۰ نفر

اسلامی: آژانس به دور از فشارهای سیاسی عمل کند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 840478
اسلامی: آژانس به دور از فشارهای سیاسی عمل کند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا دو ماه آینده اولین مرکز آموزش بین‌المللی هسته‌ای را در اصفهان افتتاح می‌کنیم و آن را به قطبی تاثیرگذار برای تامین منابع انسانی حال و آینده سازمان انرژی اتمی تبدیل می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان که با حضور برخی مقامات داخلی و خارجی برگزار شد، اظهارداشت: از انجمن هسته‌ای ایران، حامیان این کنفرانس، میزبان ما و شخص آقای استاندار اصفهان تشکر میکنم.

وی گفت: ایران نیز همانند سایر اعضای دیگر آژانس مصمم به این است که فناوری هسته‌ای را توسعه دهد، امروز اراده جمعی کشورها برای صفر کردن کربن تا سال ۲۰۵۰ به یک میثاق تبدیل شده و آنها سه برابر کردن نیروگاه‌های هسته‌ای را هدف گذاری کردند. ما نیز با سرعت بیشتری در راستای دست یابی به صنعت هسته‌ای برای انرژی اتمی تلاش می‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: ایران اراده رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق را تا سال ۱۴۲۰ در برنامه خود دارد و این طرح‌ها را در سواحل شمالی و جنوبی کشور در دست اجرا دارد. از همینجا دعوت میکنم از کشورهایی که آمادگی سرمایه گذاری خارجی در ایران را دارند در این برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گسترش فعالیت‌های هسته‌ای، توسعه منابع انسانی را هم داریم و تا دو ماه آینده اولین مرکز آموزش بین‌المللی هسته‌ای را در اصفهان افتتاح می‌کنیم و آن را به قطبی تاثیرگذار برای تامین منابع انسانی حال و آینده سازمان انرژی اتمی تبدیل می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی در این سال‌ها دبیرستان‌هایی که سرآمد هستند در پرورش استعدادها را پشتیبانی کرد و ما این فرآیند جذب و آموزش نیرو را گسترش خواهیم داد.

وی ادامه داد: اولین نیروگاه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که دهمین سال کار خودش را پشت سرگذاشت بیش از ۶۳ میلیارد کیلوات ساعت برق به شبکه تزریق کرده و این انرژی تولید شده معادل ۶۰ تن آلاینده حذف شده و این تولید انرژی موجب عدم استفاده از ۱۰۳ میلیون شبکه نفت شده است.

اسلامی افزود: همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب ان‌پی‌تی در سرفصل راهبردهای سازمان انرژی اتمی قرار دارد و طبق گزارش‌های آژانس ۲۲‌درصد بازرسی‌های کل جهان را داریم. این حجم بازرسی از هیچ کشوری در طول تاریخ صورت نگرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امیداوریم آژانس بتواند نقش خود را به صورت مستقل و به دور از نفوذها و فشارهای سیاسی ایفا کند به گونه‌ای که همه کشورها از علوم و فنون هسته‌ای بهره‌مند شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این کنفرانس را دو سالانه ادامه دهیم و در پرتو این همکاری‌ها، علوم و فنون هسته‌ای بدون نفوذ قدرت‌ها در اختیار همه کشورها قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha