۱ نفر

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد:

عدم حمایت از تولید اتوبوس برقی خیانت است/ فعلا اتوبوس سی.کی.دی وارد می کنیم

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 810530
عدم حمایت از تولید اتوبوس برقی خیانت است/ فعلا اتوبوس سی.کی.دی وارد می کنیم

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر ضرورت حمایت از وزیر صمت برای واردات اتوبوس های برقی گفت: فعلا اتوبوس های برقی را به صورت سی.کی.دی وارد می کنیم؛ اما این امر موقتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو در مراسم رونمایی از نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور گفت: موضوع برقی سازی خودروها با وضعیتی که در حوزه تامین سوخت وجود دارد و تولید را از پاسخگویی مصرف عقب رانده است، یک الزام است؛ به خصوص اینکه آلودگی هوا، مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد می کند.

وی، موضوع کمبود ارز و محدودیت بر سر راه تامین ارز مورد نیاز برای واردات را یک چالش ذکر و تصریح کرد: جلسات متعددی در خصوص تولید خودروهای برقی برگزار شده؛ هر چند تصمیم گیری و سیاستگذاری در این حوزه، مختص وزارت صمت نبوده و موضوعی فراوزارتخاته ای است و باید جدی گرفته شود؛ به نحوی که سایر بخش های کشور نیز می بایست از این طرح آینده نگرانه حمایت کنند.

وی افزود: خیانت است که ما به عنوان مسئول از این اقدام شجاعانه حمایت نکنیم؛ آن هم در شرایطی که سالیانه برخی از هموطنان ما به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: مجموع دولت و مجلس باید از برقی سازی خودروها حمایت کنند، به خصوص اینکه برآورد می کنیم در عرض ۵ سال هزینه هایی که برای خودروهای برقی پرداخت خواهیم کرد، بازمی گردد.

عظیمی بیان کرد: برنامه ساخت خودرو سواری برقی در ایران‌خودرو در حال پیشرفت است و امیدوارم در کمتر از یک سال و نیم این خودرو به تجاری سازی برسد، اما ما نمی توانیم طی این مدت حمل و نقل عمومی را رها کنیم‌.

وی افزود: به همین دلیل، قرارداد بستیم که اتوبوس برقی به صورت سی کی دی وارد کنیم، اما این واردات، موقتی خواهد بود و به دنبال انتقال دانش فنی هستیم، منطقی نیست ارز را هدر بدهیم.

عظیمی گفت: خواهش من این است که تمام مجموعه ها به وزیر صمت کمک کنند، چراکه برقی سازی خودروها شدنی است، اما نیازمند کمک است.

این خبر تکمیل می شود…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha