۰ نفر

فرصت طلایی ازدواج و فرزندآوری جوانان از دست نرود

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 811290
فرصت طلایی ازدواج و فرزندآوری جوانان از دست نرود

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سن ازدواج نباید از سی سال بگذرد گفت: پزشکان سنین ۲۵ تا ۳۵ سال را برای ازدواج و فرزندآوری مطلوب می‌دانند اما ما در حال از دست دادن این سن هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شیراز با بیان اینکه باید زمینه ازدواج را در جوانان فراهم کنیم خاطرنشان کرد: این امر به تحکیم بنیان خانواده و در نهایت به قوام جامعه منجر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در دین مبین اسلام بر مساله تشکیل خانواده تاکید زیادی شده و برای کسانی که بی دلیل به این امر نمی‌پردازند عقوبت‌های سنگینی در قیامت در نظر گرفته شده است.

امام جمعه شیراز افزود: تشکیل خانواده عامل مسئولیت‌پذیری افراد جامعه خواهد شد و در این راستا خانواده‌ها و بزرگان جوامع باید بکوشند و در کنار آنها انجمن‌های مردم‌نهاد نیز بیشتر پای کار بیایند زیرا ایجاد چند مرکز ازدواج آسان نمی‌تواند تنها چاره کار باشد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دین مبین ما مشوق‌های زیادی برای تشکیل خانواده اسلامی قرار داده و زیادی مجرد و عزب بودن افراد را نکوهش کرده گفت: نباید سن ازدواج ما بالای ۳۰ سال برود و با اینکه پزشکان در زمینه باروری و فرزندآوری می‌گویند سن مناسب برای فرزندآوری بین ۲۰ تا ۳۵ سالگی است.

در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز، آیت الله دژکام با بیان اینکه مردم باید بر روی انتخابات مجلس نظارت داشته باشند و با بصیرت و نگاه دقیق به کلیه مراحل انتخابات عمل کنند بیان کرد: این نظارت همگانی لازمه بهتر انجام شدن انتخابات است.

بهزیستی در راستای کاهش مشکلات معلولان گام‌های خوبی برداشته است

امام جمعه شیراز در خصوص در پیش بودن روز جهانی معلولان نیز گفت: بهزیستی اقدامات خوبی در این زمینه صورت داده و باید مسائل این قشر حل شود و مسؤولان نیز نگاهی انسانی و اسلامی به این مسئله داشته باشند زیرا در اسلام نیز به این مسئله با عنوان ایثار و رفتار و اخلاق حسنه تاکید شده است.

آیت الله دژکام در خصوص مسائل منطقه نیز گفت: ۸۰۰۰ کودک و زنان بسیاری در فلسطین کشته شده‌اند و نباید در خصوص این مسئله سکوت کرد و نگاهی سیاسی داشت زیرا این فاجعه انسانی برای مردمی بی‌گناه رخ داده که خواهان خروج اشغالگران صهیونیستی از کشور خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دانشجویان خواست مطالبه‌گر باشند اما تاکید کرد که این مطالبه‌گری باید دو طرفه باشد و دانشجویان آماده مطالبه‌گری از خودشان نیز باشند تا در نهایت ایران قوی ساخته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha