x
۲۷ / تير / ۱۴۰۳ ۱۲:۴۶

قوانین عجیب نصب سنگ قبر در ایران

قوانین عجیب نصب سنگ قبر در ایران

در طی چند سال اخیر قوانین عجیبی در برخی آرامستان‌های کشور برای نصب سنگ قبر وضع شده که همین مسئله باعث حیرت بسیاری از افراد شده است.

کد خبر: ۸۵۳۶۸۲
هلوو

در طی چند سال اخیر قوانین عجیبی در برخی آرامستان‌های کشور برای نصب سنگ قبر وضع شده که همین مسئله باعث حیرت بسیاری از افراد شده است. به عنوان مثال، یکی از عجیب‌ترین قانون‌هایی که تا به حال برای نصب سنگ قبر تو ایران وضع شده، عدم چاپ عکس بانوان متوفی بر روی سنگ قبر است که حتی بعد از اینکه سنگ نصب شده در بعضی از اوقات شکل و شمایل با روش‌های مختلف از روی سنگ قبرها پاک شده که همین مسئله باعث نگرانی خیلی از افراد شده. حالا امروز قصد داریم همراه با شما نگاهی به بعضی از مهم‌ترین قوانین آرامستان‌های کشور بندازیم تا شما در زمان خرید سنگ قبر، با مشکل مواجه نشید.

قوانین نصب سنگ در آرامستان‌ ها

هر آرامستان بر اساس شرایط خاک، فرهنگ و شیب قبرستان، مجموعه قوانینی را وضع کرده‌اند که باید در هنگام خرید سنگ قبر به آنها توجه داشته باشید. به عنوان مثال، سنگ قبر شهرهایی مثل اردبیل و تبریز در یک بازده زمانی نباید بلندتر از ۲۰ سانت می‌شد که همین مسئله انتخاب سنگ قبر را برای ساکنین این شهرها تا حد زیادی دشوار می‌کرد. این مجموعه قوانین معمولاً بر اساس یک دستورالعمل و تصمیم هیئت مدیره اتخاذ می‌شود که ممکن است بعد از مدتی این قوانین تغییر کنند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان سنگ قبر بر این باور هستند که افراد در هنگام ثبت سفارش، مشخص کنند برای کدام آرامستان قصد دارند این سنگ‌های قبر را خریداری کنند. حالا قصد داریم نگاهی به برخی از مهم‌ترین قوانین آرامستان‌های کشور انداخته و آنها را بررسی کنیم .

قوانین نصب سنگ قبر در بهشت زهرا

بهشت زهرای تهران را باید یکی از بزرگترین آرامستان‌های ایران قلمداد کنیم که تا به امروز خانه ابدی بسیاری از افراد مشهور داخل کشور بوده است. در این مجموعه، تحت تاثیر محدودیت زمینی، مجموعه قوانینی از سال ۱۳۴۷ تا به امروز تدوین شده که سبب شده برخی از تولید کنندگان سنگ قبر نتوانند به درستی طرح‌های مد نظر خود را اجرا کنند. یکی از اصلی‌ترین قوانین، عدم امکان استفاده از سنگ قبرهای مجلل و بارگاهی است که همین مسئله در طی سال‌های اخیر باعث ناراحتی برخی از بازماندگان شده است. از مهمترین قوانین یاد شده در بهشت زهرای تهران، می‌توانیم به موارد پیش رو اشاره داشته باشیم:

  1. نصب هرگونه نیمکت، پایه چراغ، کتیبه، گلدان با هر شکل و اندازه در تمامی قطعات ممنوع است.
  2. ساخت باغچه و چاپ تصاویر بانوان بدون رعایت حجاب اسلامی و حکاکی اسماء الهی و آیات قران مجید بر روی سنگ قبر ممنوع است.
  3. ابعاد سنگ قبر برای قبور یک طبقه 100 در 50 سانتی متر مربع و برای قبور دو طبقه و سه طبقه در فاز یک و فاز سه 180 در 60 سانتی متر مربع باید باشد.
  4. قطعات 96، 99، 105 . 106 به دلیل شکل خاص قطعه عرض سنگ باید 50 سانتی متر باشد
  5. در قسمت فاز دو ( قطعه 200 تا 258) برای قبور دو طبقه ابعاد سنگ باید 160 در 50 باشد.
  6. نصب سنگ با ارتفاع قرنیز 10 سانتی متر غیر قانونی بوده اما در قطعات 1 تا 112 با صدور مجوز سازمان بلا مانع و مجاز است.
  7. در قطعات فاز 2 و فاز 3 ( قطعه 300 به بالا) بهشت زهرا سنگ ها بایستی به صورت هم سطح نصب شوند.

قوانین نصب سنگ قبر در بهشت سکینه

بهشت سکینه کرج امروزه به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آرامستان‌های کشور تبدیل شده که گسترش آن به دلیل رشد جمعیت استان البرز در حال افزایش است و انتظار می‌رود در طی ۲۰ سال آینده، دومین آرامستان بزرگ کشور لقب بگیرد. تحت تاثیر گسترش روزافزون این آرامستان، قصد داریم برخی از مهمترین قوانین آن را برای شما بازگو کنیم.

قطعات 1 تا 13:

  • حداکثر ابعاد سنگ: 180 در 50 سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع مزار: 10 سانتی متر

قطعه 9 (نام آوران):

  • حداکثر ابعاد سنگ: 180 در 60 سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع مزار: 10 سانتی متر

قطعات 14 و 15:

  • حداکثر ابعاد سنگ: 180 در 60 سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع مزار: 4 سانتی متر

قطعه 16 (اصحاب شهدا):

  • حداکثر ابعاد سنگ: 180 در 60 سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع مزار: 10 سانتی متر

قطعات 18 و 19:

  • حداکثر ابعاد سنگ: 180 در 60 سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع مزار: 4 سانتی متر

قطعه 20:

  • حداکثر ابعاد سنگ: 180 در 60 سانتی متر
  • حداکثر ارتفاع مزار: 4 سانتی متر

سنگ بهشت تولید کننده برتر سنگ قبر در ایران

مجموعه سنگ بهشت را باید به عنوان یکی از قدرتمندترین و اصلی‌ترین تولید کنندگان سنگ قبر در داخل کشور قلمداد کنیم که عملکرد بی‌نظیری در بحث واردات سنگ قبر از خود به نمایش گذاشته است. این مجموعه که لقب تولید کننده سنگ قبر لاکچری را به خود اختصاص داده، طیف وسیعی از سنگ قبرها از مرمر، گرانیت ، نانو را در اختیار خریداران قرار می‌دهند و این فرصت را ایجاد کرده‌اند که ارسال و نصب رایگان را در تمامی شهرها اجرا کنند. مجموعه سنگ بهشت، تمامی محصولات خود را با ضمانت همیشگی در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید بر اساس مجموعه قوانینی که آرامستان‌های کشور دارد، بهترین سنگ قبر را برای متوفیان عزیز خود خریداری کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب ها:
سنگ قبر
ارسال نظرات
x