۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

بازگشت دوباره بورس به صدر بازدهی هفتگی / بازار کریپتو بر سر دوراهی

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
کد خبر: 725212
بازگشت دوباره بورس به صدر بازدهی هفتگی / بازار کریپتو بر سر دوراهی

در معاملات هفته گذشته بازارهای مالی داخلی تحرکات دوباره در نرخ دلار صعودی شد و همین امر نیز منجر به افزایش اندک ارزش معاملات در بازار سهام شد و به نظر در صورت ادامه دار شدن افزایش نرخ دلار ، شاهد تحرکات بیشتری در سایر بازارهای دارایی نیز باشیم.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با رشد ۲.۳ درصدی همراه شد؛ البته که این رشد غیر منتظره بود و بازار سهام سریعاً اخبار افزایش نرخ خوراک را هضم کرد و در هفته گذشته تنها در روز شنبه بازدهی شاخص کل منفی بود .

البته که بازدهی سهام کوچک‌تر بازار بازدهی بهتری بود و که دلیل آن را می‌توان در کمبود نقدینگی در بازار جست و جو کرد و به نظر اندک پول موجود در بازار سهام توانایی تکان دادن سهام بزرگ بازار را ندارد.

بازدهی طلا و سکه نیز در هفته گذشته مثبت بود که دلیل آن افزایش نرخ دلار در بازار آزاد بود؛ البته که این بازار نیم نگاهی هم به انس جهانی طلا دارد که زمزمه‌ها در مورد افزایش دوباره نرخ بهره در ایالت متحده خریداران را در موضع ضعف قرار داده است.

بازار کریپتو نیز در هفته گذشته تحت تاثیر داده‌های خوب اقتصادی ایالت متحده قرار داشت و با انتشار آمار اشتغال خوب و غیر منتظره از اقتصاد آمریکا و تقویت احتمال افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا بازار کریپتو متزلزل نشان داد و بیت کوین برای لحظاتی کانال ۳۰ هزار دلاری را از دست داد.

بازدهی هفتگی بازارها شانزدهم تیر