۰ نفر

بررسی و شمارش امواج «کاما»

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴
کد خبر: 837803
بررسی و شمارش امواج «کاما»

رشد قیمت های جهانی و به ویژه روی و رسیدن به محدوده ۲۹۰۰ دلار همراه با  انتظارات افزایشی از دلار نیما و رشد اخیر آن، برای سهامداران شرکتی مثل باما با زنجیره ی ارزشمند روی - مس - مولیبدن - طلا - زغال سنگ، امتیاز معافیت از مالیات را هم دارد جذاب خواهد بود. از طرفی زیرمجموعه های ارزنده و طرح های توسعه ای پتانسیل های بنیادی سهم را برای رشد بیش از پیش میکند. کاما چند روزی است مورد توجه بازار است و امروز ۲ اردیبهشت ماه در حالی که با صف خرید همراه است در قیمت ۳۷۸۰ ریال، ارزش بازار ۱۱۳ هزار میلیارد ریالی دارد و در گروه استخراج کانه های معدنی و فلزی جای دارد.

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛: در این گزارش با معرفی شرکت و مرور عملکرد آن، به شمارش امواج سهم خواهیم پرداخت تا محدوده های مناسب سرمایه گذاری و فروش مشخص شود.

شرکت باما سال ۱۳۳۴ در شهرستان اصفهان به‌بهره‌برداری رسید. این شرکت فرآیندهای اکتشاف، استخراج و فرآوری (فلوتاسیون) را انجام می‌دهد. محصولات تولیدی شرکت باما شامل کنسانتره روی و کنسانتره سرب است. گروه صنعتی و معدنی امیر با بیش از ۴۹ درصد از سهام کاما، سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت باما در سال ۱۳۸۲ با نماد کاما در گروه استخراج کانه‌های فلزی مورد پذیرش بورس اوراق بهادار قرار گرفت. شرکت باما اولین تولیدکننده کنسانتره سولفور روی و سرب در کشور و بزرگ‌ترین معدن در استان اصفهان است. این شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل ۷٬۶۳۴ میلیارد ریال در رده دوم قرار دارد. شرکت‌های ذوب روی اصفهان، تولیدی و صنعتی شاهین روی سپاهان، کانی کربن طبس، سرزمین جلگه‌های آسمانی، کیمیا فرآوران زرین و بهپوران صفه از شرکت‌های تابعه باما هستند.

آخرین وضعیت افزایش سرمایه کاما:

  با توجه به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۰  افزایش سرمایۀ شرکت با جزئیات ذیل در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است:

سرمایه فعلی: ۲۰۰۰ میلیارد تومان

مبلغ افزایش سرمایه: ۱۰۰۰ میلیارد تومان

درصد افزایش سرمایه: ۵۰ درصد

منبع تامین افزایش سرمایه: از محل سود انباشته

موضوع افزایش سرمایه:  اصلاح ساختار مالی.

اخبار کدال شرکت:

 باما از خرید ۱۰۰ درصدی سهام شرکت تدبیر معدن امید به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیون ریال خبر داد.

عملکرد خوب شرکت:

 ماهه منتهی به اسفند ۹۱۹ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات کسب کرده است. فروش اسفند نیز ۲۱۹ میلیارد تومان بوده است.

زمستان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیش از ۵۲ درصد رشد داشته و فروش زمستان نسبت به پاییز هم ۱۳۲۴ درصد افزایش را نشان میدهد!.

بیش از ۱۰۰ درصد بودجه پیش بینی شده سال گذشته پوشش داده شد.

وضعیت تکنیکال و سناریو شمارش سهم جه میگوید؟

بررسی و شمارش امواج «کاما»

در حال تکمیل الگوی ترکیبی موج B هست و به زودی پرقدرت مقاومت اولیه ۴۰۰ خواهد شکست. در این صورت موج C می تواند اهداف خوبی را در سال ۱۴۰۳ نشانه رود.

مقاومت های مهم مسیر: ۴۹۰-۵۵۰-۷۲۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha