۰ نفر

ایرفرایر یا هواپز چیست؟ + لیست قیمت انواع هواپز

۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 729179
ایرفرایر یا هواپز چیست؟ + لیست قیمت انواع هواپز

در این مطلب به کارکرد هواپز و قیمت تعدادی از انواع این دستگاه پرداخته شده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پختن غذا استفاده می کند. در این روش با گردش هوای گرم در اطراف غذا، یک پوسته ترد و قهوه ای طلایی ایجاد می شود که معمولاً (در صورتی که از هواپز استفاده نکنید) با سرخ کردن داخل ظرفی پر از روغن این نتیجه را بدست می آورید. هواپز معمولاً بسیار کوچک هست، بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی کند. به دلیل اینکه هواپز از روغن به مقدار کمتری استفاده می کند، به همین خاطر غذایی که در آن تهیه می کنید از نظر سلامت نسبت به غذاهایی که در سرخ کن طبخ می کنید سالم تر است.

مزایای هواپز چیست؟

هواپز نسبت به سرخ کن بدون روغن مزایای متعددی دارد. اول اینکه هواپز غذا را سریعتر از سرخ کن بدون روغن طبخ می کند تا بتوانید غذای خود را سریع بپزید. همچنین پوسته ترد و خوش طعم تر از سرخ کن بدون روغن تولید می کند، بنابراین غذای شما طعم بهتری خواهد داشت. در نهایت، هواپز نیازی به روغن ندارد، بنابراین غذای شما بسیار سالم تر خواهد بود.

آیا هواپز همان سرخ کن بدون روغن است؟

هواپز یا ایر فرایر (Air Fryer) و سرخ کن بدون روغن به صورت معمول به یک دستگاه اشاره می‌کنند. هواپز یک نوع سرخ کن بدون روغن است که با استفاده از هوای داغ برای پخت و سرخ کردن غذاها استفاده می‌شود. این دستگاه با کمترین استفاده از روغن، مواد غذایی را سرخ و شفاف می‌کند و باعث می‌شود غذاها خوشمزه و همچنین کمتر چرب باشند.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع هواپز
برند مدل قیمت / تومان
 نینجا AF160 ۸,۳۰۰,۰۰۰
هواپز شیائومی MAF02 ۴,۸۰۰,۰۰۰
هواپز بیم Aft1001 ۷,۰۲۰,۰۰۰
هوا پز دسینی توربو ۱,۷۸۰,۰۰۰
هواپز  تفال FW201815 ۱۷,۲۰۰,۰۰۰
هواپز دوو K3 ۳,۸۲۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha