۰ نفر

همه چیز درباره لیفت آندوسکوپی ابرو

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبر: 730130
همه چیز درباره لیفت آندوسکوپی ابرو

با افزایش سن، ناحیه ابرو و پیشانی ممکن است شروع به افتادگی کند و در نتیجه ظاهر شما پیرتر، خسته به نظر برسد و حتی باعث احساس سنگینی و خستگی چشمها شود. لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی یک روش جراحی است که می‌تواند این دست مشکلات را اصلاح کرده و ظاهری جوان‌تر را به ناحیه ابرو و پیشانی بازگرداند.

در حالی که این جراحی اغلب به تنهایی انجام می‌شود، اما لیفت ابرو آندوسکوپی را می‌توان با جراحی پلک فوقانی ترکیب کرد تا به طرز چشمگیری چهره شما در ناحیه ابرو و پیشانی تغییر کند.

2222

مزایای لیفت آندوسکوپی ابرو چیست؟

انجام عمل لیفت ابرو مزایای زیادی دارد. برخی از رایج ترین دلایلی که افراد برای انجام این جراحی انتخاب می‌کنند، دستیابی به ظاهری جوان تر، بهبود تقارن صورت و اصلاح افتادگی ابروها است.

لیفت آندوسکوپی ابرو همچنین می‌تواند با بلند کردن پوست و ماهیچه های اطراف این ناحیه به باز شدن چشم ها کمک کند.

اگر به فکر لیفت ابرو هستید، این مواردی هستند که باید به خاطر داشته باشید. زمانی که لیفت ابرو توسط یک جراح با تجربه انجام شود، می‌تواند نتایج عالی را ارائه دهد که سال‌ها دوام می‌آورند.

با این حال، مهم است که در مورد آنچه که این جراحی می‌تواند انجام دهد دیدی واقع بینانه داشته باشید.

علائم اصلی پیری در ناحیه ابرو و پیشانی که با لیفت آندوسکوپی ابرو رفع می‌شود، به شرح زیر است:

  • چروک های افقی متعدد در پیشانی
  • چروک های عمودی  بین ابروها
  • ابروهایی که پایین افتاده اند و باعث ظاهر شدن پوست اضافی روی پلک‌ها می‌شوند
  • ابروهایی صاف یا شیب دار به سمت پایین و بیرون، به جای حالت کمانی
  • پوست اضافه زیر ابرو که حالت تجمع چربی پلک را دور چشم ایجاد میکند.

چه کسی کاندیدای لیفت آندوسکوپی ابرو است؟

لیفت ابرو به روش آندوسکوپی برای مردان و زنانی که انتظارات معقولی برای بهبود افتادگی یا سنگینی ابرو دارند، مناسب است.

جراح شما در طول جلسه مشاوره با شما ملاقات می‌کند تا نگرانی ها و انتظارات شما را بداند و چهره شما را بررسی کند. انواع تکنیک های اندوسکوپی لیفت ابرو با حداقل تهاجم وجود دارد و مشاوره به جراح این امکان را می‌دهد تا بهترین روش را برای رفع نیازهای شما انتخاب کند.

بیمارانی که نگران افتادگی بیش از حد پوست پلک بالایی هستند ممکن است با جراحی پلک بالایی بطور همزمان نتیجه بهتری بگیرند، در حالی که بیمارانی که فعالیت بیش از حد عضلات پیشانی دارند ممکن است از تزریق بوتاکس سود ببرند. این روش ها را می‌توان همراه با لیفت آندوسکوپی پیشانی انجام داد.

333333

اگر برخی یا همه علائم زیر را دارید، لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی احتمالاً مفید خواهد بود:

  • ابروهای نزولی
  • قوس ابروی صاف یا متمایل به بیرون
  • خطوط متعدد روی پیشانی
  • پوست اضافی از ناحیه ابرو که روی پلک ها پایین می‌آید

از آنجایی که نزول پیشانی به طور معمول تا میانسالی رخ نمی‌دهد، بیماران معمولاً میانسال یا مسن تر هستند.

جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو چه مدت طول می‌کشد؟

در حالی که زمان جراحی بسته به هر بیمار و تکنیک مورد استفاده متفاوت است، لیفت آندوسکوپی ابرو به طور کلی از 1 تا 2 ساعت متغیر است.

در طول لیفت ابرو از چه نوع بیهوشی استفاده می‌شود؟

اشکال مختلف بیهوشی از جمله آرامبخشی داخل وریدی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی، به ویژه در مواردی که همزمان اقدامات اضافی انجام می‌‍شود، ممکن است استفاده شود.

در طول لیفت آندوسکوپی ابرو چه نوع برش هایی ایجاد می‌شود؟

برش‌های لیفت آندوسکوپی پیشانی یا لیفت ابرو بسیار کوچک هستند و به خوبی در خط مو استتار می‌شوند. سپس از یک آندوسکوپ و ابزار ویژه برای بالا بردن ابرو استفاده می‌شود.

موقعیت ابرو را می‌توان با تکنیک های مختلف حفظ کرد. جراحان اغلب ماهیچه های اخم را برش می‌دهند، اما یک جراح خوب عضلات اخم کننده را بر میدارد. زیرا برش دادن عضله اخم به تنهایی کافی نیست و فیبرهای عضلانی می‌توانند به مرور زمان دوباره به هم متصل شوند.

بهبود بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو

نیاز است که موارد زیر را در رابطه با بهبودی پس از لیفت ابرو به روش آندوسکوپی بدانید.

بلافاصله پس از جراحی

پس از لیفت ابرو، شما را به اتاق ریکاوری پس از بیهوشی می‌آورند و پرستاران مراقب شما هستند. هنگامی که اثرات بیهوشی از بین رفت، به شما اجازه داده می‌شود که با همراهی دوست یا یکی از اعضای خانواده خود به خانه بروید. وقتی به خانه می‌روید، یک پانسمان سر خواهید داشت.

در خانه

توصیه می‌کنیم حتما پس از لیفت آندوسکوپی ابرو به درستی در خانه استراحت کنید. ممکن است توانایی انجام فعالیت هایی مانند تهیه غذا، تماشای تلویزیون و مطالعه را داشته باشید.

انتظار کبودی و تورم در اطراف چشم را داشته باشید. کمپرس سرد بعد از جراحی در کاهش تورم و کبودی کمک کننده است. وجود حالت تهوع در 12 تا 24 ساعت اولیه پس از جراحی غیر معمول نیست که با دارو کنترل میشود.

 می‌توانید دو روز بعد پانسمان را بردارید و شروع به شستن موهای خود و دوش گرفتن کنید. به بیماران توصیه می‌شود برای کاهش تورم سر بالا بخوابند.

ویزیت های لازم بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو

یک هفته پس از جراحی، جراح زیبایی خود را ملاقات خواهید کرد. اکثر بیماران پس از 10 الی 14 روز به سر کار (غیر سنگین) برمی‌گردند، اگرچه اگر کبودی قابل مشاهده برایتان مهم نیست، ممکن است زودتر هم بتوانید این کار را انجام دهید.

احتمالا دکتر شما را از محدودیت هایی که در زمینه فعالیت های مختلف وجود دارند مطلع خواهد کرد. ورزش سبک (مانند پیاده روی) در 2 هفته پس از جراحی مجاز است. فعالیت های شدید (وزنه برداری، ورزش، ایروبیک، آهسته دویدن، یوگا، پیلاتس و غیره) به طور کلی باید در 4 تا 6 هفته پس از جراحی شروع شود.

باید در حین بهبودی لیفت آندوسکوپی ابرو انتظار داشته باشید

بلافاصله پس از لیفت آندوسکوپی ابرو، ممکن است متوجه شوید که ابروها بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسند. این طبیعی است، زیرا ما انتظار داریم وضعیت ابرو بعد از کاهش تورم در موقعیت مورد انتظار قرار گیرد.

شما ویزیت های بعدی را برای نظارت بر پیشرفت خود در 6 هفته و 6 ماه پس از جراحی خواهید داشت که در آن زمان عکس های بعد از عمل گرفته می‌شوند.

جراحی لیفت ابرو دارای عوارض کم است.  ولی در کل بروز عوارض تا حد زیادی به میزان مهارت و توانایی جراح شما بستگی دارد، پس بهتر است حتما بهترین را انتخاب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha