x
۰۳ / مرداد / ۱۴۰۳ ۱۸:۱۸

زباله های کره شمالی به سئول رسیدند

زباله های کره شمالی به سئول رسیدند

کره‌جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که تعدادی از بالن‌های حاوی زباله که کره‌شمالی از چندی پیش به سوی این کشور فرستاده به کاخ ریاست جمهوری در سئول رسیده و با ساختمان این نهاد برخورد کرده است.

کد خبر: ۸۵۵۲۸۳
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، سئول در همین راستا تصریح کرد که پس از برخورد این بالن‌ها به کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی، تیم‌های مامور به انجام عملیات پاکسازی شیمیایی در کاخ و اطراف آن مستقر شده‌اند.

ساختمان ریاست جمهوری کره جنوبی که برای نخستین بار هدف بالن‌های ارسالی از سوی پیونگ‌یانگ قرار می‌گیرد یک نهاد به شدت محافظت‌شده از لحاظ امنیتی است؛ به نحوی که بر فراز آن مققرات منطقه‌ پرواز ممنوع اعمال شده است.

نیروهای مسلح کره‌جنوبی پیش‌تر در پی از سرگرفته شده ارسال این بالن‌ها از سوی همسایه شمالی اعلام کرده بود که در پاسخ، اقدام به راه انداختن یک کارزار تبلیغاتی تمام عیار از طریق بلندگوهای بزرگ مرزی خواهد کرد.

به گزارش فرانس‌پرس، بالن‌هایی که روز چهارشنبه به ساختمان نهاد ریاست جمهوری کره‌جنوبی رسیده بودند بنا به گفته مقامات این کشور توسط ماموران اعزامی در قالب‌ تیم‌های واکنش «شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی» جمع‌آوری شده‌اند.

ارسال نظرات
x