۰ نفر

معرفی ۵ کولر آبی و کولر گازی مناسب برای مغازه

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 809088
معرفی ۵ کولر آبی و کولر گازی مناسب برای مغازه

انتخاب سیستم سرمایشی مناسب برای مغازه‌ها، فراتر از یک تصمیم ساده و خرید کولر است؛ در واقع خرید کولر برای مغازه یک استراتژی کلیدی برای ایجاد محیطی راحت و دلپذیر برای کارکنان و مشتریان خواهد بود.

برای انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای فروشگاه خود باید متراژ محیط و نوع کسب‌وکار خود را در نظر داشته باشید. برای مثال، اگر فروشگاه کوچکی دارید، خرید کولر گازی با توان سرمایشی بسیار بالا، محیط را بسیار سرد کرده و مشتری در محیطی با دمای پایین احساس راحتی و آرامش نخواهد داشت. در این مقاله به بررسی انواع کولر برای مغازه می‌پردازیم تا شما را در یافتن بهترین گزینه برای فضای تجاری خود یاری کنیم.

۱. کولر گازی پرتابل؛ امکان جابه‌جایی آن در فروشگاه

کولرهای گازی قابل حمل با توان سرمایشی معمولاً در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ BTU، برای استفاده در فضاهایی مانند فروشگاه‌ها با متراژ حداکثر ۲۰ متر مربع یکی از انواع سیستم‌های سرمایشی مناسب هستند. این دستگاه‌ها برای دفع گرما باید به یک لوله انعطاف‌پذیر سفید رنگ به قطر ۱۵ سانتی‌متر برای دفع گرما متصل شوند.

معمولا در فروشگاه‌های بزرگتر یا مغازه‌های واقع در پاساژهایی با سیستم سرمایشی ضعیف، کولرهای گازی پرتابل به‌عنوان وسیله خنک‌کننده بسیار مفید خواهند بود. این کولرها که از برق تک فاز استفاده می‌کنند، از لحاظ قیمتی نیز نسبت به مدل‌های دیواری و کولر گازی ایستاده تک فاز مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. استفاده از انواع سیستم گرمایشی گازی پرتابل به‌عنوان کولر برای مغازه بسیار آسان بوده و برای راه‌اندازی فقط باید دوشاخه آن را به پریز برق متصل کرد.

معرفی ۵ کولر آبی و کولر گازی مناسب برای مغازه

۲. کولر آبی پرتابل؛ سیستم گرمایش مناسب برای مغازه با قابلیت جابه‌جایی

کولرهای قابل حمل یا پرتابل آبی مزایای قابل توجهی از جمله اندازه کوچک، نیاز به فضای کم و قابلیت جابه‌جایی آسان دارند. علاوه‌بر این، هزینه تعمیرات این نوع کولرها به‌طور معمول از هزینه تعمیرات کولرهای گازی کمتر است.

کولرهای آبی کوچک و قابل حمل از نظر عملکرد، مشابه کولرهای آبی معمولی هستند، با این تفاوت که مخزن آن‌ها به صورت دستی پر می‌شود. در مدل‌های جدیدتر، با وجود شناور، امکان اتصال دائمی به آب نیز فراهم شده است. این کولرها معمولاً در مغازه‌ها و مکان‌هایی که امکان نصب کولر آبی بزرگ وجود ندارد، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

هنگام خرید کولر آبی پرتابل باید به توان یا میزان سرمادهی دستگاه توجه کنید که با واحد CFM (مکعب فوت در دقیقه) نمایش داده می‌شود. در بازار، کولرهای آبی کوچک با توان‌های مختلفی مانند ۲۵۰۰، ۲۸۰۰، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ CFM موجود است. این مشخصه برای تعیین میزان کارایی کولر در خنک کردن فضای مورد نظر شما حیاتی خواهد بود.

۳. کولر گازی دو تکه دیواری؛ عملکرد بالا و مناسب برای خنک کردن فروشگاه

کولر گازی دو تکه یا اسپلیت یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع کولرهای گازی محسوب می‌شود. این نوع از کولرهای گازی از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یونیت داخلی (اواپراتور) و یونیت خارجی (کندانسور). مدل‌های دیواری کولر گازی دو تکه عملکرد مطلوبی در خنک‌سازی محیط دارند و معمولا با ظرفیت‌های متنوع از ۹۰۰۰تا ۳۲۰۰۰ بی‌تی‌یو طراحی و ساخته می‌شوند. 

کولر گازی دو تکه دیواری به‌عنوان کولر برای مغازه‌های با متراژ تا ۶۰ متر مربع و ارتفاع سقف کمتر از ۴ متر مناسب خواهد بود. نکته مهم در انتخاب و تعیین ظرفیت کولر گازی اسپلیت، محل نصب پنل داخلی در فروشگاه و فاصله آن تا محل نصب کندانسور یا یونیت بیرونی است. این فاصله در اسپلیت‌های کوچکتر ممکن است حدود ۶ متر و در مدل‌های بزرگتر (تا ۳۰۰۰۰ BTU) تا حدود ۱۵ متر باشد.

برندهای ایرانی بسیاری از جمله کارخانه گرین انواع کولرهای گازی دو تکه را با کیفیت و عملکرد بالا تولید و عرضه می‌کنند. کولرهای گازی تولید گرین ظاهر زیبا و مدرنی دارند و سازگار با محیط‌زیست هستند؛ به همین دلیل، مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. برای مشاهده قیمت کولر گازی گرین می‌توانید به وبسایت اپسیلون کالا مراجعه کنید.

۴. اسپلیت ایستاده برای مغازه؛ مجهز به کمپرسورهای قدرتمند و قابلیت پرتاب باد قوی

مدل دیگری از کولر گازی‌های دوتکه، اسپلیت‌های ایستاده هستند که گزینه مناسبی برای خنک کردن فضاهای بزرگ مانند فروشگاه‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها و موارد مشابه محسوب می‌شوند. انواع اسپلیت‌های ایستاده در ظرفیت‌های گسترده‌ای از ۳۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ BTU تولید  و در بازار عرضه شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های برجسته اسپلیت‌های ایستاده، بهره‌مندی از کمپرسورهای قدرتمند و قابلیت پرتاب باد قوی است؛ این ویژگی باعث می‌شود حتی در فروشگاه‌های بزرگ با تردد بالا و بازوبسته شدن مکرر درها، محیط به خوبی خنک شود. اسپلیت‌های بزرگ ایستاده با ظرفیت‌های بالاتر از ۴۰۰۰۰ BTU معمولاً به برق سه فاز نیاز دارند که هنگام خرید کولر برای مغازه باید به این موضوع حتما توجه کنید.

۵. کولرهای گازی پنجره‌ای؛ مناسب برای مغازه‌های کوچک با پنجره رو به فضای باز

از کولر گازی پنجره‌ای نیز می‌توان به‌عنوان کولر برای مغازه‌هایی کوچک با پنجره رو به هوای آزاد استفاده کرد. این نوع از کولرهای گازی بر لبه پنجره نصب می‌شود. کولرهای گازی پنجره‌ای ساختار یکپارچه‌ای دارند که قسمت جلویی آن در داخل محیط و بخش پشتی آن در بیرون قرار می‌گیرد. 

به‌دلیل این ساختار یکپارچه، امکان نصب کمپرسور با ظرفیت بالا در این نوع کولرها وجود ندارد و به همین دلیل، این نوع از کولرهای گازی معمولاً با ظرفیت‌هایی بین ۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ BTU در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. این محدودیت در ظرفیت سرمایشی و نحوه نصب کولر گازی پنجره‌ای باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای استفاده در مکان‌های پرتردد و بسیار بزرگ مانند مراکز خرید و پاساژها نباشند. 

معرفی ۵ کولر آبی و کولر گازی مناسب برای مغازه

انتخاب بهترین کولر گازی برای مغازه از فروشگاه اپسیلون کالا

انتخاب کولر مناسب برای مغازه نیازمند در نظر گرفتن عوامل متعددی از جمله اندازه فضا، بودجه، نیازهای سرمایشی و ملاحظات نصب است. در این مقاله، پنج گزینه مختلف را معرفی کردیم که هر یک برای شرایط خاصی مناسب خواهند بود. در نهایت، انتخاب بهترین کولر برای مغازه بستگی به نیازهای خاص هر فروشگاه دارد و باید با دقت و توجه به جزئیات انجام شود. 

همراه با دقت به جزئیات در انتخاب کولر مناسب، باید فروشگاه معتبری را برای خرید سیستم سرمایشی موردنظر خود انتخاب کنید. اپسیلون مالا یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه عرضه انواع کالاهای سرمایشی و گرمایشی است که محصولات خود را با قیمت‌های رقابتی عرضه می‌کند. برای مشاهده و خرید انواع سیستم‌های سفارشی به وبسایت فروشگاه اپسیلون کالا (epsilonkala.com) مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha