x
۱۸ / تير / ۱۴۰۳ ۱۵:۵۵
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد:

حفاظت از اراضی ملی و جنگلی باید مبتنی بر کاداستر سه بعدی باشد

حفاظت از اراضی ملی و جنگلی باید مبتنی بر کاداستر سه بعدی باشد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حفاظت از اراضی ملی و جنگلی باید مبتنی بر کاداستر سه بعدی باشد.

کد خبر: ۸۵۲۱۱۵
زیما

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین رونمایی از سامانه اموال و دستگاه‎‌های اجرایی (سادا نوین) که امروز با حضور وزیر اقتصاد در محل این وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد: نسل سوم در بانک کاداستر دولتی مبتنی بر توصیف زمانی است.

وی افزود: در گام سوم بحث حفاظت از اراضی دولتی، منابع ملی و جنگلی را باید مبتنی بر کاداستر سه بعدی و چهار بعدی ایجاد کنیم که شاخص زمان در آن مشخص می‌شود.

بابایی در تشریح سخن خود گفت: مثلا امروز 18 تیر وضعیت اراضی و موقعیت مکانی پهنه‌های جنگلی در نور و نوشهر را ثبت می‌کنیم تا بدانیم شرایط چگونه است. بعد در ماه بعد وضعیت جدید ثبت می‌شود و به این ترتیب بعدها می‌دانیم که کاربری اراضی چه مسیری را طی کرده است.

وی ادامه داد: ما در نسل سوم شاخص زمانی را اضافه می‌کنیم که کاداستر نوین و جدید را تعریف کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توضیح داد: استنادپذیری و پایش داده‌ها به صورت برخط و آنلاین باید تعریف شود. در حال حاضر به صورت برخط و آنلاین اطلاعات اموال و املاک دولتی قابل استخراج شده است که سابقا این امکان نبوده است.

وی یادآور شد: باید مخزن اسناد الکترونیکی هم تعریف کنیم. از اول تیر ماه یک میلیون و 500 هزار سند الکترونیک تهیه کردیم. ما در اسرع وقت اسناد دولتی را الکترونیکی می‌کنیم تا دسترسی به اسناد، بسیار سهل شود و به این ترتیب تجزیه و تحلیل داده‌های اسناد بسیار راحت‌تر می‌شود.

بابایی بیان کرد: در وب سرویس و تبادل داده آمادگی داریم که با دیگر دستگاه‌ها همکاری کنیم. در بحث انتشار اطلاعات اراضی و املاک دولتی هیچ محدودیتی نداریم. در بحث اشخاص خصوصی بحث محرمانگی انتشار داده مطرح می‌شود اما در بحث دولتی محدودیت نداریم.

وی افزود: در برخی اراضی و املاک دولتی نیازمند اقدام جدی هستیم. در خصوص املاک آموزش و پرورش چندین جلسه داشتیم. اعلام آمادگی کردیم که رایگان با این مجموعه کار کنیم اما مطلع شدیم که عملیات تثبیت و دریافت سند املاک این وزارتخانه انجام نشده و بخشی از اراضی این سازمان به صورت قولنامه‌ای است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توضیح داد: ارتباط سامانه سادا با کاداستر باید به زودی انجام شود. ما سکوی جامع کاتب داریم. در راستای تبادل اطلاعاتی ارتباط با سامانه‌های مختلف را برقرار می‌کنیم.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم اطلاعات توصیفی بیشتری در سادا نوین وارد کنیم. بارگذاری تصاویر هوایی اهمیت دارد. امروز شاهد هستیم که در بحث متراژها بدون حضور کارشناس، اندازه‌گیری‌ها در حال انجام است.

ارسال نظرات
x