۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

اصلاحات واقعی یک پرچمدار می خواهد؛ آقای فرزین با وعده ارز ۲۸۵۰۰ وجهه شما چه خواهد شد؟

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۱۰
کد خبر: 693837
اصلاحات واقعی یک پرچمدار می خواهد؛ آقای فرزین با وعده ارز ۲۸۵۰۰ وجهه شما چه خواهد شد؟

پس از آنکه فرزین به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی منصوب شد، به دلیل سوابق و کارنامه او بسیاری به دنبال اقداماتی متفاوت و حتی ایجاد اصلاحاتی بنیادین از سوی بانک مرکزی تحت هدایت او بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گزیده‌ای از گفت‌وگو با علیرضا عبدالله‌زاده، پژوهشگر اقتصادی و دانش‌آموخته هاروارد را در ادامه می‌خوانید.

علیرضا عبدالله‌زاده گفت: پس از آنکه فرزین به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی منصوب شد، به دلیل سوابق و کارنامه او بسیاری به دنبال اقداماتی متفاوت و حتی ایجاد اصلاحاتی بنیادین از سوی بانک مرکزی تحت هدایت او بودند.

وی افزود: اما پس از اظهارات فرزین درباره تثبیت نرخ ارز نیمایی بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به مدت یک سال، تا حدودی امیدها برای انجام اصلاحاتی بنیادین در اقتصاد کشور از بین رفت.

عبدالله‌زاده ادامه داد: آیا فرزین می‌توانست به تنهایی پرچمدار اصلاحات واقعی در اقتصاد کشور باشد؟ اصلا رییس کل جدید بانک مرکزی می‌خواهد هزینه ناشی از انجام اصلاحات اقتصادی را به تنهایی بپردازد؟ از طرفی دیگر، اتخاذ سیاسیت‌هایی مانند تثبیت نرخ دلار می‌تواند وجهه محمدرضا فرزین را به عنوان یک اقتصاددان برجسته با خطر روبه‌رو کند.

فیلم کامل این مصاحبه به زودی منتشر خواهد شد.