x
۳۱ / تير / ۱۴۰۳ ۱۵:۱۵

افزایش ناگهانی قیمت روغن / ماجرا چیست؟

افزایش ناگهانی قیمت روغن / ماجرا چیست؟

بعد از احراز گران‌فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی توسط برخی شرکتهای زیرمجموعه بانکهای دولتی؛ برگ اجرایی سازمان مالیاتی و برگ مطالبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان صادر شده است.

کد خبر: ۸۵۴۴۹۴
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین از تسنیم، بعد از احراز گران‌فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی توسط برخی شرکتهای زیرمجموعه بانکهای دولتی؛ برگ اجرایی سازمان مالیاتی و برگ مطالبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان صادر شده است.

بعد از افزایش ناگهانی قیمت روغن وارداتی با ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی برخی شرکتهای واردکننده اقدام به فروش موجودی انبار با قیمتهای جدید کرده‌اند که این موضوع از سوی دستگاههای نظارتی درون دولت شناسایی شده است.

تنها در یک نمونه بعد از احراز گران‌فروشی روغن وارداتی با ارز ۴۲۰۰تومانی در سال ۱۴۰۲ به‌صورت هم‌زمان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اقدام به صدور برگ مطالبه و سازمان مالیاتی اقدام به صدور برگ اجرایی مطالبه مالیاتی مضاعف کرده است، در این مورد که جزئیات آن در کدال نیز افشا شده است برگ تشخیص به‌مبلغ قابل توجه ۳۰۰ میلیارد تومان بابت گران‌فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی و همچنین کتمان درآمد برای سه شرکت زیرمجموعه یکی از بانکهای دولتی صادر شده است.

در واقع این سه شرکت که اتفاقاً در بورس نیز فعالیت دارند و زیرمجموعه یکی از هلدینگهای شناخته‌شده بورسی نیز هستند بعد از احراز گران‌فروشی روغن وارداتی با برگ مطالبه سازمان حمایت روبه‌رو شده‌اند و همزمان سازمان مالیاتی نیز به‌دلیل کتمان درآمد برگ اجرایی برای آنها صادر کرده است.

پیگیری اولیه نشان می‌دهد این جریمه ۳۰۰میلیاردتومانی تنها بخش کوچکی از تخلفات مربوط به گران‌فروشی روغن وارداتی با ارز ترجیحی است و برخی خبرها حاکی از جریمه تا ده برابر مبلغ مذکور برای سایر متخلفان و شرکتهای فعال در این مارکت مذکور می‌باشد.

اردیبهشت ۱۴۰۱ روغن مانند سایر کالاهای اساسی به‌صورت شوک‌گونه از شمول ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی خارج شد و قیمتها آزاد شد.

برچسب ها:
قیمت روغن مایع
ارسال نظرات
x