۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

کاهش قیمت طلا و سکه برای سومین روز پیاپی / حباب به ۵ میلیون تومان باز می‌گردد؟

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۳۷
کد خبر: 838316
کاهش قیمت طلا و سکه برای سومین روز پیاپی / حباب به ۵ میلیون تومان باز می‌گردد؟

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه انتظار می‌رود بازار سکه و طلا به تعادل برسد شرط کاهش حباب سکه را عرضه سکه‌های حراج شده بانک مرکزی در بازار عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ در حالی که امروز بر خلاف دو روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر صعودی داشت با کاهش نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت اما همچنان بازار در رکود به سر می‌برد. 
محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت سکه و طلا امروز نیز کاهشی بود که علت آن افت ۸۰۰ تومانی قیمت دلار بود این در حالی است که قیمت انس جهانی ۱۳ دلار افزایش یافت. 
وی افزود:امروز سکه طرح قدیم با ۴۰۰ هزار تومان کاهش ۳۹ میلیون تومان رسید قیمت سکه طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان کاهش ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،  ربع سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد. 
کشتی آرای با بیان اینکه حباب سکه بدون تغییر بود، اضافه کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با ۱۹۰ هزار تومان کاهش ۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۴ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. حباب سکه بدون تغییر ۷ میلیون و ۳۰۰ تا ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. 
این فعال بازار طلا گفت: در بازار داد و ستدها روال عادی دارد هیجانات کاذب نیز دور شده است و معاملات بازار واقعی شده است. به دلیل اینکه عرضه و تقاضا متعادل است حباب سکه نیز تغییر نداشته است. 
وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد حباب سکه بار دیگر به ۵ میلیون تومان برسد نیز اظهار داشت: اگر این حراج ادامه‌دار باشد و کسانی که سکه‌ها دریافت می‌کنند آن را وارد بازار کنند احتمال کاهش حباب وجود دارد؛ اما تاکنون این سکه‌ها وارد بازار نشده هر شخصی که سکه خریداری کرده برای مصرف شخصی آن را نگهداری می‌کند. 
وی در پیش بینی از آینده بازار نیز گفت: بازار قابل پیش بینی نیست اما با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد روند قیمت‌ها متعادل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha