x
۱۳ / خرداد / ۱۴۰۰ ۱۴:۲۶
یک مقام قضایی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش برای ممنوعیت ثبت سکه به عنوان مهریه

ضرورت تلاش برای ممنوعیت ثبت سکه به عنوان مهریه

رییس مجتمع قضایی خانواده دادگستری کل استان کرمان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت عدم ثبت سکه تمام بهارآزادی به عنوان مهریه احساس می شود و بایستی مسئولین امر به فکر راهکار مناسب قانونی و فرهنگ سازی در جهت حل این معضل باشند.

کد خبر: ۵۳۳۳۸۴
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام"محمد شفیعی" در تشریح این خبر افزود: ضرورت ممنوعیت ثبت سکه بهار آزادی به عنوان مهریه با توجه به وضعیت نابه هنجار اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا و بلاتکلیفی زوج های مدیون، امری کاملا منطقی و غیرقابل خدشه است.

وی ادامه داد: نه در گذشته و نه در زمان حال، سکه به عنوان وجه رایج تلقی نمی شود و پایه مبادلات ارزی و بین المللی نیز به شمار نمی رود و جامعه با یک امر کاملا تشریفاتی و ناخواسته با یک فرهنگ غلط و بی پایه و اساس آن را به عنوان مهریه مطمئن و دارای ارزش پذیرفته و اصرار بر ادامه این روند غلط و چالش برانگیز داشته و دارد.

شفیعی یادآور شد: چند سال قبل بنده پیشنهاد ممنوعیت ثبت سکه تمام بهار آزادای  به عنوان مهریه را مطرح نمودم که هر چند موافق و مخالفانی برای این نظریه مطرح شد ولی نقاط قوت این موضوع بیش از نقاط منفی آن است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین امر از جمله نمایندگان مجلس در قالب یک طرح این موضوع پیشنهادی را به صحن مجلس بیاورند و با الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و اصلاح ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده ثبت سکه بهار آزادی را به عنوان مهریه ممنوع کنند، در آینده تاثیر آن را هم در بخش قضایی و روند رسیدگی، جلوگیری از بازداشت محکومین مهریه، کاهش ورودی پرونده های اعسار و تعدیل و در نتیجه حاکم شدن آرامش در بخش عمده ای از خانواده ها و هم تاثیر مثبت آن را در سطح اقتصاد کلان وهم در سطح اقتصاد خرد در جامعه شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات
x