x
۰۸ / اسفند / ۱۴۰۱ ۱۷:۲۲

ظرفیت کم بالگرد حامل وزیر ورزش عامل حادثه بود؟

ظرفیت کم بالگرد حامل وزیر ورزش عامل حادثه بود؟

مدیرعامل جمعیت هلال احمر در خصوص شائبه‌ای که پیرامون شمار سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان ایجاد شده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

کد خبر: ۷۰۳۶۴۶
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: بالگرد میل-۱۷ در مقایسه با سایر بالگردها از ظرفیت نسبتا بالایی برای جابه‌جایی مسافر برخوردار است. این بالگرد با چیدمان صندلی مسافری و با لحاظ کردن کادر پروازی قابلیت جابه‌جا کردن ۲۴ نفر را داراست.

او تصریح کرد: اینکه عنوان شده «بالگرد امدادی برای انتقال پزشک و کادر اورژانس استفاده می‌شود و نهایتا برای ۳ تا  ۴ نفر ظرفیت دارد»، بر خلاف ادعای مطرح شده، تأکید می‌شود که کاربرد بالگردهای هلال‌احمر صرفا برای انتقال اورژانسی نبوده است به‌طوری‌که امکانات اورژانسی مانند ست احیا و یا کادر اورژانس داخل این نوع بالگردهای هلال‌احمر وجود ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: این نوع از بالگردهای هلال احمر امدادی بوده و اصولا با بالگردهای اورژانس و حمل بیمار فرق دارد و عمدتا برای انتقال اقلام تدارکاتی و جابه‌جایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در برخی گزارش‌ها عنوان شده که بالگرد از کرمان به سمت شهر «رابر» می‌رود و آنجا به خاطر مشکلی فنی که پیش آمده بود، فرود می‌آید، تصریح کرد: این اطلاعات مطرح شده نیز واقعیت ندارد. این بالگرد بر اساس برنامه پروازی یک بار از کرمان به شهر رابر پرواز کرده و سپس به سمت بافت ادامه مسیر داشته که متاسفانه در هنگام فرود در بافت دچار حادثه می‌شود و به هیچ وجه در هنگام نشست و برخاست در شهرهای کرمان و رابر، هیچ گونه موردی از مشکل فنی در آن مشاهده و یا گزارش نشده است.

ارسال نظرات