۰ نفر

معرفی بهترین سریال‌های مافیایی جهان / برگزیده ای از سناریوهای هیجان انگیز مافیا

۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 832973
معرفی بهترین سریال‌های مافیایی جهان / برگزیده ای از سناریوهای هیجان انگیز مافیا

در این مقاله، به بررسی بهترین سریال های مافیایی برتر در تاریخ تلویزیون می‌پردازیم. این سریال‌ها داستان‌هایی از جنایتکاران و خلافکاران جذاب و پرهیجان را روایت می‌کنند و برای طرفداران این ژانر، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تماشای سریال‌های مافیایی برای علاقمندان به دنیای گانگسترها و تبهکاران بسیار جذاب و دیدنی است. زیرا این آثار پر از نزاع‌هایی هستند که در خارج از زندگی روزمره افراد عادی رخ می‌دهند. در این مقاله، به معرفی بهترین سریال‌های مافیایی می‌پردازیم.

مافیا یک شبکه تبهکاری خاص است که به صورت خانوادگی اداره می‌شود و معمولاً دارای پس زمینه ایتالیایی یا آمریکایی است. اصطلاح مافیا بیشتر به کشور ایتالیا مرتبط است و مأموریت آن از این کشور آغاز شده است. مافیاها معمولاً در اعمال خلافی مانند رشوه‌خواری، کلاهبرداری در قمار، پول‌شویی، قتل سفارشی، قاچاق مواد مخدر و غیره دست دارند.

سریال‌های مافیایی نیز بر اساس این گروه افراد ساخته می‌شوند. برخی از آنها بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند و برخی دیگر داستان‌های خیالی دارند. این آثار به دلیل هیجانات فراوان و جریان داستانی پر پیچ و خم خود، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

لیست بهترین سریال های مافیایی

سریال Peaky Blinders

سریال "پیکی بلایندرز" یکی از سریال‌های معروف و محبوب است. این سریال توسط استیون نایت خالق و طراحی شده است. از سال 2013 تاکنون در شبکه‌های BBC Two و BBC One پخش شده است. تا کنون شش فصل از این سریال تولید شده است. بازیگرانی همچون کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، آنابل والیس، تام هاردی و سوفی راندل در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. امتیاز سریال در IMDb به 8.8 از 10 رسیده است و در راتن تومیتوز نیز 92٪ امتیاز کسب کرده است.

داستان سریال "پیکی بلایندرز" در دوران بین دو جنگ جهانی روایت می‌شود. این سریال به ماجراهای خانواده‌ی جنایتکار شلبی، که در شهر بیرمنگام انگلستان فعالیت می‌کنند، می‌پردازد. اعضای این خانواده واقعیتاً با تیغ‌های لبه‌ی کلاه معروف به نام "پیکی بلایندر" شناخته می‌شوند. هرچند داستان سریال به زندگی واقعی این باند خلافکار مرتبط نیست و فقط به طور کلی بر اساس آن‌ها ساخته شده است.

در این سریال، تامی شلبی به عنوان رهبر این سازمان و خانواده‌ی خلافکار، هدف‌ها و رویاهای بزرگی را در سر دارد. جاه‌طلبی‌های او باعث می‌شود "پیکی بلایندرها" به موقعیتی برجسته و غیرقابل دسترس دست یابند و روز به روز قدرت و تأثیر آن‌ها بیشتر شود. این مسئله نیز توجه مقامات بالاتر و نهادهای قانونی را به آن‌ها جلب می‌کند.

معرفی بهترین سریال‌های مافیایی جهان / برگزیده ای از سناریوهای هیجان انگیز مافیا

سریال "نارکوها"

طراح و خالق اصلی: کریس برانکاتو، کارلو برنارد

سال‌های پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷

شبکه: نتفلیکس

تعداد فصل: ۳

بازیگران: واگنر مورا، پدرو پاسکال، بوید هولبروک، آلبرتو آمان

امتیاز IMDb به سریال: ۸٫۸ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹٪

این سریال جنایی، ماجراهای واقعی را به تصویر می‌کشد و به یکی از معروف‌ترین جنایتکاران تاریخ، پابلو اسکوبار، می‌پردازد.

اسکوبار با تولید و قاچاق کوکائین، امپراتوری بزرگی را بنا نهاد و در دهه‌ی ۷۰ تا ۹۰ میلادی، تجارت مواد مخدر را در اختیار داشت. او با قاچاق گسترده کوکائین از کلمبیا به آمریکا، ثروت زیادی به دست آورد و به بزرگترین و خطرناک‌ترین قاچاقچی مواد مخدر در سراسر جهان تبدیل شد. ثروت و نفوذ او به حدی برسید که قادر بود دولت‌ها و مقامات پلیس را تحت کنترل خود درآورده و کسب و کار خود را به طور گسترده‌تری توسعه دهد.

در دو فصل اول سریال "نارکوها"، نمایش ظهور و سقوط پابلو اسکوبار را می‌بینیم. از زمانی که وارد تجارت قاچاق کالاهای غیرقانونی در کلمبیا شد تا زمانی که به یک هیولای ناقابل شکست در تجارت کوکائین تبدیل شد و در نهایت به مرگ بدرود گفت.

فصل سوم، ماجراها پس از مرگ اسکوبار را روایت می‌کند و اداره مبارزه با مواد مخدر به دنبال سرنگونی کارتل رقیب اسکوبار، کارتل کالی، است تا آن‌ها را به زانو درآورد.

سریال "بهتره با سال تماس بگیری

سال‌های پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲

امتیاز IMDb: ۸٫۹

شبکه اصلی: AMC

تعداد قسمت‌ها: ۶۳

سازنده: وینس گیلیگان

بازیگران: باب اودنکیرک، جاناتان بنکس، ری سیهورن و...

"بهتره با سال تماس بگیری" یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ژانر مافیا/گانگستری است. این سریال که به عنوان اسپین‌آف سریال "برکینگ بد" شناخته می‌شود، نه تنها توانسته در این ژانر جایگاه خاصی را به دست آورد، بلکه از بهترین سریال‌های جهان نیز به شمار می‌رود. در "بهتره با سال تماس بگیری" ما با یک شخصیت دچار تزلزل روبرو می‌شویم که به عنوان پیش‌درآمد و دنباله‌ای بر سریال "برکینگ بد" محسوب می‌شود. این سریال به طور کلی شش فصل و ۶۳ قسمت داشته که در سال ۲۰۲۲ به پایان رسید. "بهتره با سال تماس بگیری" جوایز بسیاری را از آن خود کرده و نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرده است.

داستان این سریال برتر گانگستری درباره‌ی جیمی مک‌گیل، یک هنرمند سابق است که تلاش می‌کند تا به عنوان یک وکیل موفق عمل کند، اما تلاش‌های او نتیجه‌ای متفاوت به همراه دارند. جیمی موفق می‌شود، اما به روشی کاملاً متفاوت! او با هویت سال گودمن به یک وکیل برای جرم‌کاران تبدیل می‌شود و شخصیت خود را تغییر می‌دهد.

سریال "گومورا" (Gomorrah)

سال‌های پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱

امتیاز IMDb: ۸٫۷

شبکه اصلی: Sky Atlantic

تعداد قسمت‌ها: ۵۸

سازنده: روبرتو ساویانو

بازیگران: مارکو داموره، سالواتوره اسپوزیتو، فورتوناتو چرلینو و...

یکی از بهترین سریال‌های مافیایی و خلافکاری، سریال ایتالیایی "گومورا" است که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است. این سریال در پنج فصل به تماشاگران ارائه شده است. داستان این سریال از بهترین سریال‌های گانگستری، درباره یکی از اعضای یک باند خلافکاری ایتالیایی است که سعی می‌کند در میان خطرات دنیای جنایت، جان سالمی را به در ببرد. شخصیت‌پردازی‌ها، بازی‌ها، کارگردانی و فیلمنامه این اثر توسط منتقدان قدرتمندا ستوده شده و به آن عنوان بهترین سریال‌های مافیایی اعطا شده است.

سریال The Sopranos

سریال مافیایی سوپرانوز یکی از بهترین سریال‌های مافیایی آمریکایی است. این سریال در بازه زمانی 1999 تا 2007 پخش شده است و امتیاز IMDb آن 9.2 است. شبکه اصلی پخش این سریال شبکه HBO بوده و تعداد قسمت‌های آن 86 قسمت می‌باشد. سازنده این سریال دیوید چیس (David Chase) است و جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو و... از جمله بازیگران آن می‌باشند.

معرفی بهترین سریال‌های مافیایی جهان / برگزیده ای از سناریوهای هیجان انگیز مافیا

سریال "شهر جنایتکاران" (Mob City)

طراح و خالق اصلی: فرانک دارابونت

سال‌های پخش: ۲۰۱۳

شبکه: TNT

تعداد فصل: ۱

بازیگران: جان برنتال، میلو ونتیمیگلیا، نیک مک‌دانا، الکسا داوالوس، رابرت نیپر

امتیاز IMDb به سریال: ۷٫۵ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۶۶٪

پس از پایان جنگ جهانی دوم، شروع به بازسازی شهرها و ساختمان‌ها شد. در لس آنجلس، افراد بسیاری به دنبال فرصت‌های جدید بودند و تلاش می‌کردند به زندگی عادی بازگردند. اما در زیر براقیت و درخشش شهر، جنایتکاران نیز به دنبال بازگشت و توسعه فعالیت‌های خود بودند.

سریال "شهر جنایتکاران" که توسط شبکه TNT تولید شده است، بر اساس رمان "نوآر لس‌ آنجلسی: کشمکش برای نجات روح وسوسه‌کننده‌ترین شهر آمریکا" نوشته شده توسط جان بونتین، ساخته شده است و این سریال، بخش تاریکی از گذشته لس آنجلس را روایت می‌کند.

هنگامی که قدرت گروه‌های مافیایی و جرم و جنایت سازمان‌یافته روز به روز بیشتر می‌شود، نیروی پلیس لس آنجلس و رئیس آن، ویلیام پارکر، تمام تلاش خود را می‌کنند تا خلافکاران بی‌رحم را به دست قانون بکشانند. اما به زودی متوجه می‌شوند که اعضای مافیا درون خود سازمان پلیس نفوذ کرده‌اند و همه چیز بسیار پیچیده، سخت و غیرقابل انجام شده است و مأموران پلیس با موانع عجیب و غریبی مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha