۰ نفر

هکر ۱۹ ساله اینستاگرام در پایتخت زمین گیر شد

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 588368
هکر ۱۹ ساله اینستاگرام در پایتخت زمین گیر شد

فردی ۱۹ ساله‌ای که در فضای مجازی با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بود، درپایتخت زمین گیر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،سرهنگ دوم سامع خورشاد رییس پلیس فتا مازندران گفت: در پی شکایت چندتن از شهروندان مازندرانی درخصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او گفت: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ خورشاد گفت: با اقدامات تخصصی انجام گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن یکی از شهر‌های پایتخت بوده، که با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

رییس پلیس فتا استان مازندران گفت: در تحقیقات تخصصی صورت پذیرفته متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد، ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره‌ای جز اعتراف نداشته و به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی اقرار کرده وانگیزه اش را کسب منفعت مالی بیان داشت.