x
۱۹ / تير / ۱۴۰۳ ۱۰:۰۷

این خودروهای رها شده حکم گنج را دارند!

این خودروهای رها شده حکم گنج را دارند!

خودروهای رهاشده، هم می‌توانند روایتگر ماجرایی دردناک باشند و هم خبری خوب برای یابنده آن‌ها. برخی از علاقه‌مندان خودرو در سرتاسر جهان، انبارها را در جست‌جوی کالاهای جالب و کمیاب می‌کاوند. شاید باور نکنید ولی برخی از این خودروهای رهاشده میلیون‌ها دلار ارزش دارند.

کد خبر: ۸۵۲۲۵۸
زیما

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، ‌در سالیان اخیر، خودروهای رهاشده‌ای پیدا شده‌اند که اکنون ارزش میلیون دلاری و فوق‌العاده ویژه دارند. در این مقاله با برخی از خودروهای رهاشده با برچسب قیمت میلیون‌ها دلار آشنا می‌شوید.

۵. فراری دینو ۲۴۶ GTS مدل ۱۹۷۴

ارزش فعلی: ۴۶۰ تا ۷۴۰ هزار دلار معادل ۲۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تا ۴۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

این داستان جالبی از یک دستگاه فراری مفقودشده است. این خودرو در بیرون خانه‌ای در لس‌آنجلس دفن شده بود. فراری داستان ما یک مورد دزیده شده بوده و پلیس آن را به صاحب اصلی‌اش بازگرداند. ظاهراً او این خودرو را به‌عنوان هدیه برای همسرش خریده بود. فراری دینو قبل از سرقت، فقط ۸۰۰ کیلومتر کار کرده بود. پس از بیرون آوردن خودرو، دلیل واقعی سرقت آن مشخص شد. ناپدید شدن این خودرو اقدامی از سوی مالک آن بود که می‌خواست کلاهبرداری بیمه‌ای انجام دهد. اما همه‌چیز آن‌طور که برنامه‌ریزی‌شده بود پیش نرفت چرا که همکارانش فراموش کردند که ماشین را کجا پنهان کرده بودند.

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

این خودرو در حال حاضر در دستان صاحب جدیدش، برد هاوارد است. واقعیتی جالب در مورد این مدل فراری آن است که فاقد هرگونه نشان این برند است. در مجموع ۳۵۶۹ دستگاه از مدل دینو ۲۴۶ GTS از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ ساخته شد. امروزه، دینو ۲۴۶ GTS مدل ۱۹۷۴، در شرایط خوب بیش از ۵۰۰ هزار دلار ارزش دارد.

موتور: ۲٫۴ لیتری V۶ تنفس طبیعی

خروجی خودرو: ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور

قیمت خودرو در زمان عرضه: ۱۴۵۰۰ دلار

۴. مرسدس بنز SL ۳۰۰ گالوینگ مدل ۱۹۵۴

ارزش فعلی: ۹۵۰ هزار دلار تا ۲٫۱ میلیون دلار معادل ۵۶ میلیارد تا ۱۲۴ میلیارد تومان

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

این مدل خاص مرسدس بنز، خودرویی بود که درب‌های گالوینگ را بسیار محبوب کرد. SL۳۰۰ گالوینگ یکی از خودروهای اسپرت نمادین مرسدس است که در اصل برای مسابقه طراحی شده بود. طراحی آئرودینامیک، کاپوت فوق‌العاده بلند با پیشرانه ۳٫۰ لیتری شش سیلندر و بخش عقب کوتاه، همگی نشانه‌های طراحی نمادینی بودند که SL۳۰۰ را از رقبای خود متمایز می‌کرد.

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

در مجموع از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۴۷ حدود ۱۴۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد که ۲۹ دستگاه از آن‌ها بدنه تمام آلومینیومی داشتند. این SL۳۰۰ یافت شده خاص‌تر است چرا که یک نمونه کاملاً اصلی و بازسازی نشده است.

موتور: ۳٫۰ لیتری شش سیلندر خطی تنفس طبیعی

خروجی خودرو: ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتون متر گشتاور

قیمت خودرو در زمان عرضه: ۷۲۰۰ دلار

۳. لامبورگینی میورا Stamatis Kokotas

ارزش فعلی: ۱٫۶ میلیون دلار تا ۲٫۹ میلیون دلار معادل ۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا ۱۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

لامبورگینی میورا اولین خودروی اسپرت تولیدی جهان بود که موتور نصب‌شده در عقب را پیش از محور عقب قرار داد. پیشرانه V۱۲ نمادین آن نیز یک افسانه است که بیش از نیم‌قرن زنده مانده است. میورا به‌طور خلاصه افسانه دنیای ابر خودروها است.

دیدن خودرویی رها شده با چنین ویژگی‌هایی در بین خاک و گرد و غبار، تکان‌دهنده و اذیت کننده است، اما این میورا با قطعات سفارشی خاص داستان جالبی دارد. این لامبو هدیه‌ای از طرف یک میلیونر یونانی به یک خواننده به نام استاماتیس کوکوتاس بود.

این لامبورگینی میورا P۴۰۰S به رنگ قهوه‌ای متالیک دارای ویژگی‌های سفارشی مانند سیستم تهویه مطبوع و شیشه‌های برقی بود. این خودرو در سال ۲۰۱۲ در حراجی Coys ظاهر شد اما نتوانست خریداری را جذب کند. امروزه یک لامبورگینی میورا P۴۰۰ S مدل ۱۹۶۹ با شرایط خوب بیش از ۲ میلیون دلار ارزش دارد.

موتور: ۴٫۰ لیتری V۱۲ تنفس طبیعی

خروجی خودرو: ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتون متر گشتاور

قیمت خودرو در زمان عرضه: ۲۰ هزار دلار

۲. فراری F۴۰ فرزند صدام

ارزش فعلی: ۱٫۶ میلیون دلار تا ۳٫۴۵ میلیون دلار معادل ۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا ۲۰۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

این خودرو بدنام‌ترین فراری F۴۰ است که تاکنون وجود داشته است. مالک اصلی آن عدی، پسر اول صدام حسین بود. این F۴۰ برای اولین بار در صحرایی در عراق دیده شده و به‌سرعت حاشیه‌ساز شد. از زمان سقوط دیکتاتوری صدام، بسیاری از کلکسیونرها و علاقه‌مندان به فراری در تلاش بوده‌اند تا این F۴۰ را در دست بگیرند، ‌ اما در حال حاضر این امر نشدنی و غیرممکن است.

مکان فعلی این فراری F۴۰ هنوز مشخص نیست. آخرین ویدیوی مربوط به این F۴۰ رهاشده توسط راتاروسا منتشر شده است؛ او می‌داند که این خودرو از عراق ارسال شده و به دلیل مسائل محرمانه نمی‌تواند چیز زیادی را فاش کند.

موتور: ۲٫۹ لیتری V۸ توربو دوقلو

خروجی خودرو: ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۷۷ نیوتون متر گشتاور

قیمت خودرو در زمان عرضه: ۳۹۹,۱۵۰ دلار

۱. شلبی کبرا دیتونا ساخته جورج برند در سال ۱۹۶۴

ارزش فعلی: ۲۱ میلیون دلار تا ۳۳٫۵ میلیون دلار معادل ۱۲۴۰ میلیارد تا ۱۹۷۶ میلیارد تومان

گنجینه‌های گم‌شده عصر صنعتی به ارزش میلیون‌ها دلار /عکس

داستان این شلبی کبرا دیتونا که مدت‌ها گم شده بود، به‌اندازه خود ماشین مسابقه دراماتیک است. این اولین خودرو از شش اتومبیلی بود که شلبی با همکاری پیتر براک برای مقابله با اتومبیل‌های مسابقه‌ای و آئرودینامیک فراری ساخت. این شلبی خاص‌ترین خودرو است، چرا که تنها خودروی ساخت کارول شلبی در آمریکا بود. پنج مورد دیگر در ایتالیا تکمیل شد. این نمونه خاص، چند رکورد سرعت را ثبت کرد و سپس بازنشسته شد. شلبی کبرا بارها فروخته شد تا اینکه سرانجام به دست دونا اوهار رسید.

با این حال از زمان مالکیت اوهار، این خودرو به‌دور از جاده و مردم پنهان بود. خیلی‌ها از جمله آقای شلبی برای اطلاع از این خودرو و حتی خرید آن به او مراجعه کردند، اما او در کمال تعجب حتی وجود آن را رد کرد! بعد از اینکه او به طرز غم‌انگیزی از دنیا رفت، ماشین و همچنین مالکیت ناموفق آن آشکار شد. دعوای حقوقی آغاز شد و در نهایت مالکیت خودرو به کرت گاس، خویشاوند نزدیک اوهار تعلق گرفت؛ اما تا آن زمان، مادرش قبلاً ماشین را به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته بود.

موتور: ۴٫۷ لیتری V۸ تنفس طبیعی

خروجی خودرو: ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۲ نیوتون متر گشتاور

ارسال نظرات
x