x
۰۱ / مرداد / ۱۴۰۳ ۱۱:۰۰

بررسی عملکرد غدیس و تحلیل نموداری

بررسی عملکرد غدیس و تحلیل نموداری

غدیس تولیدکننده انواع آبمیوه و کنسانتره است که با P/e فوروارد حوالی ۵ دادوستد می‌شود. شرکت با فروش حدود ۱،۱۰۰ میلیارد تومانی در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ همراه بوده، که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، حدود ۶۸٪ رشد دارد. طبق گفته مدیرعامل در مجمع، شرکت می‌تواند تابستان نیز همین فروش را ثبت نماید. از طرفی شرکت در خرداد با ۱۱۶ میلیارد تومان بیشترین میزان صادرات را بین شرکت های صنعت خود داشته است.

کد خبر: ۸۵۴۱۹۰
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین، به طورکلی شرکت‌های غذایی در خرداد ماه ۱۴۰۳ موفق به فروش ۹۸۱۶ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است. اما شرکت‌های بهپاک، غنوش و غدیس، برترین‌های گروه خود به لحاظ رشد درآمد نسبت به سال گذشته هستند. در این گزارش به معرفی و مرور عملکرد شرکت و تحلیل تکنیکال غدیس می‌پردازیم.
عملکرد شرکت نشان از ارزندگی سهم!

شرکت در دو سال اخیر تولیدی بالاتر از ظرفیت معمول خود داشته است و در سال مالی ۱۴۰۲ رشد فروشی بیش از ۵۷٪ و رشد سودآوری بیش از ۶۶٪ داشته است. شرکت ۱۳٪ رشد دلاری سودآوری و ۷٪ رشد فروش داشته است و با خلق ۴۱.۷ میلیون دلار فروش، ۵.۴ میلیون دلار سود ایجاد کرده است (برحسب دلار آزاد)

غدیس در سه‌ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش داشت (دوره مشابه سال قبل ۶۵۰ میلیارد تومان) که رشد حدود ۷۰ درصد را نشان می‌دهد. غدیس در خردادماه موفق به فروش ۴۱۵.۲۲ میلیارد تومان شده که نسبت به مشابه سال قبل ۹۰.۹۸ درصد افزایش داشت.

نسبت P/E غدیس از شرایط خوبی برخوردار است و برای سرمایه‌گذاری قابل تامل است.

تحلیل نموداری غدیس و سناریوبندی سهم:

بررسی عملکرد غدیس و تحلیل نموداری

همانطور که در نمودار لگاریتمی روزانه مشاهده می‌شود از سال ۹۹ از پیک ۱۲۴۰ تومان تا ۶۱۰ تومان ریزش داشتیم و دیامتریکی به صورت نوسانی شکل گرفته است. سپس از آبان ۱۴۰۱ در بازه زمانی کوتاهی شاهد یک رشد شارپ برای سهم بودیم که موج A ازالگوی جدید صعودی را شکل داد و تا محدوده ۲۱۷۰ پیشروی کرده است. سپس از بهمن ۱۴۰۱ شاهد ریزش سهم تحت الگوی دیامتریک یا مثلث هستیم که با مشکی و نارنجی مشخص شده است. اگر دیامتریک باشد و تمام شده باشد از محدوده ۱۳۲۰ شاهد برگشت روند و شروع موج C هستیم اما اگر مثلث باشد لگ D است و یک ریزش موقت برای E از مثلث پیش رو خواهد بود.

حد حمایت ۱۳۰۰ رعایت شود و هدف‌های پیش روی سهم دو محدوده مهم ۲۰۰۰-۲۳۵۰ تومان برای امسال خواهد بود. در صورت نیاز به روزرسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
x