۰ نفر

کارشناس هواشناسی؛

بیرجند سردترین مرکز استان کشور شد

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبر: 809656
بیرجند سردترین مرکز استان کشور شد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: صبح امروز کمینه دما هوا در مرکز استان چهار درجه زیر صفر بوده که این امر سبب شده تا سردترین مرکز کشور ثبت شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، جواد نخعی =اظهار کرد: همچنان که پیش بینی شده بود شاهد کاهش دما در اغلب نقاط استان بودیم به طوری که در برخی از مناطق استان کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه ثبت شده است.

وی یادآور شد: صبح امروز در هشت ایستگاه استان شامل قاین منفی چهار درجه سلسیوس، علی آباد زارعین منفی سه درجه سلسیوس و سرایان، بشرویه، خوسف و زهان کمینه دمای صفر درجه ثبت شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه کمینه دما در سربیشه صبح امروز ۷ درجه زیر صفر بوده است، بیان کرد: سربیشه صبح امروز یکی از سردترین شهرهای کشور به همراه ۵ ایستگاه دیگر بوده است.

نخعی ادامه داد: همچنین صبح امروز کمینه دما هوا در مرکز استان چهار درجه زیر صفر بوده که این امر سبب شده تا سردترین مرکز کشور ثبت شود.

وی یادآور شد: براساس خروجی مدل های پیشیابی هواشناسی امروز و فردا گاهی وزش باد و افزایش ابر در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به کاسته شدن شدت سرمای هوا در منطقه از فردا تا اوایل هفته آینده گفت: از فردا دمای هوا در استان افزایشی بوده و هوا گرمتر می شود.

نخعی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بندان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

وی به روند تغییرات دما در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره داشت و خاطرنشان کرد: تغییرات دما در بیرجند در این مدت بین منفی چهار و ۱۶ درجه ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha