۲ نفر

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 817576
روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

با گسترش روزافزون استفاده افراد و کسب‌وکارها از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم مهم برای ارتباط با مخاطبان و جلب توجه، افزایش تعداد فالوورها به یکی از موارد حیاتی تبدیل شده است. اما راه‌اندازی یک استراتژی موثر برای جذب فالوورها و نگه‌داشتن آن‌ها، نیازمند بررسی دقیقی از اجزای مختلف و جذابیت‌های پروفایل شماست.

در دنیای امروزی که شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی ارتباطی و تبلیغاتی به حساب می‌آید، افزایش تعداد فالوورها در پروفایل اینستاگرام، به عنوان یکی از اهداف اساسی صاحبان کسب و کار، نقش بسزایی در افزایش فالوور ایفا می‌کند. داشتن یک جامعه مخاطبان فعال و بزرگ در اینستاگرام نه تنها امکان اشتراک‌گذاری محتوای خود را گسترش می‌دهد بلکه به عنوان یک نماد اعتبار و تأثیرگذاری نیز در بازار شناخته می‌شود.

با گسترش روزافزون استفاده افراد و کسب‌وکارها از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم مهم برای ارتباط با مخاطبان و جلب توجه، افزایش تعداد فالوورها به یکی از موارد حیاتی تبدیل شده است. اما راه‌اندازی یک استراتژی موثر برای جذب فالوورها و نگه‌داشتن آن‌ها، نیازمند بررسی دقیقی از اجزای مختلف و جذابیت‌های پروفایل شماست.

در این مقاله، به بررسی راهکارها، تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کنند تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و در محیط پویا و رقابتی اینستاگرام، به عنوان یک شخصیت یا کسب‌وکار، به برتری دست یابید.ما در ادامه این مقاله انواع روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام بصورت رایگان و پولی را معرفی کرده و راهکارهایی برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

انواع روش‌های افزایش فالوور در اینستاگرام

برای افزایش فالوور در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از آن‌ها رایگان هستند و برخی به هزینه کردن نیاز دارند. حال سوال اینجاست که کدام روش برای افزایش فالوور موثرتر است؟

۱- خرید فالوور اینستاگرام (روش پولی)

خرید فالوور اولین راهکاری است که کاربران در مواجه با مشکل کم بودن تعداد فالوور پیج اینستاگرامشان به آن میرسند. درست است که خرید فالوور فیک آسان ترین راه برای افزایش فالوور است اما با وجود معایبی که دارد به هیچ عنوان توصیه نمیشود. ما میخواهیم فالوور های خود را بالا ببریم تا با تعامل با انها به اینگیجمنت پیج خود را بالا برده و خدمات خود در اینستاگرام را گسترش دهیم اما ایا با تعداد بالایی از اکانت هایی که هیچ تعاملی با پیج ما ندارند میتوانیم به این مهم دست یابیم؟

فالوور فیک فقط عدد بخش فالوورهای پیج اینستاگرام را بالا میبرد و سود دیگری ندارد. فالوورهای جعلی پست های شما را لایک نمیکنند، کامنتی نمیگذارند و به طور کلی هیچ تعاملی با حساب اینستاگرام شما ندارند. علاوه بر این، الگوریتم جدید اینستاگرام توانایی تشخیص فالوورهای فیک را دارد و اگر اینستاگرام متوجه این موضوع شود به احتمال زیاد اکانت شما را حذف خواهد کرد.

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

۲- استفاده از ربات افزایش فالوور (روش پولی)

ربات فالوور اینستاگرام یک برنامه نرم افزاری است که به طور خودکار با سایر کاربران در پلتفرم اینستاگرام با اقداماتی مانند فالو و آنفالو کردن، لایک کردن، نظر دادن و مشاهده استوری ها تعامل می‌کند و سعی در افزایش فالوورها بصورت مصنوعی دارند. این ربات ها برای کمک به کاربران برای افزایش سریع و آسان تعداد فالوورها و سطح تعامل خود طراحی شده اند. شما با پرداخت هزینه با سایت‌های فروشنده ربات فالوور این امکان را روی حساب خود فعال خواهید کرد.

نحوه کار ربات های فالوور اینستاگرام

ربات‌های افزایش فالوور اینستاگرام معمولاً با بررسی داده‌های اینستاگرام نظیر هشتگ‌ها و لایک‌ها برای یافتن فالوورهای بالقوه کار می‌کنند. ربات‌های فالوور از این داده ها برای ایجاد لیستی از حساب های کاربری که با مخاطب هدف کاربر مطابقت دارد استفاده می کنند. ربات‌های فالوور اینستاگرام به طور خودکار پست‌های این حساب‌ها را دنبال، لایک و کامنت می‌گذارد تا توجه آن‌ها را جلب کند و آنها را تشویق کند که کاربر را دنبال کنند.

معایب استفاده از ربات های افزایش فالوور اینستاگرام

  • امکان شدو بن شدن اکانت: استفاده از ربات فالوور اینستاگرام خلاف قوانین اینستاگرام است و اینستاگرام یک سیاست سختگیرانه در برابر استفاده از ابزارهای شخص ثالث نظیر ربات‌ها که تعاملات را خودکار می کنند، دارد. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که حساب کاربری در صورت استفاده از ربات فالوور به حالت تعلیق در نخواهد آمد، اما این خطری است که کاربران باید از آن آگاه باشند.
  • جذب فالوورهای جعلی: ربات های فالوور ممکن است فالوورهای جعلی را جذب کنند که به محتوای کاربر علاقه ای ندارند.
  • خطر تعلیق حساب اینستاگرام: اینستاگرام ممکن است حساب هایی را که مشخص شود از ربات های فالوور استفاده می کنند، به حالت تعلیق درآورد.
  • از دست دادن دسترسی به حساب کاربری در اینستاگرام: برای استفاده از ربات‌های افزایش فالوور باید دسترسی حساب کاربری خود را در اختیار این ابزارهای قرار دهید. این مساله ممکن است موجب سو استفاده تولیدکنندگان ربات‌های فالوور شده و شما دسترسیتان به حساب کاربریتان را از دست دهید. اگر قبلا از ربات‌های افزایش فالوور استفاده کردید به شما توصیه می‌کنیم پسورد خود را عوض کنید و ورود دو مرحله‌ای اینستاگرام را فعال کنید.

۳- افزایش فالوور بصورت طبیعی و ارگانیک (روش رایگان)

افزایش فالوور بصورت طبیعی در اینستاگرام پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و زمانبر است اما در بلند مدت فواید بسیاری دارد و موجب برندسازی و اعتبار حساب کاربری شما نزد مخاطبان خواهد شد. با رعایت نکات و روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت به راحتی می‌توان به فالوور بالا دست پیدا کرد.

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

 ۴-  تبلیغات در اینستاگرام: یک روش سریع و موثر برای افزایش فالوور

تبلیغات در اینستاگرام یکی از سریع ترین روش های افزایش فالوور است. طراحی کمپین های تبلیغاتی هدفمند میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش فالوور باشد. قالب های تبلیغاتی متنوع اینستاگرام مثل تبلیغ در استوری، پست، ریلز و همچنین همکاری با اینفلوئنسرها میتواند میانبری برای جذب فالوور باشد.

بسیاری از افراد گمان میکنند که بعد از ایجاد پیج در اینستاگرام و همکاری با چند بلاگر، میتوانند فالوور جذب کنند اما بای توجه داشته باشند که قبل از انجام تبلیغات باید حتما پیج خود را آماده کنند. در غیر این صورت نه تنها فالووری جذب نمیکنند بلکه هزینه خود را نیز از دست خواهند داد. پیج باید از لحاظ محتوایی و ظاهری به حد قابل قبولی رسیده باشد تا نتیجه مطلوبی از تبلیغات حاصل شود. همچنین طراحی صحیح بنر تبلیغاتی اینستاگرام نیز از مواردی است که در بازدهی تبلیغات اینستاگرامی تاثیر زیادی دارد. در صورتیکه در زمینه تبلیغات در اینستاگرام نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از آژانس تبلیغاتی گاو بنفش کمک بگیرید.

نکته: در حالت کلی برای افزایش فالوور در اینستاگرام در ابتدا باید نکات مربوط به ظاهر پیج، محتوای پیج و تعامل با کاربر رعایت شود و سپس برای دست یابی به مخاطبین هدفمند و سرعت بخشیدن به روند جذب فالوور، از تبلیغات بهره گرفت.

روش‌های افزایش فالوور در اینستاگرام بصورت اصولی و رایگان

افزایش فالوور در اینستاگرام به روش اصولی نیازمند برنامه ریزی و صبر است و نباید انتظار داشته باشید با انتشار مثلا ۲۰ الی ۳۰ پست و استوری یک شبه فالوورهای شما چند کایی بشود. در ادامه تاکتیک‌های که به شما کمک می‌کند فالوور بیشتری جذب کنید را با هم مرور خواهیم کرد.

۱- محتوای مناسب و جذاب منتشر کنید

مهمترین رکن برای موفقیت در اینستاگرام تولید محتوای سرگرم کننده و یا آموزنده است. احتمالا شما هم شاهد معروفیت برخی از پیج های اینستاگرام؛ تنها با یک ویدئو شده‌اید که با وایرال شدن یک پست در اینستاگرام، فالوورهای زیادی جذب کرده‌اند.

با تست کردن انواع مختلف محتوا نظیر پست، استوری، ریلز متوجه خواهید شد که چه نوع محتوایی برای مخاطبین پیج اینستاگرام شما مناسب است. تست کردن پاسخ بسیاری از سوالات شما را خواهد داد.

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

شما باید با انتشار محتوای مناسب و با کیفیت، پیج خود را وارد الگوریتم اینستاگرام کنید اینگونه افراد بیشتری پیج شما را می‌بینند و در نتیجه دنبال‌کننده‌های شما نیز افزایش می‌یابد.

۲- برندسازی کنید و ارزش ایجاد کنید

برندسازی و ایجاد ارزش برای جذب فالوورهای واقعی در پیج اینستاگرام مهم است. پیج اینستاگرام شما بایستی از نظر طراحی، محتوایی و ... دارای مسیر مشخصی باشد. تصور کنید وارد یک فروشگاه شوید و متوجه نشوید این فروشگاه چه چیزهایی را میفروشد. البته این بدین معنی نیست که همه پستهای شما باید یکسان باشند.

۳- در پیج اینستاگرام‌تان یکپارچگی بصری و محتوایی را رعایت کنید.

فید اینستاگرام امروزه مانند رزومه و نمونه کار شماست و باید در بازدید اول تاثیر مثبتی بر مخاطب بگذارد. بهتر است از یک سری رنگ و فونت ثابت در طراحی المان ها در پستهای اینستاگرام استفاده کنید تا فید اینستاگرام شما حال و هوای یکپارچه ای داشته باشد.

گزینه دیگر استفاده از قالب‌های آماده برای پیج اینستاگرام است. قالب های مختلفی برای استوری، پست و هایلایت های اینستاگرامی در اینترنت وجود دارد که شما میتوانید آن‌ها را دانلود کنید و باتوجه به صفحه خودتان شخصی سازی کنید.

۳- پروفایل اینستاگرامتان را بهینه سازی کنید

دو سوم بازدیدکنندگان پروفایل پیج‌های بیزنسی اینستاگرام افرادی هستند که پیج را فالو نمی‌کنند. اگر پروفایل شما بتواند این افراد را قانع کند که روی دکمه فالو ضزبه بزنند، این افراد به فالوور شما تبدیل می‌شوند. بنابراین پروفایل شما نقش کلیدی در جلب توجه مخاطب و در نتیجه افزایش فالوور دارد. چند نکته که باید در پروفایل اینستاگرامتان در نظر بگیرید در ادامه ذکر شده است:

  • کلمات کلیدی را در نام کاربری و نام خود قرار دهید زیرا الگوریتم اینستاگرام نتایج جستجوی کلمات کلیدی در نام و نام کاربری را در اولویت قرار می‌دهد.
  • انتخاب عکس پروفایل جذاب برای پیج کسب و کار شما در اینستاگرام می‌تواند تأثیر مثبتی بر جذب توجه و اعتماد کاربران داشته باشد.اگر محتوای شما در زمینه خاصی فعالیت دارد، عکس پروفایل باید این انسجام و اصالت را بازتاب دهد تا باعث ایجاد ارتباط بیشتر با مخاطب می‌شود.
  • اگر ممکن است، از تصویری استفاده کنید که به وضوح خدمات یا محصولات شما را نمایش دهند؛ این می‌تواند به کاربران کمک کند تا بیشتر با فعالیت‌ها و محتوای شما آشنا شوند.
  • بیو پیج اینستاگرام اولین نقطه تماس مخاطب با پیج شماست و باید از آن برای معرفی سریع خودتان و کسب و کارتان استفاده کنید. باتوجه به محدودیت ۱۵۰ کاراکتری بایو باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و حتما نوع بیزینس خود را از قسمت تنظیمات اینستا انتخاب کنید تا در بیو نمایش داده شود.
  •  محصول و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، شماره تلفن، ادرس، آدرس سایت، ادرس پیج پشتیبانی، آیدی کانال تلگرام و موارد ضروری را حتما در بیو خود ذکر کنید.

با ویرایش هوشمندانه پروفایل، می‌توانید جلب توجه کاربران را افزایش داده و اعتماد آنها را به برند یا کسب و کار خود تقویت کنید.

۴- هایلایت‌های پیج اینستاگرام را بهینه سازی کنید.

استوری‌های اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. با بهره بردن از ویژگی هایلایت اینستاگرم می‌توانید استوری‌های مهم را دسته بندی کنید و تا زمان دلخواه آنها را در دسترس مخاطبان نگه دارید.

هایلایت‌های مناسب باعث افزایش آگاهی از برند شما شده و به جذب فالوورهای بیشتر کمک کند. در هایلایت‌های خود سوالات متداول و از همه مهمتر رضایت مشتری را قرار دهید زیرا باعث اعتماد کردن مخاطب به پیج شما میشود. برای طراحی هایلایت‌های پیج بهتر است از عکس کاور مناسب استفاده کرده و ابعاد استاندارد هایلایت اینستاگرام را رعایت کنید.

۵- برای انتشار محتوا در پیج برنامه ریزی کنید

پیج های زیادی در اینستاگرام وجود دارند که با انتشار روزانه و مستمر محتوا توانسته‌اند بازدید قابل توجهی بدست بیاورند. اینجاست که میبینیم برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب برای انتشار پست‌ها و استوری‌ها در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به بهبود تعامل با مخاطبان در اینستاگرام و جذب مخاطب کمک کند. انتشار پست‌ها و استوری‌ها زمانی که کاربران بیشتری فعال هستند، باعث افزایش بازدید و تعامل با مخاطبان می‌شود.

برنامه‌ریزی مناسب محتوا باعث جلب توجه و جذب نظر فالوورهای جدید می‌شود. پست‌ها و استوری‌های به‌موقع و با کیفیت می‌توانند به رشد تعداد فالوورها کمک کنند. زمان‌بندی مناسب انتشار محتوا، باعث افزایش شناخت برند و حضور فعال در دنیای مجازی می‌شود. این باعث می‌شود که برند شما در ذهن مخاطبان بهتر جا بیفتد.

به طور کلی، برنامه‌ریزی مناسب برای انتشار پست‌ها و استوری‌ها در اینستاگرام به بهبود ارتباط با دنیای مجازی، جلب توجه بیشتر مخاطبان و تقویت حضور آنلاین شما کمک می‌کند.

با بررسی رفتار مخاطبان، آنالیز رقبا و طراحی یک استراتژی محتوایی، تقویم محتوایی اینستاگرام ایجاد کنید. این تقویم محتوایی باید بر اساس تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در پیج شما، برای کشف این که انتشار چه محتوایی در چه زمانی بهترین بازدهی را خواهد داشت، ایجاد شود. اگر به تازگی پیج خود را راه اندازی کرده اید، بر اساس تحقیقات بازاریابی، بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را پیدا کنید. اما ممکن است فالوور های شما از این استاندارد پیروی نکنند به همین دلیل با خطا و آزمون می‌توان متوجه شد که چه زمانی برای انتشار محتوا برای مخاطبان شما مناسب‌تر است.

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

مطالعه بیشتر: تقویم محتوای اینستاگرام چیست؟ آموزش ایجاد تقویم محتوا

۶- از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام می‌تواند به افزایش بازدید پست و استوری‌های شما و درنتیجه افزایش فالوور کمک کند.

هشتگ‌ها به کاربران اینستاگرام کمک می‌کنند تا راحت تر به محتوای شما دسترسی داشته باشند. زمانی که کاربران جستجویی با هشتگ‌ها انجام می‌دهند، اگر زیر پست های خود از آن هشتگ‌ها استفاده کرده باشید؛ احتمال دیده شدن پست‌های شما توسط افرادی که فالوور نیستند افزایش می‌یابد. شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ در یک پست اینستاگرامی داشته باشید.

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

هشتگ‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی رایگان عمل می‌کنند به گونه ای که با استفاده از هشتگ‌های مرتبط با موضوع محتوای خود، فالوورهایی که به محتوای شما علاقه‌مند هستند، به پست‌های شما دسترسی پیدا می‌کنند.

به طور کلی، استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام یک راهکار کارآمد برای افزایش بازدید و تعداد فالوورها است. همچنین، مهم است که هشتگ‌های انتخابی به دقت انتخاب شده و با محتوای پست شما همخوانی داشته باشند.

بسیاری از چالش‌ها و رویدادها در اینستاگرام از هشتگ‌ها برای یافتن شرکت کنندگان استفاده می‌کنند. با شرکت در این چالش‌ها و استفاده از هشتگ‌های مرتبط، احتمال دیده شدن پست‌های شما افزایش می‌یابد.استفاده از هشتگ‌های ترند روز نیز باعث افزایش تعاملات و ارتباط با دیگر کاربران می‌شود.

با افزایش بازدید و جذب مخاطبان هدف، احتمال افزایش تعداد فالوورهای شما نیز بالا می‌رود. کاربران علاقه‌مند به محتوای شما، احتمالاً شما را فالو کرده و محتوا های شما را در دنبال خواهند کرد.

۷- کپشن‌های جذاب با کلمات کلیدی مناسب بنویسید

نوشتن کپشن اینستاگرام بصورت خلاصه با استفاده از کلمات کلیدی مناسب به شدت روی بهتر دیده شدن پست‌ها اینستاگرامی شما اثرگذار است. بهتر است کلمات مهم را در ابتدای کپشن قرار دهید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از اموجی‌های مناسب اثرگذاری کپشن‌هایتان در اینستاگرام را بیشتر کنید.

اقدام دیگری که می‌توانید در کپشن‌های اینستاگرامتان انجام دهید پرسیدن سوال و استفاده از CTA مناسب است. یک نمونه CTA مثلا میتواند این باشد اگر این پست برای شما جالب بود لایک کنید. نظراتتون رو برای ما بنویسید.

مطالعه بیشتر: کپشن اینستاگرام چیست و چطور کپشن خوب بنویسیم؟

۸- از استوری‌های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید

اگر به دنبال فالوورهای بیشتری در اینستاگرام هستید باید استوری‌های بیشتری منتشر کنید. طبق آمار بیش از ۵۰۰ میلیون اکانت اینستاگرام بصورت روزانه استوری می‌گذارند و ۴۵ درصد از پربازدیدترین استوری ها در اینستاگرام مربوط به حساب های بیزنسی است.

کاربرانی که از استوری‌های اینستاگرام بازدید می‌کند میزان تعامل بالایی دارند. همچنین شما با تگ کردن لوکیشن و استفاده از هشتگ مناسب می‌توانید استوری‌های خود را به کاربران بیشتری نمایش دهید.

۹- از لایو اینستاگرام بهره ببرید

لایو اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان در اینستاگرام است و می‌تواند موجب افزایش تعامل با مخاطبان شده و در نتیجه افزایش فالوور را در پی داشته باشد. قابلیت لایو اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که به صورت زنده با فالوور های خود در ارتباط باشید. این تعامل مستقیم می‌تواند احساس ارتباط نزدیکتری را به فالوورهای شما منتقل کند. چند نکته برای بهره مندی بهتر از لایوهای اینستاگرام به شرح زیر است:

  • حین پخش لایو، می‌توانید از هشتگ‌های مرتبط با موضوع یا محتوای لایوتان استفاده کنید. همچنین، تگ کردن (tagging) افراد معروف یا صفحات مرتبط می‌تواند به شما کمک کند تا به فالوورهای جدید دست یابید.
  • حین پخش لایو، از فرصت پاسخ به سوالات و نظرات مخاطبان خود استفاده کنید. این اقدام به فالوورها نشان می‌دهد که شما به نظرات و ایده‌های آن‌ها اهمیت می‌دهید و باعث افزایش اعتبار و تعامل بیشتر خواهد شد.
  • لایوها فرصت خوبی را برای اشتراک‌گذاری پشت صحنه‌ها یا ناگفته‌ها از جزئیات فعالیت‌های کسب و کار شما فراهم می‌کنند. این اقدام می‌تواند جذابیت و شفافیت را افزایش داده و به دنبال آن، تعداد فالوورها را افزایش دهد.
  • اینستاگرام امکانات تعاملی مثل پرسش و پاسخ و نظرسنجی در لایو را ارائه می‌دهد. استفاده از این امکانات باعث افزایش تعاملات و مشارکت فالوورها می‌شود.

استفاده از لایو اینستاگرام یک فرصت بی‌نظیر است تا با مخاطبان خود در ارتباط باشید و ارتباطاتتان را به سطح جدیدی برسانید. با اجرای لایوهای جذاب و مفید، می‌توانید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

۱۰- مسابقه برگزار کنید و به فالوورهایتان جایزه بدهید

اگر قصد افزایش سریع فالوور دارید برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی و دادن جایزه یک تاکتیک بسیار موثر است. با یک استراتژی درست شما می‌توانید ضمن اینکه حسی از مجموعه طرفداران برندتان را میسازید، میتوانید هزاران فالوور جذب کنید.

شرایط و قوانین مسابقه و برنده شدن جایزه را شفاف اعلام کنید. مواردی نظیر تگ کردن دوستان در کامنت‌ها، انتشار استوری و فالو کردن پیج اینستاگرام میتوانند از پیش نیازهای برنده شدن در مسابقات اینستاگرامی باشند.

۱۱- با مخاطبانتان ارتباط دایمی داشته باشید

ارتباط دایمی با مخاطبان یکی از بهترین روشهای ازایش فالوور در اینستاگرام است. تلاش کنید یک فضای صمیمانه در کامنت‌های پست‌ خود ایجاد کنید، اینگونه مخاطبان پیج شما ارتباط نزدیکتری با شما برقرار میکنند. نباید کامنت‌ها بدون پاسخ بمانند؛ حتی کامنت های منفی. اینگونه مخاطبان، اعتماد بیشتری به شما می‌کنند.

پاسخگویی سریع دایرکت‌ها در پیج نیز حائز اهمیت است. اگر پیامی مدت طولانی بدون پاسخ بماند، معمولا مخاطب به دنبال پیج دیگری برای رفع نیازهایش می‌گردد.

در استوری‌های خود به دنبال گفتگو با مخاطبان خود باشید. از آنها سوال بپرسید، بخواهید در نظرسنجی های شما شرکت کنند و ... .ارتباط با مخاطب باعث افزایش اطمینان فالوورها به محتوای شما شده و احتمال به اشتراک گذاری پست‌های اینستاگرام شما افزایش پیدا میکند.

۱۲- محتواهای موفق در پیج تان را شناسایی کنید

شاخص ریچ در اینستاگرام یکی از مهمترین سنجه‌هایی است که همواره پس از انتشار محتوا در اینستاگرام باید آن را چک کنید. ریچ اینستاگرام بیانگر تعداد اکانت‌هایی است که پست شما را دیده‌اند.

اگر پستی دارای ریچ خیلی زیاد (کم) بود از این اطلاعات می‌توانید برای برنامه ریزی پست‌های بعدی استفاده کنید. به هشتگ‌ها استفاده شده، نوع محتوا، کال تو اکشن و کپشن استفاده شده توجه کنید.

۱۳- بهترین زمان برای انتشار پست در پیج اینستاگرامتان را پیدا کنید

انتشار مستمر محتوا در اینستاگرام مهم است و برای اینکه بیشتر دیده شوید باید در زمان مناسب در پیج اینستاگرام محتوا منتشر کنید.زمان مناسب برای انتشار محتوا در اینستاگرام در حوزه‌های مختلف با هم تفاوت دارد. می‌توانید از رقبای موفق الگو بگیرید. اما بطور کلی بهتر است با بررسی عملکرد پست‌ها در بازه‌های زمانی مختلف، زمان مناسب برای انتشار پست در پیجتان را پیدا کنید.

۱۴- برای ورود به اکسپلور اینستاگرام تلاش کنید

مطالب موجود در اکسپلور هیچ شخصی با دیگری یکسان نیست. از سریع ترین روش های افزایش فالوور در اینستاگرام راهیابی به اکسپلور است چرا که محتواهایی که به این بخش ورود پیدا میکنند به تعداد بیشماری از کاربران نمایش داده میشوند.
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام یک سیستم پیچیده است که بر اساس ترکیبی از عوامل و معیارهای مختلف، محتوا را برای نمایش به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

مهمترین عوامل و معیارهایی که الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای ارائه محتوا به کاربران استفاده می‌کند عبارتند از:

  • تعامل کاربران: الگوریتم اکسپلور به دنبال محتواهایی می‌گردد که تعامل بالا و بازخورد خوبی از طرف کاربران دریافت کرده‌اند. تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و mention شدن در دیدگاه‌های دیگران از معیارهای مهم در این بخش است.
  • محتوا و کیفیت: الگوریتم اکسپلور به دنبال محتواهایی است که با کیفیت بالا، جذاب و متنوع هستند. ویدیوها، عکس‌ها، استوری‌ها و در حالت کلی محتواهای جذاب و باکیفیت، احتمال ورود به این بخش را دارند.
  • استفاده از هشتگ‌ها: الگوریتم اکسپلور از هشتگ‌های مرتبط با موضوعات مختلف برای شناسایی محتواها استفاده می‌کند. هشتگ‌های مناسب و پرطرفدار می‌توانند به افزایش احتمال دیده شدن پست در اکسپلور کمک کنند.
  • سابقه تعاملات کاربر: الگوریتم با توجه به سابقه علایق و تعاملات کاربر، سعی می‌کند محتواهایی را که با علایق کاربر سازگار هستند، به وی پیشنهاد دهد. همچنین به احتمال زیاد، برخی از پست هایی که مورد توجه فالووینگ های شما نیز واقع شده باشند، وارد اکسپلور شما خواهند شد.
  • زمان انتشار محتوا: الگوریتم اکسپلور اینستاگرام ممکن است در نظر بگیرد که چه زمانی محتوا منتشر شده است. زمان مناسبی که کاربران فعالیت بیشتری داشته باشند، احتمال ورود محتوا به اکسپلور را افزایش می‌دهد.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به صورت مداوم در حال آپدیت شدن است و تغییر می‌کند، بنابراین، تکنیک‌ها و روش‌های بهینه‌سازی برای ورود به این بخش نیز ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند.

۱۵- ریلزهای بیشتری منتشر کنید

طبق آمار، بیش از 66 درصد از کاربران اینستاگرام، تمایل به تماشای ویدئوهای کوتاه دارند. ریلز ها میزان تعامل بالاتری نسبت به پست ها و حتی استوری های دریافت میکنند و به همین دلیل فرصت مناسبی برای تبلیغ، معرفی محصولات خود، آموزش ها و ... هستند و به شما امکان دیده شدن توسط مخاطبان جدید را می‌دهند.

برای انتشار ریلز زمان بگذارید. اگر پیج اینستاگرام شما فروشگاهی است، میتوانید از تمپلیت های متنوع ریلز، ویدئوهای کوتاه و متنوعی از نمایش محصول ایجاد کرده و توجه کاربران را جلب کنید.

ایجاد ریلز های جذاب شامل ترکیبی از خلاقیت و محتوای جالب برای مخاطب است. در ادامه چند نکته برای جذابتر کردن ریلز اینستاگرام را عنوان میکنیم:

  • از آنجایی که شما تنها چند ثانیه برای جلب توجه نیاز دارید، خلاقانه تر عمل کنید. از ابزارهای داخلی مانند استیکرها، فیلترها، و موسیقی بهره ببرید.
  • از کلمات کلیدی و هشتگ های مناسب برای توصیف محتوای ویدیویی ریلزتان استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که کیفیت تصاویر و ویدئوهای شما باید در بهترین حالت خود باشد
  • از موسیقی های مرتبط و وایرال استفاده کنید چراکه ویدئوهایی با صدای دلنشین، تعامل بیشتری دریافت میکنند.
  • به ویدیوی خود زیرنویس اضافه کنید تا افراد بازدیدکنندگان بدون صدا هم بتوانند ریلز شما را تماشا کنند.
  • داستان سرایی کنید! سعی کنید پیام خود را با داستانی به مخاطب روایت کنید که تاثیر گذاری بیشتری دارد.

۱۶- پیج اینستاگرامتان را در سایر کانال‌های بازاریابی به نمایش بگذارید

منظور از به نمایش قرار دادن پیج اینستاگرام این است که نام کاربری خود را در وب سایت و یا ایمیل خود درج کنید. با اینکار افراد میتوانند به راحتی پیج شما را در اینستاگرام دنبال کنند.

پیج اینستاگرام خود را در صفحه اصلی و یا صفحات محصول خود قرار دهید. مطالب خود دراینستاگرام را در کانال ها و شبکه های اجتماعی دیگر خود به اشتراک بگذارید. برای مثال میتوانید در فیسبوک یا تویتر خود اعلام کنید که قرار است لایوی در اینستاگرام اجرا کنید.

۱۷- با اینفلوئنسرهای مربوط به حوزه کاری خود همکاری کنید

همکاری با اینفلوئنسرهای محبوب و فعال، روش دیگری برای افزایش فالوور است. اینفلوئنسرهای اینستاگرام میتوانند برند شما را به مخاطبین خود معرفی کرده و یا تبلیغ پیج شما را انجام دهند. با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که حوزه فعالیت مرتبطی با پیج شما دارند و محتوایی که تولید میکنند با ارزش های برند شما همخوانی داشته باشد.

همکاری با اینفلوئنسرها چند روش مختلف دارد:

  • اسپانسر مالی: این روش ساده ترین نوع مشارکت با اینفلوئنسر ها است. شما موظف به پرداخت هزینه تبلیغات بوده و آنها محصول یا برند شما را در استوری یا پست خود تبلیغ میکنند. در مورد جزئیات تبلیغات مثل تعداد پست ها، نوع محتوا و پیام خاصی که قصد اعلام آن را دارید به توافق برسید.
  • ارسال محصول: برخی از اینفلوئنسرها به جای حمایت مالی، درخواست میکنند که محصولات خود را به صورت رایگان برایشان ارسال کنید تا در عوض، محصول شما را معرفی کنند.
  • سفیر برند: میتوانید با اینفلوئنسرهایی که محصولات شما را دوست دارند و مایل به استفاده از آن‌ها هستند درخواست کنید که درصورت استفاده از محصولات شما، و نمایش آن به مخاطبین، امتیاز و یا تخفیفات ویژه ای به آنها تعلق خواهد گرفت.
  • ایجاد محتوای مشترک: روش دیگر برای افزایش فالوور به کمک اینفلوئنسرها این است که با همکاری و مشارکت با یکدیگر، محتوای مشترکی ایجاد کنید. این محتوا میتواند اجرای یک لایو باشد.

و در انتها لازم تا این نکته را ذکر کنیم که حتما در انتهای اجرای این کمپین ها، اثربخشی آن را بررسی کنید. به معیارهایی مثل افزایش فالوور، تعامل، بازگشت سرمایه و ... توجه کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا ایفلوئنسر مذکور، ارزش همکاری را دارد یا خیر.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین پیج‌های اینستاگرام برای تبلیغات

چطور از فالوورهای فعلی پیج اینستاگرام بهره ببریم؟

چگونه میتوانیم از فالوور های فعلی پیج خود، بهره ببریم؟ بهتر است نقد را بچسبید چرا که تنها بالا بودن تعداد فالوور اهمیت ندارد حفظ فالوورهای فعلی پیج اینستاگرامتان نیز مهم است. برای حفظ فالوورهای فعلی و بهره مندی از آنان به نکات زیر توجه کنید:

  • تعامل با فالوور ها: اینستاگرام مکانی برای تعامل است پس نظاره گر نباشید. اگر فالوورهای شما به پست ها و استوری هایی که منتشر میکنید واکنش نشان میدهند و یا کامنت میگذارند، آنها را بدون پاسخ رها نکنید. حتی یه ایموجی ساده میتواند نشان دهنده توجه شما به آن ها باشد.
  • جنبه انسانی خود را به نمایش بگذارید: توجه داشته باشید که افراد با انسان ها ارتباط برقرار میکنند بنابراین اگر اکانت شما شرکتی و یا سازمانی است، ماسک خود را کنار زده و چهره ها و داستان های واقعی پشت برند خود را نمایش دهید.
  • آپدیت باشید: الگوریتم های اینستاگرام مدام در حال تغییر هستند، ترفندی که دیروز نتیجه بخش بود شاید امروز بی تاثیر باشد. در چالش های وایرال شده شرکت کنید، از فیلتر های محبوب استفاده کنید تا شما نیز وارد چرخه هیجان انگیز اینستاگرام شوید!
  • تجزیه و تحلیل کنید: دنبال کنندگان شما دقیقا برای چه چیزی پیج شما را دنبال میکنند؟ از چه پست هایی خوششان می آید و یا کدام ویدئو و با چه سبکی در پیج شما مورد توجه آنها قرار گرفته است؟ پاسخ به این سوالات میتواند اطلاعات مفیدی درباره رفتار فالوورهایتان را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید استراتژی خود را تغییر داده و محتوای مورد پسندی را انتشار دهید.

چگونه فالوور های بیشتری داشته باشیم؟ (راه غلط)

اینستاگرام خرید فالوور را تائید نمیکند و درنتیجه خدماتی که فالوور و یا لایک میفروشند را توصیه نمیکند.

همانطور که اینستاگرام تبدیل به فضای رقابتی تر و شلوغ تری شده است، برند ها برای به دست اوردن نتایج دلخواه خود، حاضر به ریسک هستند.

روش های تضمینی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

چرا نباید فالوور فیک بخریم؟

در ادامه دلایلی را عنوان خواهیم کرد که نشان میدهد خرید فالوور فیک اشتباه است:
فالوورهای واقعی شما میدانند که فالوور های فیک چگونه هستند. کاربران اینستاگرام بسیار باهوش هستند. نگراین های مربوط به حریم شخصی و کلاهبرداران، مردم را نسبت به فعالیت های عجیب و غریب آگاه کرده است. به طور خلاصه این روزها کاربران ردیاب اسپم هستند.

افزایش ناگهانی فالوور یک پرچم قرمز است: ناگفته نماند که ربات های فالوور فیک، اکانت شما را به صورت ناگهانی فالوور باران میکنند. این موضوع اعتبار شما را خدشه دار میکند و شما را از افزایش فالوور های واقعی باز میدارد.

از فالوور فیک چیزی عاید شما نمیشود: احتمالا شما نیز نگران معیارهای اینستاگرام خود هستید و ما هم این موضوع را درک میکنیم. با این اوصاف اگر فالوور های شما باعث ایجاد تعامل نشوند، تعداد آنها چه سودی خواهد داشت؟ ممکن است در یک نگاه بزرگ و معتبر به نظر برسید اما چه اهمیتی دارد وقتی واقعا اینگونه نیست؟

در نظر بگیرید هنگامی که تعداد فالوورهای شماافزایش پیدا میکند در حالی که تعامل شما ثابت است، چه آسیبی به نرخ تعامل و اینگیجمنت پیج خود وارد کرده اید.

خرید فالوور اینستاگرام غیر قانونی است: و در نهایت باید بگوئیم که خرید فالوور اینستاگرام قوانین این شبکه اجتماعی را نقض میکند. به یاد دارید که Meta چگوه در گذشته اقداماتی علیه کسانی که فالوور فیک خریداری میکردند انجام داده است. آنها به حدی این موضوع را جدی گرفته بودند که شرکت هایی را که لایک میفروختند را تعطیل کردند.

مطالعه بیشتر: معرفی سایت‌های تشخیص فالوور فیک در اینستاگرام (اپدیت ۲۰۲۳)

جمع‌بندی

استفاده هوشمندانه از اینستاگرام، نه تنها به عنوان یک پلتفرم بازاریابی، بلکه به عنوان یک پنجره باز به دنیای کسب و کار، امکان برقراری ارتباط فعّال با مخاطبان را ایجاد می‌کند و از طریق اشتراک گذاری محتوای جذاب، افزایش تعاملات و توجه، نه تنها اقتصادی است، بلکه با تبدیل کاربران به مشتریان وفادار، مسیر موفقیت را برای شما هموارتر می‌کند.

جذب فالوورهای اینستاگرام به‌عنوان یکی از جنبه‌های حیاتی بازاریابی دیجیتال، نیاز به طراحی استراتژی‌های هوشمندانه دارد. ابتدا، باید نحوه استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار کلیدی در کسب و کار را آموخت. سپس ایجاد یک پروفایل جذاب و حرفه‌ای با توجه به محتوای کسب و کار نکته اساسی است. زمانبندی مناسب انتشار محتوا و استوری‌ها، بهینه‌سازی استفاده از هشتگ‌ها، و استفاده هوشمندانه از ویژگی لایو از جمله مراحل کلیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام هستند. ایجاد ارتباطات فعال با فالووران، بازخورد به نظرات، از اهمیت خاصی برخوردار است. در نهایت، تولید محتوای جذاب و مفید باعث افزایش تعاملات و توجه بیشتر افراد به کسب و کار شما خواهد شد. و در نهایت تبلیغات در اینستاگرام است که به روند افزایش فالوور سرعت بخشیده و موجب برندسازی خواهد شد. این استراتژی‌ها به طور یکپارچه حضور شما را در اینستاگرام بهبود خواهند بخشید و به شما کمک خواهند کرد تا جامعه‌ی فعال و واقعی را در پیج خود داشته باشید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha