۱۴ نفر

با مدرک دیپلم معلم شوید!

۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 818994
با مدرک دیپلم معلم شوید!

آموزش و پرورش در آزمون استخدامی به هیچ عنوان مدرک دیپلم جذب نمی‌کند اما در کنکور فرهنگیان یعنی کنکور تخصصی تعلیم و تربیت، دانشجومعلم با مدرک دیپلم جذب می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «با مدرک دیپلم در آموزش و پرورش معلم شوید؛ آزمون استخدامی در بهمن یا اسفند»؛ این روزها این خبر در فضای مجازی به طور مداوم در حال انتشار است؛ خبری که برای افرادی که به معلمی علاقه دارند یا شغلی ندارند، بسیار جذابیت دارد.

آموزش و پرروش سال‌هاست که از کمبود معلم در مدارس رنج می‌برد و هر سال در اول مهر تعدادی کلاس درس به دلیل مشکلات ساماندهی نیروی انسانی، معلم ندارند و با معلمان موقت مانند معاونان و مدیر مدرسه اداره می‌شوند.

روش‌های استخدام در آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته از چند طریق جذب نیرو داشت؛ اولین روش جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان  و تربیت دبیر شهید رجایی است که از طریق کنکور سراسری با مدرک دیپلم محقق می‌شود؛ البته از امسال کنکور تعلیم و تربیت به طور مجزا برگزار می‌شود.

دومین روش، برگزاری آزمون استخدامی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تحت عنوان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان است که امسال تاکنون ۳ آزمون برگزار شده است؛ آزمون اول ۸ اردیبهشت برای جذب  ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری در مدارس کشور برگزار شد؛ آزمون دوم، ۱۲ مرداد برای جذب ۲۲ هزار و ۱۸۴ دبیر و هنرآموز برگزار شد و آزمون سوم هم ۲۱ مهر برای جذب یک هزار نفر مربی امور آموزش معلولین جهت به‌کارگیری گفتاردرمان و کاردرمان برگزار شد.

روش سوم هم، مصوباتی است که مجلس شورای اسلامی مبنی بر جذب حق‌التدریس‌ها، مربیان قرآنی، مربیان پیش‌دبستانی و آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی داشته است.

 جذب ۷۲ هزار معلم در آموزش و پرورش

 از مجموع ۳ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال‌جاری، ۵۱ هزار و ۲۰۲ نفر به عنوان آموزگار، دبیر و هنرآموز به دستگاه تعلیم و تربیت وارد شدند و بنا به گفته علی فرهادی که هم معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش است و هم سخنگوی این وزارتخانه، قرار است ۷۲ هزار نفر هم در آزمون‌ استخدامی جدید آموزش و پرورش جذب شوند.

فرهادی در این خصوص گفت: «۱۹ هزار و ۱۰۰ مشاور، مربی امور تربیتی، مربی بهداشت و معلم تربیت بدنی و ۵۳ هزار دبیر و آموزگار استخدام خواهند شد».

وی ادامه داد: «این افراد از طریق آزمون استخدامی اسفند امسال جذب می‌شوند».

 با مدرک دیپلم نمی‌توان در آزمون استخدامی شرکت کرد

آموزش و پرورش در آزمون استخدامی به هیچ عنوان مدرک دیپلم جذب نمی‌کند اما در کنکور فرهنگیان یعنی کنکور تخصصی تعلیم و تربیت، دانشجومعلم با مدرک دیپلم جذب می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: «فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مرتبط با حداقل مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند».

 فراخوان آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش؛ به‌زودی

بنا بر گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، فراخوان آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود.

البته فرهادی ۲۹ مهر امسال(۱۴۰۲) در خصوص استخدام مربی پرورشی در این وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «اطلاعیه جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس به‌زودی منتشر خواهد شد؛ البته برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد».

میثم لطیفی رئیس سازمان سازمان اداری و استخدامی ۱۳ دی امسال(۱۴۰۲) در حاشیه نشست هیأت دولت گفت: «آزمون استخدامی آموزش و پرورش اگر تأمین اعتبار شود اسفند و قبل از ماه رمضان برگزار می‌شود. بخشی از جذب نیرو توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود که امسال ۳۰ هزار نفر مجوز دادیم».

* جذب مربیان چند مهارتی

قرار است امسال مربیان چند مهارتی در دستگاه تعلیم و تربیت جذب شوند. رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۹ آبان  امسال(۱۴۰۲) از واژه «مربی چند مهارتی» استفاده کرد و گفت: «متأسفانه مربی تربیت‌بدنی هم مثل مربی پرورشی کم داریم و امسال قرار است ۲۰ هزار نفر جذب شوند».

بر این اساس، به‌زودی فراخوان استخدام آموزش و پرورش اعلام می‌شود اما بنا بر اعلام مسؤولان آموزش و پرورش افراد برای شرکت در آزمون استخدامی باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشند. 

بنا بر گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اطلاعیه و دفترچه آزمون اعلام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلال IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    هرکس بگوید بادیپلم معلم شویدواقعأ خرخراست.
  • حسین اوجاقی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    بنام خدا، تقاضای تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱،اینجانب از آخرین گروه معلمان حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱،دارای بیمه دولتی، سند حسابداری، فرم ۵۰۲،گزینش شده ودارای کد پرسنلی۸ رقمی ودوره ديده دردانشگاه فرهنگیان برای استخدام دارا هستیم. در حالی که یک سال هست. با موافقت اداره کل آموزش و پرورش تکمیل پرونده نموده و بلاتکلیف مانده ایم.
  • ستار IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    حتی اونی که دیپلم واقعی داره بار علمی ش خیلی بهتر از اونی که با رانت و سهمیه و ریا مدرک دکتر داره!!! قابل توجه بعضیا
  • پروانه IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    خواهشا متولد ۶۰به بعد وبدونه محدودیت رشته دهه ۶۰قربانی شدند
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    اموزش.وپرورش.چرا.هزینه.هنگ.افت.به.مملکت.تحمیل.میکنه.بیاد.کسانیکه.کارشناسی.ارشد.دارن.جذب.کنه.دوتا.تابستان.مهارت.ها.را.اموزش.دهد.وخدمت.سربازی.انها.را.تعهد.پنج.ساله.بگیرد
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    عجب خبرهای جالبی میذارید پس توقع داریدفردچه مدرکی داشته باشه ووارددانشگاه بشه همه بادیپلم واردتمام دانشگاه هامیشوند چیزجدیدوعجیبی نیست
  • هاتف IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    باسلام محدودیت رشته هم بردارین بزارین سایر رشته ها شرکت کنن مثل حقوق.علوم سیاسی
  • فرهاد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    هزینه برای آموزش پرورش ودانشگاهها سرمایه گذاری است آینده کشور به آموزش وپرورش بستگی داره
  • ۱۰۰۰ماشاا۰۰۰ IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    بنده ۲۲سال مربی حق التدریس ساعتی فنی و حرفه ای هستم آیا میتوانم در آزمون استخدامی با مدرک دیپلم شرکت کنم؟
  • علی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    شرایط ثبت نام ماده ۲۸ از چه تاریخی شروع میشود
  • وحیده مرادی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام رشته حسابداری می‌تونه تو آزمون شرکت کنه و اینکه شرط سنی تا چند سال هست ؟
  • فرشاد حقیقی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    طلب بازنشسته ها را که ۱۷ ماه گذشت واولین وزیری که این همه بد قول وزرای قبلی همگی دیگه بیشتر ۱۲ ماه نشده که پاداش اخر کار معلما را پرداختند.خدا خیرش نده اقای صحرایی وزیر ناتوانی.از اصفهان بازنشسته های ۴۰۱
  • خدا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    من با این امر کاملا موافقم لطفا رسمی کنید و همراه با آزمون استخدامی پذیرش داشته باشین خواهشمندم من یه پشت کنکوری با سوادم خیلیا شبیه من هستن لطفا این طرح رو اجرا کنید
  • روح اله علی میرزایی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    ما سربازمعلمان دیپلم دهه ۸۰را هم جذب کنید بخدا َشغل نداریم با دو فرزند بیکارم
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    این اشتباه محض است که از دیپلم کمتر نیرو جذب شود
  • طبا IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    با شرایطی که نوابغ مدیریتی کشور بوجود آورده اند؛ بزودی با سیکل هم میشه در دانشگاه شریف درس داد که چند نمونه اش هم همین چند وقت پیش دیدیم !!!!!!
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    لطفاً اگر میشه برای معلم پرورشی کسانی ک سابقه کاری در دانشگاه رو دارن جذب بشن مخصوصا مدیر فرهنگی کار کرده باشم عالی میشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    انقد حقوق کم میدن کسی زیاد علاقه نداره معلم بشه مگر از سر ناچاری وبیکاری
  • حنانه IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام من دیپلم دارم میتونم با دیپلم معلم بشم
  • مهدی باوی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام چه مدرکی لازم دیپلم رشته انسانی
  • برهان فارسی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    0 0
    ایا لیسانس حقوق در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می تواند شرکت کن
  • فاطمه محجوب NL ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    هدف بیسواد کردن جامعه آینده است و خیلی خوب برنامه ریزی کردید
  • فرهاد‌گلزارجمیل IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    تورابه‌خدااینقدردرنمره‌کتبی‌تاکیدنکنین‌به‌خداقسم‌من‌خودم‌ده‌تا‌معلمممنتها‌سرجلسه‌که‌نمره‌ام‌پایین‌میشه‌یکی‌به‌خاطراسترس‌امتحانه‌دو‌‌بعدتمام‌سوالهاراجواب‌می‌دم‌سه‌طرف‌میبینی‌‌گرفتاره‌زن‌وبچه‌داره‌‌می‌خوادیه‌لقمه‌نان‌حلال‌بخوره‌کمکش‌کنین‌من‌خودم‌لیسانس‌حسابداری‌ام‌شما‌کمک‌کنیدببینیدچقدربه‌ارتقاعلمی‌معنوی‌اموزش‌وپرورش‌کمک‌کنم‌
  • ‌فرهادگلزارجمیل IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    ‌به‌خدای‌محمدمن‌شخصا‌اگربه‌خاطرپول‌باشه‌ولی‌هدفی‌الهی‌ومعنوی‌وبه.خاطرروزجزاست‌وگرنه‌گیرم‌هم‌شدم‌رییس‌اموزش‌وپرورش‌برای‌پانصدکیلوخاک‌خودم‌مدیون‌کنم‌هی‌برم‌خارج‌ازاینجا‌بهتره
  • فرهادگلزارجمیل‌ IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    به‌خدا‌‌قسم‌لیسانسهای‌حسابداری‌اینقدر‌باایمان‌ومشتیند‌حدنداره‌‌حسابداری‌زیادبگیرین‌خداوکیل‌ظلم‌نکنین‌‌اذیت‌نکنین‌دردادموباورکنین‌ماهم‌سنمون‌بالاست‌هم‌متاهل‌درک‌کنین‌بایددرک‌کنین‌مااگرپول‌درنیاریم‌بایدکارمون‌به‌دادگاه‌وطلاق‌بکشه‌به‌خصوص‌مردچون‌زنها‌هزینه‌خانواربه‌عهده‌شان‌نیست‌روحساب‌روکم‌کنی‌پزوکلاس‌ودرامدبیشترمعلم‌میشند
  • فرهادگلزارجمیل‌ IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    ‌برای‌خدا‌کارکنین‌به‌خداقسم‌اگرخدارادرنظرنگیرین‌همه‌رفتن‌ازایران‌‌یه‌سری‌ازجاها‌علمیه‌ولی‌یه‌سری‌ازجاهاعلم‌وتقواباهم‌می‌خوادبعدبه‌گزینشهابگین‌دیگه‌پدرمردمودرنیارن‌امدطرف‌یه‌سیگاری‌کشیدول‌کنین‌منظورازاسلام‌مشروب‌خوارنباشه‌حلال‌خورباشه‌طرفدارولایت‌ومومنین‌باشه‌مردباشه‌اینقدرگیرندین‌چه‌مصاحبه‌کننده‌های‌علمی‌چه‌گزینشی‌ها
  • فرهادگلزارجمیل IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    دویست‌بارامتحان‌دادیم‌درخواست‌دادیم‌هی‌میگن‌نه‌اگه‌به‌جای‌لیسانس‌گرفتن‌میرفتم‌غازچراندن‌الان‌سرمایه‌داربودم‌به‌خدادبستانی‌ها‌انگیزه‌ای‌برای‌مدرسه‌ندارند‌میگن‌شما‌لیسانس‌گرفتین‌شدین‌هیچ‌مابرای‌چیه‌درس‌بخوانیم‌بعدیه‌ادم‌مومنی‌کمک‌کردین‌بدانین‌خداجوابتان‌میده‌‌هی‌دوهزارنفرهم‌اضافه‌گرفتین‌هیچی‌نمیشه‌نترسین‌برای‌رضای‌خداکارکنین‌خدابزرگه‌.مشکل‌بزرگ‌امتحان‌اموزش‌وپرورش‌هی‌می‌گین‌نفراوله‌‌پس‌نفرسومه‌رابرای‌چیه.به‌مصاحبه‌دعوت‌کردین‌هی‌نفراوله‌‌ومعدل‌بالارااستخدام‌کنین‌‌دیگه‌مردمواذیت‌نکنین‌اساتیددانشگاه‌هستندوقتی‌مدرک‌میدنددربعضی‌دانشگاه‌ها‌ریشه‌ادمودرمیارنداینقدرسخت‌می‌گیرنددولتی‌وازادنداره‌دانشگاه‌هست‌تامدرک‌میده‌کفرادمودرمیاره‌اینقدرسخت‌میگیرن‌
  • فرهاد گلزارجمیل IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    بعدروی‌خرابی‌دندان‌وضعیفی‌چشم‌گیرندین‌مگه‌نیروهوایی‌ارتشه‌که‌طرف‌ممکنه‌هوا‌بره‌تودهنش‌‌خفه‌بشه‌ورزدن‌دندان‌می‌خواد‌‌چطورراهنمایی‌گیرنمی‌ده‌ولی‌اموزش‌وپرورش‌گیر‌میده‌‌الان‌بهترین‌کارتوایران‌غازچرانیه‌نه‌خرج‌داره‌نه‌وقت‌می‌خواد‌‌راحت‌وبی‌درد‌سر‌بعدمنظورماازسوادادعا‌وغروروکلاس‌نیست‌منظورزحمته‌وزمانی‌که‌انسان‌می‌ذاره‌‌که‌‌نبایدتحصیل‌کرده‌راناامیدکردبعدانسان‌هرکیه‌هم‌باشه‌عاقبتش‌پانصدکیلوخاکه‌یه‌لحضه‌فکرکنین‌برای‌پانصدکیلوخاک‌ظلم‌میکنین‌‌مثلامن‌هزاربارامتحان‌دادم‌اقاردی‌می‌رینین‌توذوق‌ادم‌
  • کامی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    فاتحه مع الصلوات
  • مهدی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    یه مشت بی سواد برای آموزش نسل آینده آموزش میدن با کلی عقده و حقارت..اینهمه نخبه و باسواد از دانشگاههای خوب با معدل بالا داریم چه غلطی میکنید با این جذب نخاله ها برای نسل باسواد آینده
  • محمدرضا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    اگر راهی برای استخدام سرباز معلم ها در آموزش پرورش وجود نداره چرا سربازای ۷۹تا۹۱که اکثرا دیپلم بودن را فراخوان دادین برای استخدام؟چه تفاوتی بین سربازای قبل از ۹۱و بعد از ۹۱وجود دارد؟بعد ۹۱اکثرا تحصیلات عالی،جوان وبا انگیزه،واینکه هنوز خیلی از درس و مدرسه فاصله نگرفتن واین در صورتی هست که قبل ۹۱ این شرایط را نداشتند،فقط دارید با این مدیریت غلط آموزش وپرورش را به گند میکشید.نهضتی چه ربطی به استخدام به عنوان مربی آموزش ابتدایی داره؟کسی که نه دانشگاه رفت ونه خبری از روانشناسی وروش تدریس ونحوه کلاس داری داره....قسم میخورم تمام سربازای بعد ۹۱دارای شرایط کامل برای استخدام هستن....چرا ظلم میکنید به مردم وبچه هاشون با این هزینه ها ومشکلات....
  • محمدرضا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    بنده دارای مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی هستم  و سال ۹۱،۹۲سربازمعلم بودم و دوسال تدریس دادم و بعداز خدمت سرباز معلم ،دوسال پیش دبستانی جهت آموز بچه ها بودم تا همین امسال نتونستم شغلی پیدا کنم حسب اظهاراتی که آنجا جهت استخدام مراجعه کردم رشته شما گرایش آموزش و پرورش میباشد،،،، به هرجا هم مراجعه نمودم هیچکس حتی تحویلم نمیگیره یا میگن شما باید با این مدرک مراجعه کنید آموزش و پرورش  و هم مراجعه کردم و باز هم بی نتیجه بود من جوان بیکار و با یک فرزند و خانواده سه نفری هستم چکار باید بکنم؟؟؟ درحالی که همه میگن با کمبود معلم مواجه هستن لذا چرا نیرو مثل رشته اینجانب که گرایش فقط مرتبط با آموزش و پرورش و همین رشته ی با هزینه شخصی خودم در دانشگاه تحصیل نمودم ،ولی آنهایی که از ورودی تا فارغ تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بعهده دولت میباشد و آنهایی که در رشته ی ابتدایی تدریس میدهند فکر نکنم گرایش آنها به آموزش ابتدایی باشند شما رو به خدا فکری به حال من جوان و تحصیل کرده باشید،اینجانب نه وام فرزندآوری و غیره که از طرف دولت امتیازاتی نمیخواهم فقط کار که باعث ایجاد امنیت خانواده باشد ممنون
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    8
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    ادسنثد