۰ نفر

گول روانشناسان اینستاگرامی را نخورید!

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 837462
گول روانشناسان اینستاگرامی را نخورید!

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی که خود را در فضای مجازی روان شناس معرفی کرده بود و هنگام مراجعه حضوری افراد، از آنان اخاذی می کرد؛ خبر داد و گفت: این پرونده ۱۰ شاکی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در روزهای اخیر، یک زن جوان به پلیس فتا مراجعه کرد و ادعا کرد که توسط یک روان شناس مورد اذیت و آزار و اخاذی قرار گرفته است.

وی افزود: این شاکی درباره جزئیات این پرونده به پلیس گفت که مدتی پیش به دلیل مشکلات روحی به دنبال یک روان شناس در فضای مجازی می گردد. وی در هنگام جستجو با پیجی آشنا می شود که مطالب خوبی در آن بارگذاری شده بود؛ بنابراین برای مراجعه حضوری با این روان شناس به دفتر وی مراجعه می کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: به گفته شاکی این پرونده، وی پس از مراجعه به دفتر این روان شناس، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.وی همچنین عنوان کرد که متهم با نشان دادن اسلحه و بی‌سیم، قربانی را تهدید و مبلغی را نیز اخاذی کرده است.

گودرزی با اشاره به اهمیت این پرونده گفت:  بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات سایبری ، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های بیشتر، شکات این پرونده به بیش از ۱۰ نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می کند و بعد از پیدا کردن سوژه های خود، اهداف مجرمانه خود را پیش می برد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی پلیس فتا، این فرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از محل اختفای او،  یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بیسیم نیز کشف و ضبط شد.

گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است؛ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرائم خود نسبت به جعل عنوان، برقراری ارتباط با سوژه ها و در نتیجه تهدید و اخاذی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند. همچنین موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha