۰ نفر

ساکنان این استان منتظر کاهش محسوس دما باشند

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 825182
ساکنان این استان منتظر کاهش محسوس دما باشند

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از عصر جمعه و کاهش محسوس دمای هوا از فردا، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی، براساس این هشدار هواشناسی سطح زرد که آگاهی و اقدام در صورت نیاز را می رساند، با استقرار سامانه پرفشار سطح زمین از فردا (شنبه) کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان پیش بینی می شود.

فعالیت این سامانه جوی که تا روز سه شنبه هفته آینده ادامه دارد، سراسر استان خراسان جنوبی را در بر می گیرد و احتمال یخ‌زدگی سطح جاده ها، افزایش مصرف منابع انرژی و یخبندان شبانه از مخاطرات آن است.

مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز و برق، تنظیم دما و رطوبت، تهیه سوخت کافی در سالن‌های پرورشی نظیر دامداری ها، مرغداری ها و گلخانه ها، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و بازدید ضد یخ وسایل نقلیه از توصیه های هواشناسی در این مدت است.

همچنین با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از عصر امروز - جمعه - تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده در خراسان جنوبی وزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه‌ ای، گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق، برخود صاعقه، نقاط مستعد و کوهپایه احتمال تگرگ، گردنه ها و نقاط مرتفع احتمال بارش برف، جاده های کوهستانی کاهش دید در اثر تشکیل مه پیش بینی می شود.

کاهش دید افقی و کیفیت هوا، احتمال سقوط اشیا، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، لغزندگی سطح جاده ها، احتمال وقوع روان آب محدود و اختلال در تردد جاده ای از پیامدهای این سامانه جوی به شمار می رود.

اداره کل هواشناسی بر این اساس طی روزهای آینده خودداری از سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، مراقبت از پوشش گلخانه ها و سقف های موقت، استفاده از ماسک در شرایط گرد و غبار به ویژه گروه های حساس، پرهیز از صعود به ارتفاعات، خودداری از اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران را توصیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha