۰ نفر

بایدها و نبایدهای خرید ماهی

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۲:۲۸
کد خبر: 588250
بایدها و نبایدهای خرید ماهی

با توجه به فروش ماهی های غیرمجاز و غیربهداشتی، شهروندان در خرید ماهی تازه به شرایط بهداشتی آن توجه ویژه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: برای شناسایی ماهی تازه راه‌های زیادی وجود دارد، اما بهترین راه، شناسایی از طریق چشم و عضله ماهی است چشم ماهی تازه باید محدب وکاملا براق باشد و مردمک آن عاری از کدورت و یا رنگ‌های شیری وسفید باشد.

وی گفت: شهروندان در خرید ماهی تازه به نکات بهداشتی از قبیل تازه بودن آن توجه ویژه کنند که باید چشم، ماهی تازه محدب، کاملا"براق و مردمک آن کاملا"به رنگ سیاه و عاری از کدورت باشد و هرچه از زمان صید ماهی بیشتر گذشته باشد حالت محدب چشم به تدریج ازبین می‌رود و در شرایط فساد کاملا"در حدقه فرو می‌رود وحتی از بین می‌رود ورنگ مردمک ازرنگ سیاه به رنگ سفید وشیری درامده وبراقیت وتلالو چشم نیز ازبین می‌رود.

عبدی گفت: عضلات ماهی نیز معیار خوبی است برای سلامت گوشت ماهی وعضلات ماهی تازه دارای واکنش بوده وبعد از فشار دادن با انگشت و ر‌ها کردن سریع به حالت اول بر می‌گردد، اما در ماهی مانده این حالت ضعیف است ودر ماهی کهنه اصلا"وجود ندارد.

وی گفت: ماهی تازه برای عرضه باید زیر پوشش یخ نگهداری شود و ماهی‌های منجمد باید در فریزر نگهداری شود، شهروندان سعی کنند ماهی منجمد را به صورت بسته بندی خریداری، و از فروشگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.