۰ نفر

گزارش پرفروش‌ترین تبلت‌های ۲۰۲۴ منتشر شد + عکس

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳:۰۰
کد خبر: 840580
گزارش پرفروش‌ترین تبلت‌های ۲۰۲۴ منتشر شد + عکس

اپل و سامسونگ هنوز در زمینه فروش تبلت با یکدیگر رقابت سنگینی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین فروشنده تبلت در جهان بود. در رتبه دوم نام سامسونگ و در رتبه سوم نام هواوی دیده می‌شود. شیائومی نیز رشد قابل‌توجهی داشته است.

در مقایسه با سال ۲۰۲۳، میزان فروش اپل و سامسونگ در مقیاس سالانه نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. بااین‌حال برندهای چینی توانستند فروش تبلت‌های خود را افزایش دهند.

براساس آخرین آمار شرکت IDC، اپل با فروش ۹.۹ میلیون آیپد و سهم بازار ۳۲ درصدی در رتبه اول قرار گرفت. در مقایسه با سه‌ماهه اول ۲۰۲۳، فروش iPad حدود ۸.۵ درصد کاهش یافت. نزدیک به یک سال‌ونیم از زمان معرفی آخرین مدل آیپد می‌گذرد. بااین‌حال، انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها فردا دو آیپد پرو جدید با صفحه نمایش OLED به‌همراه تراشه M۴، و دو آیپد ایر جدید با تراشه M۲ معرفی کنند.

گزارش پرفروش‌ترین تبلت‌های ۲۰۲۴ منتشر شد + عکس

سامسونگ از نظر فروش تبلت در رتبه دوم جهانی قرار دارد. این شرکت ۶.۷ میلیون تبلت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ فروخت و ۲۱.۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد؛ البته این میزان فروش ۵.۸ درصد کمتر از سه ماهه اول ۲۰۲۳ است.

سامسونگ چهار تبلت مقرون‌به‌صرفه را در طول چند ماه گذشته عرضه کرد. این تبلت‌ها شامل گلکسی تب A۹، گلکسی تب A۹ پلاس، گلکسی تب S۹ FE و گلکسی تب S۹ FE پلاس بودند. همچنین، این شرکت گلکسی تب S۶ Lite ۲۰۲۴ را در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴ وارد بازار کرد. بنابراین، اکثر تبلت‌های اخیر سامسونگ جزو مدل‌های مقرون‌به‌صرفه بودند.

پس از اپل و سامسونگ، کدام برندها بیشترین فروش تبلت را داشتند؟

هواوی فروش تبلت‌های خود را با رشد چشمگیر ۴۳.۶ درصدی بهبود بخشید تا به ارقام فروش ۲.۹ میلیون و سهم بازار ۹.۴ درصدی برسد (احتمالاً بیشتر فروش این برند در چین بوده است). لنوو با فروش ۲.۱ میلیون تبلت، سهم بازار خود را به ۷ درصد رساند. شیائومی نیز رشد خیره‌کننده ۹۲.۶ درصدی را نشان داد و به فروش ۱.۸ میلیون تبلت و سهم بازار ۵.۹ درصدی رسید.

به‌طور کلی، بازار تبلت‌ها با رشد ناچیز ۰.۵ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بهبود یافته است. بیش از ۳۰.۸ میلیون تبلت در فصل اول ۲۰۲۴ در سراسر جهان فروخته شد. سایر برندها ۲۴ درصد از کل فروش تبلت‌ها را در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی به خود اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha