x
۳۱ / تير / ۱۴۰۳ ۱۱:۲۹
رئیس اتاق ایران در جلسه هیات نمایندگان؛

مشکلات کشور به دست بخش خصوصی قابل حل است/ پیشنهاد ما تشکیل کابینه بخش خصوصی همزمان با کابینه دولت است

مشکلات کشور به دست بخش خصوصی قابل حل است/ پیشنهاد ما تشکیل کابینه بخش خصوصی همزمان با کابینه دولت است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مشکلات کشور به دست بخش خصوصی قابل حل است و این موضوع همواره از امتحان اجتماعی درآمده و تمام مسئولین نظام به این نتیجه رسیده اند که اگر مشکلاتی در کشور اعم از مسائل اقتصادی و بین المللی وجود دارد به دست نمایندگان بخش خصوصی قابل حل است و آقای پزشکیان هم به این مسائل اعتقاد بسیار بزرگی دارد.

کد خبر: ۸۵۴۴۵۰
هلوو

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به حضور روز گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در اتاق ایران اشاره کرد و گفت: مشکلات کشور به دست بخش خصوصی قابل حل است و این موضوع همواره از امتحان اجتماعی درآمده و تمام مسئولین نظام به این نتیجه رسیده اند که اگر مشکلاتی در کشور اعم از مسائل اقتصادی و بین المللی وجود دارد به دست نمایندگان بخش خصوصی قابل حل است و آقای پزشکیان هم به این مسائل اعتقاد بسیار بزرگی دارد.

وی افزود: بخش خصوصی در این زمان یک مسئولیت سنگینی دارد تلاش کنید با تشکیل دولت آقای پزشکیان طرح ها و برنامه هایی را آماده کنید و در اولین فرصت های تشکیل دولت در اختیار ایشان قرار بدهیم تا کمک بیشتری برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشورمان باشد.

حسن زاده تصربح کرد: یکی از خواسته های مهمی که از دولت جدید برای پیشرفت مسائل کشور داریم ‌برگزاری مرتب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است، در این مورد قبلا هم با آقای طیب نیا صحبت شده و در جلسه دیروز هم از دولت جدید خواستیم که وزرا در شورای گفتگو حضور داشته باشند تا بخش خصوصی بتواند مشکلات را برای حل و فصل با آنها مطرح کند.

رئیس اتاق ایران اظهار کرد: از دولت چهاردهم انتظار تشکیل کابینه کارآمد، منسجم، با تجربه و براساس شایسته سالاری را داریم تا برای تحقق اهداف توسعه کشور تصمیمات بسیار ارزشمندی گرفته شود.

وی گفت: انتظار بخش خصوصی از دولت این است که بخش خصوصی را شریک مسیر توسعه کشور قرار دهد و برای این که این موضوع بیشتر عملیاتی شود پیشنهاد می دهیم کابینه بخش خصوصی توسط اتاق ایران همزمان با تشکیل کابینه دولت تشکیل شود تا در کنار هیات دولت باشند و با تشریک مساعی برای حل مشکلات اقتصادی نتایج خوبی رقم بخورد.

حسن زاده تاکید کرد: اطمینان می دهم اگر ما بتوانیم طرح های کارشناسی شده و علمی برای توسعه اقتصادی را در اتاق آماده کنیم حتما دولت آقای پزشکیان استقبال بیشتری از این موارد خواهد داشت. عزیزانی که در کمیسیون ها زحمت می کشند با جمع بندی نظرات خود طرح هایی را آماده کنند تا ما در اختیار آقای رئیس جمهور قرار بدهیم و بخواهیم که در این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اتاق ایران در پایان گفت: آقای پزشکیان به آقای طیب نیا گفته بودند که حاضر هستند دو روز بنشینند و در اتاق بازرگانی نظرات بخش خصوصی را بشنوند. ایشان گفتند که به دلیل این که هنوز کابینه تشکیل نشده در جلسه دیروز شنونده دغدغه بخش خصوصی هستند و در جلسات آینده نظرات خود را مطرح خواهند کرد.

ارسال نظرات
x