x
۱۵ / شهريور / ۱۴۰۰ ۱۹:۳۱
در جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم ها؛

تامین برق شهرک‌ های صنعتی ضروری است

تامین برق شهرک‌ های صنعتی ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بر تامین برق بلندمدت شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد.

کد خبر: ۵۵۹۸۹۴
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حشمت اله عسگری روز دوشنبه در هفدهمین جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم ها گفت: استان تهران با دارا بودن ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۱۹شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری رتبه نخست جذب اعتبار برای ایجاد شهرک های صنعتی و زیرساخت را در سال گذشته بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده که نشان از ظرفیت بالای استان در جذب سرمایه گذاری در ابعاد مختلف دارد.

وی اظهارداشت:‌ یکی از دغدغه های مهم صنعتگران داشتن برق پایدار واحدها است که باید با استفاده از شیوه های دانش بنیان و علمی فراهم شود.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده تولید برق در کشور و افزایش تقاضای ناشی از رشد توسعه صنعتی استان ضرورت دارد بسترهای لازم برای تولید مورد نیاز برق فراهم شود و هرچه سریعتر متقاضیان CHP تعیین تکلیف گردند و این آمادگی در سطح استان در داخل شهرک‌های صنعتی جهت واگذاری زمین رایگان و سایر مشوق‌های دیگر وجود دارد.

وی گفت: انعقاد توافقنامه چهار جانبه برای تامین برق شهرک های صنعتی قرچک، دماوند، فیروزکوه و شهرک شهید سلیمانی، همچنین انتقال آب از سد ماملو به شهرک های صنعتی عباس آباد، از جمله اقدامات مهم در طول یک سال گذشته بوده که باعت تحرک و پویایی زیادی در صنعت استان شد.

معاون اقتصادی استاندار با توجه به اهمیت موضوع زیرساخت شهرکهای صنعتی بویژه برق و آب تاکید کرد با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به تهیه محتوا جهت ایجاد نقشه راه و گنجاندن موضوع در برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه در این جلسه مقرر شد آب و فاضلاب استان با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی محل مناسبی برای حفر چاه ترجیحا (صفادشت) مشخص و معرفی کند و آب منطقه ای ظرف دو هفته مجوز حفر و انتقال آب (۱۵لیتر در ثانیه) را صادر کند.

ارسال نظرات
x