۰ نفر

افزایش تولید نفت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۹
کد خبر: 842604
افزایش تولید نفت ایران

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود، برآورد کرد تولید نفت ایران در آوریل، ۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گزارش بازار نفت آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد ایران در آوریل، ۳.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که بالاتر از ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز در مارس بوده است. ظرفیت تولید پایدار ایران، ۳.۸ میلیون بشکه در روز برآورد شده است. برآورد این آژانس از سطح تولید ایران و رشد آن، بالاتر از ارزیابی‌های اوپک بوده است.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت که هفته گذشته منتشر شد، تولید نفت ایران در آوریل را بر اساس آمار منابع ثانویه، ۳.۲۱۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که ۱۴ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به مارس داشت.

طبق جدیدترین داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت اوپک در ماه میلادی گذشته، ۲۱.۶۲ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۲۱.۵۸ میلیون بشکه در مارس، بالاتر بود.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد عرضه نفت جهان امسال، به میزان ۵۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به رکورد ۱۰۲.۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که تحت تاثیر رشد عرضه تولیدکنندگان خارج از گروه اوپک پلاس به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز، حاصل می‌شود. تولید نفت اوپک پلاس با فرض تداوم روند محدودیت عرضه داوطلبانه، ۸۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

رشد عرضه جهانی در سال ۲۰۲۵، با افزایش عرضه خارج از اوپک پلاس به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز، به ۱.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد. عرضه جهانی نفت در ماه میلادی گذشته، ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۱۰۲ میلیون بشکه در روز رسید.

در گزارش این آژانس آمده است: با وجود ضعف اخیر، تقاضا برای نفت اوپک پلاس در نیمه دوم امسال، حدود ۴۲ میلیون بشکه در روز خواهد بود که حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید این گروه در آوریل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha