۲ نفر

فوری؛ حقوق کارمندان تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبر: 805780
فوری؛ حقوق کارمندان تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه اتفاق نظر دارند، گفت: طبق گفته دولت احتمالا حقوق کارمندان دولت سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که این افزایش حقوق برای کارمندان دولت با بازنشستگان متفاوت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رمضانعلی سنگدوینی درباره توافقات مجلس شورای اسلامی و دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: جلسه‌ای با دولت در بحث افزایش حقوق بازنشستگان تشکیل شد که هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته است، رئیس مجلس شورای اسلامی هم جلسه‌ای با دولت داشت.

وی ادامه داد: جلسه‌ای دیگر هم با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌ها و نماینده دولت تشکیل شد که در این جلسه بیشتر شرایط را توجیه کردند؛ توجیه این بود که اگر حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند این ۲۰ درصد شامل اضافه کاری، فوق‌العاده و ماموریت هم می‌شود به طوری که حتی می‌تواند افزایش حقوق به ۵۰ تا ۷۰ درصد هم برسد اما این شامل بازنشستگان نمی‌شود. مثلا اگر بازنشسته‌ای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد با افزایش ۲۰ درصدی حقوق دریافتی‌اش ۱۲ میلیون تومان خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اضافه کرد: دولت گفته شاید افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد باشد که این هم شامل بازنشستگان هم می‌شود اما با در نظر گرفتن موضوع حق ماموریت و فوق‌العاده و اضافه کاری دریافتی کارمند بیشتر از ۲۰ درصد است پس باید این شرایط را مدنظر قرار داد تا بتوان حقوق بازنشستگان را جبران کرد چون آنها هیچ مزایایی نمی‌گیرند و شرایط معیشتی آنها را به جایی رسانده که مجبور هستند شغل دیگری داشته و حتی راننده تاکسی و اسنپ باشند حال آنکه آنها ۳۵ تا ۴۰ سال برای کشور کار کرده‌اند و اکنون باید در کنار خانواده‌شان استراحت کنند.

سنگدوینی بیان کرد: در حال حاضر برخی از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توان ادامه این شرایط را ندارند پس باید افزایش حقوق آنها به گونه‌ای باشد که از همان سال اول برنامه اعمال شود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق ترمیم حقوق بازنشستگان بوده تا آنها بتوانند به بهترین شکل زندگی‌شان را سپری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: موضوع افزایش حقوق بازنشستگان همچنان مراعا مانده است با وجودی که نظر مجلس شورای اسلامی و دولت افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم است اما هنوز به جمع‌بندی درباره سازوکار آن دست پیدا نکرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    خداوند ما را از دست این بی سواد آن ریاکاری نجات دهد
  • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    تورم بیش از 50 درصد هست چرا به نص قانون در افزایش حقوق برابر تورم عمل نمیشود؟
  • ناشناس IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا ازتون نگذره با گذاشتن این خبر بی پایه بی اساس
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    ناراحت هستید برای 20درصد بازشستگان اونم قطع کنید بی سواد ها
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 0
    کسی با این دروغ ها رای نمی ده...
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    متاسفانه بیشتر تصمیمات نماینده ها همینطور کشکیه
  • ناشناس IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام : خواهشأ مجلس و دولت سربازنشستگان کلاه نگذارند /
  • رضا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    معلوم هست چی میگی
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آدم های قدیم سوادشون بیشتر بوده امان از یک کلاغ وچهل کلاغ
  • حسین IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    بازنشست ها خیلی هاشون از دنیا رفتن برخی هم ماندن در فقر که اونا هم در ماه های آینده میمیرن همسان سازی هم که فوت کرده از دنیا رفته
  • طبا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    نوشته به جمع بندی نرسیدن و بعبارت دیگه یعنی کشک !!! بعد شما تیتر میزنید که ۷۰ درصد زیاد شد که هیچ، تایید هم شد !!؟؟؟
  • هادی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    ارزو کنیم روزی خورشید از مغرب طلوع کند وآنانکه امروز در کسوت باز نشستگی بسر میبرند بکار برگردند شاید رویکرد قانون گذاران کوتاه بین نسبت به این قشر جامعه که هستی خود را فدای ابادی وبالندگی این سرزمین نمودند تغییر کند
  • کارشناس IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام محضر بازنشستگان عزیز. به دولت مردان عرض میکنم لطفا این بازنشستگان را با این اخبار واهی که خودتان بهتر میدانید به جای نخواهد رسید سرکار نگذارید
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    حالا مثل هر سال از بیست شروع میکنن آخرش با ده درصد با منت رضایت می‌دهند. شما با این حقوق خانوارها را مدیریت کنید.
  • سعید رشیدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    اقا من نمی دونم واقعا رییس جمهور نمایندگان وزرا وقتی میگن افزایش حقوق میگن تورم ایجاد می کنه اقا حقوق خودتون تورم ایجاد نمی کنه ایا شما که مسئول هستید وام راحت از مردم عادی می گیرد بچه هاتون راحت میرن سرکار و خونه دارید ماشین دارید طرف کارمند عادی هست بدکار مستاجر بچه ش بیکار مریض چگونه باماهی 12میلیون ان هم مبلغی جهت بدکاری پرداخت میشه خداوند لعنت کند کسایی که نسبت به مطالبات کارمندان که حقوق از 20 میلیون پایین تراست کوتاهی کرده و می کنند