x
۱۷ / تير / ۱۴۰۳ ۲۲:۴۶

نه فرانسه به افراطیون راستگرا

نه فرانسه به افراطیون راستگرا

شهروندان فرانسه روز یکشنبه ۷ ژوئیه برای دومین بار در انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور شرکت کردند؛ انتخابی سرنوشت‌ساز که ممکن است یک پیروزی تاریخی را برای حزب ضدمهاجر «تجمع ملی» به رهبری مارین لوپن رقم بزند و امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور را مجبور به تقسیم قدرت با راست افراطی کند.

کد خبر: ۸۵۱۹۸۴
هلوو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، در صورت عدم کسب رای اکثریت توسط راست‌های افراطی نیز احتمالا فرانسه با پارلمانی چندپاره و یک بن‌بست سیاسی جدید روبرو خواهد شد و امانوئل ماکرون مجبور خواهد شد با احزابی ائتلاف کند که با بسیاری از سیاست‌های او از جمله در موضوعات تجاری و سیاست‌های اروپایی مخالف هستند.

بنا بر آمارهای رسمی، کمی بیش از ۴۹ میلیون نفر برای رای دادن در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند و تا پایان امروز روشن خواهد شد که با تصمیم آنها، کدام حزب کنترل مجلس ملی ۵۷۷ عضوی فرانسه را به دست خواهد گرفت و چه کسی نخست‌وزیر جدید این کشور خواهد شد.


دور دوم این انتخابات ساعت ۸ شب به وقت فرانسه به پایان می‌رسد و انتظار می‌رود که اولین نتایج رسمی نیز تا پایان شب اعلام شود.

قمار ماکرون بر سر پارلمان و اختلافات سیاسی که اکنون در صدر اخبار داخلی فرانسه هستند، باعث شده رویدادهای مهمی که این کشور همزمان درگیر آنهاست، به حاشیه بروند.

از جمله، میزبانی بازی‌های المپیک که تا بیست روز دیگر آغاز خواهد شد، مسابقه تیم ملی فوتبال این کشور در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی یورو ۲۰۲۴ و مسابقات بین‌المللی دوچرخه سواری «تور دو فرانس» که در سراسر کشور در کنار حرکت مشعل المپیک در جریان است.

امانوئل ماکرون اعلام کرده است که صرف‌نظر از اینکه چه اتفاقی بیفتد، از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد و تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۷ میلادی در الیزه باقی خواهد ماند.

برچسب ها:
امانوئل ماکرون
ارسال نظرات
x