۱ نفر

اطلاعیه‌ مهم / خوزستانی‌ها بخوانند

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۹
کد خبر: 839908
اطلاعیه‌ مهم / خوزستانی‌ها بخوانند

مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان طی ساعات آینده سامانه بارشی وارد استان خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت و گو با مهر از ثبت بارندگی در ۱۱ نقطه این استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد. محمد سبزه زاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش باران در صفی آباد دزفول ۷۸.۲ و شهر حسینیه اندیمشک ۷۳.۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: میزان بارندگی در مدت یادشده در شهرهای شوشتر ۶۱.۴، گتوند ۵۰، بهبهان ۳۷.۱ و لالی ۲۵.۴ میلی‌متر به ثبت رسید. در این مدت میزان بارش باران در شهرهای آغاجاری ۱۹.۹، هندیجان ۱۸.۳، اهواز ۱۵.۹، امیدیه ۱۴.۴ و بندر ماهشهر ۱۲ میلی‌متر گزارش شده است.

هواشناسی خوزستان

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش باران‌های شدید در تمامی محورهای استان، هموطنان عزیز از ترددهای غیرضرور در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به کاهش دید راننده به دلیل بارش شدید باران، آمده است:همچنین طی ساعات آینده با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و با توجه به بارش‌های سیل آسا، هم استانی‌های عزیز از تردد در محورهای روستایی و ارتفاعات خودداری نمایند.

همچنین طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها محورهای شمال، شرق و مرکز استان شاهد بارش‌های شدیدتر بوده اند که شایسته است هم استانی‌های عزیز درصورت نیاز به تردد در این محورها رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار داده و پیش از تردد برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، به دلیل احتمال برخورد صاعقه در محورهای روستایی کوهستانی، از ترددهای غیرضرور اجتناب شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌ های هواشناسی همچنان استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد و این سامانه تا اواخر شنبه بر روی استان فعال است و سبب رگبار و رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای طی امروز (در اغلب مناطق استان) و فردا با شدت کمتر (در مناطق شرقی و ارتفاعات) خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق مستعد پیش بینی و از اواخر وقت امشب با توجه به رطوبت ناشی از بارش ها، مه یا مه رقیق به ویژه در جاده‌های مواصلاتی دور از انتظار نیست.

سامانه بارشی بعد از روز دوشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha