۰ نفر

دلیل تاخیر واریز پول گندم کاران

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۴
کد خبر: 845214
دلیل تاخیر واریز پول گندم کاران

 فصل برداشت گندم در جنوب کرمان به اتمام رسیده و کشاورزان از  فروردین ۱۴۰۳ گندم‌های خود را روانه سیلوها کردند و همچنان در انتظار پرداخت پول گندم هستند.

خداداد خارایی، نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها هم از پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران این استان انتقاد کرده و گفته است طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری مطالبات گندم‌کاران باید بیست و چهار ساعت پس از تحویل به سیلو، پرداخت شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور هم گفت : بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۴۶ همت از کشاورزان ۱۲ استان خریداری شده است .

علی قلی ایمانی افزود : با وجود اینکه مطالبات بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان (همت) شده اما پرداختی به گندم کاران ۲.۳ همت (۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان) بوده است.

گندم یکی از ۳۲ قلم کالای اساسی است که از سوی دولت خرید تضمینی می‌شود ، نرخ خرید تضمینی گندم امسال هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در استان کرمان خبر داده و درخواست رسیدگی کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام ، خسته نباشید من از کشاورزان جنوب استان کرمان هستم با توجه به اینکه کشاورزان شهرستانهای رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب از اول فروردین اقدام به برداشت گندم کردند و گندمها روانه سیلو شده ولی هیچ پولی دریافت نکرده اند.

از خبر ۲۰۳۰خواهش داریم پیگیر مطالبات کشاورزان باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha