۰ نفر

شوک بزرگ به اقتصاد اسرائیل با جنگ غزه

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲
کد خبر: 807490
شوک بزرگ به اقتصاد اسرائیل با جنگ غزه

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی گفت، جنگ غزه شوک بزرگ برای اقتصاد اسرائیل بود و بیش از حد انتظار برای این رژیم هزینه داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «امیر یارون»، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که جنگ در نوار غزه «بیش از حد انتظار» برای این رژیم هزینه دارد و بر بودجه آن فشار وارد می‌کند.

به نقل از المیادین، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیوینستی در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول در واشینگتن گفت که جنگ در نوار غزه شوک بزرگ برای اقتصاد  اسرائیل بود و بیش از حد انتظار برای اسرائیل هزینه دارد.

وی افزود: جنگ، بدون شک پیامدهای مالی خواهد داشت و بر بودجه فشار وارد می‌کند.

یارون گفت:  انتظار می‌رود که رشد تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ حدود ۱ درصد کاهش یابد، در حالی که احتمالا نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۲۴ به بیش از ۶۵ درصد افزایش  ‌یابد، در حالی که این رقم قبل از جنگ کمتر از ۶۰ درصد بود.

یارون تصریح کرد که این برآوردها بر این اساس است که جنگ ادامه دارد و  البته تنها در جنوب اسرائیل( سرزمین‌های اشغالی) متمرکز باشد.

پیشتر رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند که کسری بودجه اسرائیل در ماه اکتبر ۱.۱ درصد افزایش یافته و به ۲.۶ درصد یا حدود ۴۷ میلیارد شکل رسیده است.

این رسانه‌ها تأکید کردند که هزینه‌ها به دلیل ادامه نبردها، افزایش و درآمدها کاهش یافته است. هزینه‌های اسرائیل در ماه گذشته به دلیل ادامه جنگ  به حدود ۵۵ میلیارد شکل رسیده است.

موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر با اشاره به پیش‌بینی‌های اولیه از اثرات اقتصادی جنگ که توسط وزارت دارایی و بانک مرکزی این رژیم ارائه شده بود، تأکید کرد که ادامه جنگ پیامدهای مهم و بلندمدتی بر اقتصاد اسرائیل خواهد داشت.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی برآورده کرده است که هزینه کل مستقیم و غیرمستقیم جنگ به حدود یک میلیارد شکل (۲۵۰ میلیون دلار) در روز برسد به گفته مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، این انتظارات بر اساس سناریوی جنگ در تنها یک جبهه علیه غزه یعنی در شمال فلسطین اشغالی  است بدون اینکه در منطقه گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha