۳ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

صفر تا صد ومعادن / آیا رشدی در انتظار نماد است؟

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 811956
صفر تا صد ومعادن / آیا رشدی در انتظار نماد است؟

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ایران است که بیش از ربع قرن در عرصه توسعه بخش معدن کشور حضور جدی داشته است.

سرمایه‌گذاری در بخش‌های استخراج کانی‌های فلزی و فلزات اساسی، معادل ۹۰ درصد ترکیب دارایی‌های شرکت را تشکیل داده است.

همچنین ۸۰ درصد دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ، مرکب از سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و بیشترین سرمایه‌گذاری شرکت، در زنجیره سنگ آهن و فولاد متمرکز است.

این شرکت از سهامداران عمده مجموعه‌های بزرگ معدنی و فولادی ایران از قبیل شرکت‌های؛ معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گهرزمین، شرکت ملی مس، معدنی و صنعتی صبانور، مجتمع فولاد خراسان، آهن و فولاد ارفع، پویا انرژی، کارخانجات کابل‌سازی شهید قندی، تجلی توسعه معادن و فلزات، گسترش کاتالیست ایرانیان، پرتو تابان معادن و فلزات و شرکت کک طبس است.

این مجموعه یک هلدینگ توسعه‌محور با هدف ارتقاء معدن و صنایع معدنی در کشور به شمار می‌رود.ومعادن راهبری هشت پروژه از ۴۸ پروژه پیشران اقتصادی کشور را بر عهده دارد که از این تعداد، سه پروژه با محوریت تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های صنایع فولاد کردستان، فولاد اقلید پارس و آهن و فولاد الماس آرتاویل است.

معادن (شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات) در تاریخ ۵ اسفند ماه سال ۱۳۷۴ در اداره ثبت شرکتهای استان تهران به ثبت رسید و در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات جز واحدهای تجاری فرعی شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد. شرکت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. همچنین مرکز اصلی شرکت در تهران بزرگراه آفریقا بلوار اسفندیار پلاک ۳ واقع است.

ومعادن سهمی با P/nav پایین و  مستعد رشد در میان مدت:

p/nav سهم در اخرین گزارش آذر 1402  حدود 50 می باشد که نشان دهنده فاصله قیمت بازار سهم با ارزش ذاتی شرکت  میباشد.

صفر تا صد ومعادن / آیا رشدی در انتظار نماد است؟

خبرهای تجدید ارزیابی شرکت:

کیارش مهرانی،  معاون مالی و اقتصادی هلدینگ سرمایه گذاری معادن و فلزات  در خصوص برنامه تجدید ارزیابی دارایی این شرکت به خبرنگار بورس۲۴ گفت: ما این ظرفیت را داریم  و در حال بررسی هستیم ،  قرار است معایب و مزایای این روش  را در کمیته سرمایه‌گذاری‌مان مطرح کنیم و اگر به نفع سهامداران باشد و منفعت سهامداران را در بلند مدت تضمین کند، حتما تجدید ارزیابی بدهیم.

مهرانی گفت:  بسیاری از شرکت ها سرمایه‌گذاری های بلند مدت‌شان  را به‌روزرسانی کرده‌اند و ارزش منصفانه آن را به سرمایه آورده‌اند، این‌ موضوعات قبلا انجام شده  و موانع قانونی ندارد و امکان آن برای هلدینگ‌های مالی وجود دارد. ما هم مستثنی از هلدینگ‌های مالی نیستیم و این مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم و قطعا اگر برای سهامداران ارزش آفرین باشد حتما این کار را انجام می‌دهیم.

سهم ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی ومعادن در پروژه‌های توسعه‌ای/ ثبت سود خالص ۳۹۱ میلیون دلاری در سال گذشته

رئیس هیات عامل ایمیدرو از سهم بالغ بر 126 هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در پروژه‌های توسعه‌ای خبر داد.

محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، در جلسه کنترل مدیریت شرکت توسعه معادن و فلزات، ضمن بیا مطلب فوق گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) هفت پروژه پیشران اقتصادی در حال اجرا دارد که راهبری آن به‌طور مستقیم با این مجموعه است.این شرکت دارای پروژه‌های در حال اجرا و برنامه‌ریزی، در شرکت‌های بزرگ معدنی است که در زنجیره ارزش محصولات معدن و صنایع معدنی، تاثیرگذاری بالایی دارد.

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) اعلام کرد که این شرکت طی سال گذشته سود خالص 391 میلیون دلاری را ثبت کرده است و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای هدف‌گذاری شده؛ افزایش سرمایه 30 هزار میلیارد تومانی شرکت مورد توجه است.

طرح های توسعه ای شرکت:

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در معرفی طرح‌های در دست اجرا با راهبری توسعه معادن و فلزات، اظهار کرد: از جمله طرح‌های برجسته که راهبری آن را بر عهده داریم؛ می‌توان به احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی کردستان، اقلید و آرتاویل اشاره کرد.کارخانه ذوب و فولادسازی کردستان، تکمیل پست 400 کیلوولت نیروگاه سمنان و احداث کارخانه کنسانتره‌سازی سنگ‌آهن صبانور از طرح‌های توسعه‌ای «ومعادن» محسوب می‌شود. احداث کارخانه تولید مس جانجا، تولید استیل کورد و احداث کارخانه تولید فروسیلیکومنگنز بخشی از طرح‌های جاری و در حال برنامه‌ریزی شرکت است.

 وضعیت نموداری و روند پیش روی ومعادن:

ومعادن یک دیامتریک زیبا را از 99 تا ابتدای آذر تکمیل کرد و سپس با دو سه کندل قوی این اصلاح زمانبر و بلند مدت را پایان داد.

لذا پسااالگویی از اول اذر شروع شده و انتظار داریم در این سناریو یک رشد قابل توجه در بازه میان مدت نصیب سهاداران صبور شود.

حد ضرر شکست مقاومت 440-450 می باشد و هدف های مسیر 535-540 و 600 و سپس 700 تومان است. محدوده فعلی سقف تاریخی 99 می باشد و احتمالا با کمی دست به دست شدن  مجدد مسیر رشد را خواهیم داشت.

صفر تا صد ومعادن / آیا رشدی در انتظار نماد است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیشان IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام چرا شرکت معادن وفلزات نسبت به خیلی از شرکت‌های دیگر سود اندک پرداخت میکند