x
۱۹ / تير / ۱۴۰۳ ۱۴:۳۹

انتقاد لاپید از نتانیاهو در رابطه با جنگ غزه

انتقاد لاپید از نتانیاهو در رابطه با جنگ غزه

«یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: کنترل جنگ از دست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر خارج شده است و او فرد بی مسئولیتی است که نظامیان ما باید هزینه این بی مسئولیتی را بپردازند.

کد خبر: ۸۵۲۳۱۷
زیما

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه نوشت: مدیریت جنگ، روابط خارجی و کابینه از کنترل «بنیامین نتانیاهو» خارج شده است.

وی، نتانیاهو را مقصر شکست مذاکرات آتش بس اعلام کرد و افزود: حماس گام‌های لازم برای تحقق آتش بس در راستای تبادل اسرا را برداشته است.

این مقام صهیونیست به شرایط وخیم اقتصادی و بحران اجتماعی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: جنگ را نمی توان تا ابد ادامه داد و نیروهای ذخیره بیش از این نمی توانند در خدمت ارتش باشند و تاب آوری اقتصادی از دست رفته است.

لاپید، نپذیرفتن مسئولیت شکست توسط نتانیاهو را یادآور شد و گفت: نتانیاهو فرد مسئولیت پذیری نیست و نظامیان ما باید هزینه این بی مسئولیتی را بپردازند.

وی، تعداد زخمی های جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را بالا دانست و گفت: ما ۹ هزار و ۲۵۴ مجروح داریم که با مشکلاتی مثل نابینایی، آسیب به سر و قطع عضو مواجه شده اند.

اظهارات لاپید حاکی از تلاش مضاعف مخالفان بر نتانیاهو، برای پذیرش آتش بس است زیرا نخست وزیر رژیم اشغالگر روز یکشنبه اعلام کرد که با آتش بس پایدار و توقف کامل جنگ موافقت نخواهد کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یکی از شرکت کنندگان در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین این رژیم و جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران اعلام کرد: نتانیاهو به گونه ای رفتار می کند که گویی خواهان قرارداد (مبادله اسیران) نیست.

«ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و «رونن بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) روز دوشنبه به مصر سفر و در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و تل آویو برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران، با مقامات مصری دیدار کردند.

جنبش حماس دیروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

ارسال نظرات
x