۰ نفر

کتابخانه عمومی هوشنگ ابتهاج در رشت گشایش یافت

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 823729
کتابخانه عمومی هوشنگ ابتهاج در رشت گشایش یافت

در آستانه عید سعید مبعث و هفتمین روز از دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج به عنوان چهارمین کتابخانه مدرسه گیلان در رشت گشایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در آستانه عید سعید مبعث و در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، کتابحانه عمومی زنده یاد هوشنگ ابتهاج امروز با حضور جمعی از مسئولان، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی رشت، اصحاب فرهنگ و رسانه در هنرستان برکت رشت گشایش یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در مراسم افتتاح این کتابخانه در شهر رشت با بیان اینکه کتابخانه عمومی زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج به عنوان چهارمین کتابخانه مدرسه استان گیلان به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تامین نیازهای اطلاعاتی مردم منطقه خواهد پرداخت اظهار داشت: این مرکز به‌منظور تامین بخشی از کمبود فضای مطالعاتی ایجاد شده است.

یاسر تقوی با اظهار امیدواری نسبت به استقبال خوب دانش‌آموزان مدارس شهر رشت از کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: افزایش فضاهای مطالعاتی برای رفع دغدغه‌های کتابخوانان در دستور کار است و نیازمند هم‌افزایی بیشتر میان دستگاه‌های مختلف برای توسعه این‌گونه فضاهای کتابخانه‌ای در اقصی نقاط استان به‌ویژه در شهر رشت هستیم.

وی همچنین با دعوت از نیک‌اندیشان و خیرین حوزه کتاب برای حضور و نقش‌آفرینی در تامین فضاهای کتابخانه‌ای و نیز کمک به تجهیز و شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی و تامین منابع آن اضافه کرد: مجموعه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برای هرنوع همکاری جهت تسهیل حضور این عزیزان آمادگی دارد.

تقوی در پایان با بیان اینکه کتابخانه عمومی زنده یاد هوشنگ ابتهاج به عنوان پیشخوان کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت در شهر رشت فعالیت خواهد کرد گفت: این مرکز فرهنگی در فضایی بالغ بر ۸۰ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و با اختصاص اولیه ۳ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای استفاده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی گشایش یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین با قدردانی از مسئولین اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در اختصاص فضاهای کتابخانه‌ای در مدارس از ادامه این همکاری در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: نتیجه این همکاری ایجاد ۳ باب کتابخانه عمومی دیگر در شهرهای مختلف گیلان خواهد بود.

پوریا قویدل رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه همه تلاش ما در مجموعه نهاد کتابخانه‌ها تامین فضاهای کتابخانه برای بهره‌مندی مخاطبین و دوستداران کتاب و کتابخوانی است افزود: همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان و شهرداری رشت در این حوزه را بسیار ارزشمند است.

گفتنی است اولین کتابخانه مدرسه ایران نیز در مهرماه سال ۱۳۹۸ در شهر بندرانزلی به بهره‌برداری رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha