ای نیز بر گرفتاری های قبلی افزوده می شود.

مدیرعامل بزرگترین هلدینگ فولادی بخش خصوصی کشور تاکید کرد مداخلات دولت در عرضه و تقاضا و پافشاری بر قیمت گذاری دستوری، بزرگترین دغدغه تمام حوزه های کسب و کار در کشور است به طوری هم تولیدکننده، هم توزیع کننده و هم مصرف کننده، متضررند.

بنیانگذار هلدینگ فولاد یزد نیز ضمن انتقاد از گسترش روزافزون شرکت های دولتی گفت: وقتی یک شرکت دولتی تاسیس می شود، باری بر دوش بودجه کشور افزوده می شود، بهره ور نیست و ضرر و زیانش نیز از بودجه دولتی که در واقع متعلق به آحاد مردم است، جبران می گردد.

محمد احرامیان با بیان این که شرکت های دولتی به دلیل برخورداری از حمایت و بودجه دولتی، با عرضه محصول زیر قیمت بازار، شرکت های خصوصی را از میدان رقابت خارج می کنند افزود: بخش خصوصی وقتی توانایی رقابت با شرکت های دولتی بهره مند از انواع رانت را ندارد، ناگزیر است تولید را تعطیل کند، نیروهایش بیکار می شوند و سرمایه و آینده اقتصادی شرکت نابود می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha