x
۰۲ / مرداد / ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳

این افراد نمی‌توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند

این افراد نمی‌توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند، نمی‌توانند برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

کد خبر: ۸۵۴۹۴۱
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اوایل سال جاری رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده بود طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد.

بر اساس این طرح دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند و دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یک‌سری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعدد که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند.

وی همچنین افزود:این دانشجویان از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

حال ممکن است این سوال برای دانشجویان ایرانی که خارج تحصیل می‌کنند، اما قصد بازگشت به کشور را دارند مطرح شود که آیا می‌توانند جذب دانشگاه فرهنگیان شوند؟

در همین راستا رجبعلی بروزیی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که معلم ویژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان فقط معلمان را جذب می‌کند. دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده خواهد گرفت؛ افزود: ممکن است در آینده ما معلمانی را برای کشورهایی تربیت کرده و به خارج از کشور مخصوصا کشورهایی که با کشور ایران همسو هستند؛ بفرستیم.

ارسال نظرات
x