۰ نفر

با حضور هفت عضو کابینه یازدهم؛

فاز دوم خط اول متروی اصفهان بهره برداری شد

۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸
کد خبر: 155987
فاز دوم خط اول متروی اصفهان بهره برداری شد

با حضور هفت عضو کابینه یازدهم، فاز دوم خط اول متروی اصفهان بهره برداری شد.

به گزارش تیتر شهر، فاز دوم خط نخست متروی اصفهان عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و شش عضو دیگر کابینه و همچنین مسئولان استانی، شهری و نمایندگان مردم در مجلس به بهره برداری رسید.

این بخش از متروی اصفهان، ایستگاه های از میدان شهدا تا چهار راه تختی را شامل می شود که مجموع فاز اول متروی اصفهان، بطول 20 کیلومتر و مشتمل بر 20 ایستگاه است و نقطه شروع خط یک ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) و نقطه پایانی آن ایستگاه دفاع مقدس در ترمینال صفه است.

به گفته مسئولان شهر اصفهان خط یک به صورت کامل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهردار اصفهان، در مراسم بهره برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری و 4 ایستگاه جدید ، اظهار کرد: خوشبختانه طلسم قطار شهری گام به گام در حال شکستن است.

کندی پیشرفت مترو اصفهان بدلیل عدم تحقق وعده های دولت بود

وی با اشاره به اینکه خط اول قطار شهری دارای 3 فازاست و فاز اول قطار شهری از ایستگاه قدس تا شهدا سال گذشته افتتاح شد، افزود: امسال نیز به همت همکاری همکاران در 3 شیفت کاری فاز دوم و 4 ایستگاه آن با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه خط اول قطار شهری شمالی ترین نقطه را به جنوبی ترین نقطه شهر  متصل می کند، اضافه کرد: ایستگاه چهارراه تختی مسیر را برای اجرای هرسریع تر عملیات فاز سوم روانتر می کند

وی با تاکید براینکه تا نیمه اول سال آینده فاز 3 قطار شهری از ایستگاه قدس تا دفاع مقدس به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: تکمیل فاز 3 کاری بسیار دشوار است که با اعداد و ارقامی که روی کاغذ می آید کمترکسی باور می کند که سال آینده این خط افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه  خط سوم قطار شهری از میدان آزادی تا جنوب غربی اصفهان رفت و آمد های روانی را در شهر ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: تا 5 سال آینده مترو به صورت کامل افتتاح می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه خط دوم قطارشهری از زینبیه – شهرک امام حسین (ع) تا شهدای خمینی شهر افتتاح می شود که شرقی ترین نقطه اصفهان را به غربی ترین نقطه شهر متصل می کند.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به مشکلات قطار شهری گفت: عبور قطار شهری از میدان امام (ره) یکی از مشکلات روند پروژه بود که باهمکاری شورای اسلامی شهر این مشکل بر طرف شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت به تمهیدات خود نسبت به قطار شهری اصفهان و مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) عمل نکرده است، افزود: کندی پیشرفت قطار شهری اصفهان به دلیل عدم تحقق وعده های دولت بوده است.

شهردار اصفهان عنوان کرد: اصفهان از آلودگی هوا  و محیط زیست رنج می برد در همین راستا می طلبد که دولت مردان به تمهیدات خود عمل کنند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه راه اندازی سریع  قطار شهری اولویت نخست دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان بود، اظهار کرد:اگربتوانیم فاز سوم خط یک را راه اندازی کنیم جاذبه آن برای شهروندان بیشتر می شود .

جهانگیری: بررسی فاینانس چین برای تکمیل مترو

اسحاق جهانگیری، هم در حاشیه این افتتاحیه، اظهار کرد: نقش کمرنگ دولت برای حمایت از مترو اصفهان را قبول ندارم چرا که دولت کمک هایی به قطار شهری اصفهان داشته و از این پس نیز کمک می کند.

وی افزود: مترو اصفهان باید تکمیل شود و این جزو طرح های مهم به شمار می رود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اصفهان یکی از شهرهای پر جمعیت کشور است و حمل و نقل آن به قطار شهری نیاز دارد.

جهانگیری اضافه کرد: خوشبختانه پیشرفت مترو اصفهان بسیار خوب بوده است در حال حاضر نیز در خصوص فاینانس چین پیشنهاداتی صورت گرفته که امشب در استانداری مباحث آن مورد بررسی قرار می گیرد.