x
۲۸ / تير / ۱۴۰۳ ۱۰:۱۴
روزنامه گردی تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۵۷؛

رولزرویس در ایران کارخانه می‌سازد

رولزرویس در ایران کارخانه می‌سازد

حمله هواپیماهای شکاری شوروی به دو هلیکوپتر ارتش ایران که یکی از آنها را سرنگون کرده که طی آن هشت افسر - استوانیار- نیروزفر-استوار و گروهبان ایرانی سرنشین هلیکوپتر کشته شدند تیتر یک شماره امروز چهارشنبه ۲۸ تیر سال ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه در ادامه اطلاع داده که هلی کوپترهایی که هدف تیراندازی شکاریها قرار گرفتند بعلت بدی هوا وارد خاک شوروی شده بودند. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری درباره ساخت کارخانه شرکت رولز رویس در ایران بر میخوریم که متن آن سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است.

کد خبر: ۸۵۳۸۵۲
هلوو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیده بان ایران؛ حمله هواپیماهای شکاری شوروی به دو هلیکوپتر ارتش ایران که یکی از آنها را سرنگون کرده که طی آن هشت افسر - استوانیار- نیروزفر-استوار و گروهبان ایرانی سرنشین هلیکوپتر کشته شدند تیتر یک شماره امروز چهارشنبه ۲۸ تیر سال ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات است. این روزنامه در ادامه اطلاع داده که هلی کوپترهایی که هدف تیراندازی شکاریها قرار گرفتند بعلت بدی هوا وارد خاک شوروی شده بودند.

گرمای هوا هم در اهواز ۵ نفر را به کشتن داده و صدها شاکی خانه سازی که گروهی از خریداران شهرک واوان هستند در نخست وزیری اجتماع کرده اند که عکسی از این تجمع در صفحه اول روزنامه چاپ‌ شده است.

خبر حادثه ای امروز هم به قتل رسیدن دختری با ۲۵ ضربه چاقو توسط برادرش اختصاص دارد. بیانیه جناح سازنده هم یکی از تیترهای صفحه نخست امروز اطلاعات است.

به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری درباره ساخت کارخانه شرکت رولز رویس در ایران بر میخوریم که متن آن سوژه امروز "روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

مهندسین سازنده موتور کارخانجات معروف به رولز رویس گروهی از کارشناسان بلندپایه خود را بمنظور بررسی امکانات ایجاد یک کارخانه به ایران اعزام کردند.

رولزرویس در ایران کارخانه می‌سازد

هیات مذکور هفته گذشته در تهران با مقامات عالی‌رتبه مملکتی گفتگوهایی انجام داد و اطلاعات لازم را برای این همکاری بدست آورد. ریاست هیات نمایندگی مهندسین رولز رویس را کنت کیس یکی از مدیران کارخانجات مذکور بعهده داشت.

در این خبر که بوسیله رویترز مخابره شده اضافه شده است به احتمال قوی این مذاکرات در آینده ادامه خواهد یافت. هیات رولز رویس در تهران برای فروش شش دستگاه موتور با توربین گازی نیز گفتگوهایی انجام داده است. ارزش توربین های مذکور بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیره استرلینگ یعنی معادل ۳۸ تا ۵۷ میلیون دلار برآورد می‌شود. موتورهای گازی برای نصب در شش کشتی که ایران از خارج خریداری خواهد کرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رولزرویس در ایران کارخانه می‌سازد

ساخت موتور هواپیما

خبرنگار ما اضافه می کند که کارخانجات رولزرویس یکی از واحدهای صنعتی بزرگ‌ انگلیس است که در ساخت موتورهای قوی سابقه طولانی دارد و از جمله برای اتومبیل و هواپیما و کشتی، موتور می‌سازد.

کارخانجات رولز رویس به جهت ساخت اتومبیل معروف و گرانقیمت رولز رویس در جهان شهرت دارد و سالیانه سفارشاتی برای ساخت اتومبیل‌های اختصاصی از سرمایه داران و شخصیت‌های مهم جهان دریافت می کند.

موتور هواپیمای کنکورد که پروژه مشترک انگلیس و فرانسه است نیز در کارخانجات رولز رویس ساخته می‌شود و در مجاور همین کارخانه که در بریستول انگلیس قرار دارد در کارخانجات هواپیماسازی کنکورد روی هواپیمای مذکور نصب می گردد.

برچسب ها:
رولزرویس
ارسال نظرات
x