۰ نفر

معاون رییسی: مانع افزایش بی رویه قیمت های اجاره بها می شویم

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 838907
معاون رییسی: مانع افزایش بی رویه قیمت های اجاره بها می شویم

معاون پارلمانی رییس جمهور می گوید در صورت تصویب مصوبه اخیر مجلس درباره قیمت اجاره بهای مسکن توسط شورای نگهبان، دولت می تواند قیمت ها را کنترل کند و مانع افزایش لجام گسیخته اجاره بهای مسکن شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، سیدمحمد حسینی درباره برنامه دولت برای کنترل قیمت اجاره بهای مسکن، بیان کرد: روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) نمایندگان مصوبه ای که مجلس قبلاً درخصوص اجاره بهای مسکن داشت و شورای نگهبان بر آن ایراد گرفته بود را اصلاح کرد و هفته گذشته رأی آورد. ما تأکید داشتیم و پیگیر بودیم که این کار انجام شود و به مجلس جدید واگذار نشود چون در آستانه تابستان هستیم و نقل و انتقالات در این فصل بیشتر است.
وی ادامه داد: پس از تصویب قطعی این مصوبه وزارت راه و شهرسازی می تواند کنترل و نظارت بیشتری بر اجاره بها داشته باشد لذا امیدواریم که شورای نگهبان سریع تر این مصوبه را در اولویت قرار دهد و نهایی کند تا به دستگاه ها به منظور اجرایی شدن، ابلاغ شود.

حسینی به تأثیر تصویب مصوبه اخیر درخصوص مسکن بر قیمت مسکن و اجاره بها اشاره و تأکید کرد: پس از تصویب مصوبه دولت می تواند کنترل بیشتر و بهتری بر قیمت های این حوزه داشته باشد و با نظارت خود اجازه نمی دهد که لجام گسیخته قیمت های اجاره بها افزایش پیدا کند.

وی گفت: قطعاً دولت به مساله مسکن توجه دارد چرا که مسکن یکی از مسایل مهم در زندگی و معیشت مردم است. تاکنون ساخت و ساز بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و به سرعت واگذاری ها در حال انجام است که این امر می تواند بر روی اجاره بها تأثیر بگذارد.

حسینی اظهار داشت: کسانی که در حوزه مسکن فعال هستند به خوبی می دانند که دولت در این باره تلاش های بسیار خوبی را داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    به نظر من می شه از نظر شرعی رضایت مالک از شرط صحت معامله اجاره حذف بشه و رضایت دولت جایگزین بشه.