۱ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی شاخص‌های بورسی در هفته آینده / صنایع پر اقبال بازار کدامند؟

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 851216
پیش‌بینی شاخص‌های بورسی در هفته آینده / صنایع پر اقبال بازار کدامند؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به محدوه‌های حمایتی شاخص‌های بورسی و ریزش ۲۰ درصدی بازار سرمایه از اردیبهشت ۱۴۰۲، هفته آینده برآیند عملکرد بازار مثبت خواهد بود اما انتخاب آقای جلیلی می‌تواند در کوتاه‌مدت، شاخص‌ها را به سمت خطوط حمایتیشان براند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمد غلامحسینی کارشناس بازار سرمایه به پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته بعد از انتخابات پرداخت و گفت: در ابتدا باید گفت که محدوده ۲ میلیون ۴۰ واحد به یک حمایت معتبر برای شاخص کل بدل شده است؛ محدوده‌ای که بعد از اردیبهشت ۱۴۰۲ بارها و بارها به آن واکنش نشان داده‌است. می‌توان مدعی بود که شکست این محدوده تقریبا غیر ممکن است و کف بازار را باید همین محدوده دانست.

وی ادامه داد: بعد از گذشته ۲ هفته و نزدیکی شاخص به محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ واحد، حالا این ناحیه را می‌توان مقاومت سد راه شاخص کل در نظر گرفت. مقاومتی که در صورت شکست آن، رشد بازار تا محدوده ۲٬۳۰۰٬۰۰۰ واحد دور از انتظار نیست؛ یعنی رشدی قریب به ۱۰ درصد را تجربه کند.

غلامحسینی به تحلیل شاخص کل هم‌وزن نیز پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز یک حمایت بسیار معتبر و بلند مدتی در محدوده ۶۵۰ تا ۶۶۰ هزار واحدی دارد. این محدوده برای شاخص هم وزن در ماه‌های شهریور و آبان نیز در قامت محدوده حمایتی عمل کرده است. بدان معنا که شاخص هم وزن و شاخص کل همزمان به حمایت‌های معتبر خود رسیدند.

بازار به چه سمتی می‌رود؟

این کارشناس بازار سرمایه سمت‌وسوی بازار را به تصویر کشید و گفت: با توجه به مطالب مطروحه، شاخص‌های مهم بورسی یک حمایت معتبر را دارا هستند. فاصله قیمتی این شاخص‌ها از محدوده‌ی حمایتیشان، حدودا ۲ درصد بوده است. از سوی دیگر به واسطه ریزش سنگین بازار و همچنین خبرهای مثبت پیرامون بازار سرمایه، انتظار شکست این حمایت‌ها کمی دور از ذهن است؛ پس می‌توان مدعی بود برآیند شاخص در هفته‌ی آینده مثبت خواهد بود.

تاثیر جلیلی و پزشکیان بر بورس

غلامحسینی در خصوص سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر انتظارات شکل گرفته سهامداران از رؤسای احتمالی جمهور و تاثیر آن بر بازار سرمایه این چنین پاسخ داد: فعالان بازار سرمایه به روی‌کار آمدن آقای جلیلی بدبین هستند و این بدبینی قطعا سبب فشار فروش در کلیت بازار خواهد شد. اما همان‌طور که عرض کردم شاخص‌های بورسی در نزدیکی حمایت‌های خود جا خوش کرده و آقای جلیلی می‌تواند در کوتاه‌مدت، شاخص‌ها را به سمت خطوط حمایتیشان براند. اما مجموعه عوامل تاثیرگذار هستند که سبب می‌شود به آینده بازار امیدوار بود.

صنایع پر اقبال بازار

محمد غلامحسینی در آخر به صنایع پر اقبال بازار در هفته‌ی آینده اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد صنعت پالایشی‌ها به دلیل اصلاح نسبتا زیادشان در هفته‌های گذشته مورد اقبال فعالان بازار قرار گیرد. صنعت خودرو نیز خبرهای پیرامون تجدید ارزیابی دارایی‌ها و خروج از ماده ۱۴۱ نیز می‌تواند مسیر حرکت مطلوبی را از خود به جای بگذارد. لازم به ذکر است که این گروه هم افزایش نرخ فروش گرفته و هم به گفته وزارت صمت، به زودی پیش فروش خودرو آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    0 0
    با انتخاب دکتر پزشکیان ، بورس پرواز خواهد کرد و میلیونها سهامدار بورسی ، رای خودشان را به دکتر پزشکیان خواهند داد . جلیلی همان ادامه دهنده ی برنامه های رئیسی هستند. یعنی بورس همانند این ۳ سال گذشته حول عدد ۲ میلیون واحدی سال ۹۹ درجا زدن و یا برعکس بازارهای دیگر حرکت کردن . یعنی وزیر اقتصاد همان خاندوزی ، رئيس کل بانک مرکزی همان فرزین و رئيس سازمان بورس هم همان عشقی . سهامداران برای تغییر و تحول و پیشرفت اقتصاد و رشد و رونق بورس ، میلیونها سهامدار بورسی رای خودشان را به دکتر پزشکیان خواهند داد. این خط و این نشان.