۰ نفر

گلایه روزنامه اصولگرا از برخوردهای گشت ارشاد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 837474
گلایه روزنامه اصولگرا از برخوردهای گشت ارشاد

روزنامه جوان در مطلبی به گلایه از برخوردهای گشت ارشاد پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این روزنامه نوشت: با آغاز طرح جدید برخورد با بی‌حجابان و برخی از فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده که بار دیگر موجب داغ شدن این بحث در شبکه‌های اجتماعی شد، کاربرانی از برخی نحوه‌های خشن و تند برخورد با زنان کم‌حجاب یا بی‌حجاب گلایه کردند. کاربران تأکید داشتند که در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب آنچه مؤثر است کارهای نرم و فرهنگی است. برخی از کاربران این نوع برخوردها را موجب لج‌بازی بیشتر دانستند. فعالان شبکه‌های اجتماعی تأکید داشتند که بهتر آن است در تصویب قانون عفاف و حجاب تعجیل شود و آن قانون محور انجام همه امور این حوزه باشد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

مهدی فضائلی:

رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام سیاسی و هم حرام شرعی است. منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پ. ن: به‌تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.

جلیل محبی:

در مصوبه کمیسیون قضایی چیزی از گشت ارشاد نیست. در مصوبه کمیسیون که با همکاری وزارت کشور نوشته‌اند هم بی‌حجاب با دوربین شناسایی و بوسیله پلیس جریمه می‌شود. یعنی همین الان هم دولت می‌تواند شناسایی کند و به قوه قضاییه بدهد. این اصرار بر روش نامطلوب گشت ارشاد الان برای چیست؟

عباس‌علی امیری:

یه چیزی را متوجه نشدم هنوز قانون حجاب و عفاف تصویب نشده (رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان). چطور دوباره همان روش گذشته گشت ارشاد دارد اجرا می‌شود؟ آیا در کشور نهادهای فراتر از قانون وجود دارد؟

محسن پورعرب:

پی‌آیند تکرار اشتباه گشت حجاب تضعیف انسجام ملی، وحدت کلمه و همدلی و همبستگی دربرابر دشمن خارجی صرف نظر از اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی داخلی بوده است.

محسن مهدیان:

واقعاً نیاز به برخورد در صحنه نیست. پلیس باید مجهز به دوربین تنها تذکر دهد. قطعاً اکثریت توجه و اصلاح می‌کنند. اگر نیاز بود با ثبت تصاویر، شناسایی شده و بعد احضار یا در نهایت توسط نیروی متخصص جای دیگری بازداشت شوند. مسیر پرچالش گذشته باید ارتقا پیدا کند. عجیب است که توجه نمی‌کنیم.

مهدی تکلو:

من حاضرم از گشت ارشاد دفاع کنم به شرط آنکه بگویند و بدانم مأموریت مخصوص گشت ارشاد چیست و مخاطب آن کیست؟ اصلاحیه‌های آن نسبت به گذشته چیست؟ و مهم‌تر از هرچیزی اینکه گشت ارشاد قطعه‌ای از کدام «طرح جامع منسجم» است و نقش آن در کل این مجموعه چیست؟ برای من روشن است چنین طرحی وجود ندارد!

علیرضا کیان‌پور:

مسئله حجاب نیازمند یک بسته جامع رسانه‌ای، فرهنگی، نظام آموزشی و حقوقی است.

طاها باقری:

حدود یک سال گشت ارشاد تعطیل بود. نهادهای حاکمیتی چه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای حجاب و پوشش انجام دادن که توقع داشتن وضع بهتر بشه؟

علی ربیعی:

‌واقعاً من درک نمی‌کنم چگونه است که تا مردم ایران به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند. با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی.

سینا کلهر:‌ای دریغ از...‌ای دریغ از...‌ای دریغ از... درس نگرفتن از تجربه ها، آزمودن دوباره آزموده‌ها، ضایع شدن اصول، از دست رفتن فرصت‌ها و... زخم‌هایی که در روح و روان و جان‌ها می‌ماند و کهنه می‌شود.

فاطمه رایگانی:

خدا قوت به گشت ارشاد که ایران اینترنشنال و اسرائیل به فارسی و... را از لکنت بعد از عملیات وعده صادق درآورده و با هنرنمایی در خیابان برایشان محتوای بدون هزینه و شیرین تولید می‌کنند. هیچ دشمنی نمی‌تواند تا این حد گسل‌های اجتماعی را دوباره فعال کند که شما می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha