x
۱۶ / تير / ۱۴۰۳ ۱۹:۰۷
در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ریزش قیمت طلا و سکه با اعلام نتایج انتخابات / طلا ارزان خواهد شد؟

ریزش قیمت طلا و سکه با اعلام نتایج انتخابات / طلا ارزان خواهد شد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری باعث کاهش نرخ ارز و قیمت طلا و سکه شد پیش‌بینی کرد بازار در روزهای آینده به ثبات قیمتی برسد. 

کد خبر: ۸۵۱۷۰۶
هلوو

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ بازار امروز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری شاهد ریزش نرخ ارز و قیمت طلا و سکه بود.
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: با وجود افزایش ۳۳ دلاری قیمت انس جهانی طلا در بازارهای جهانی، شاهد افت چشمگیر قیمت‌ها در بازار داخلی بودیم. به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۸۵ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان رسید. سکه نیز با ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.
وی افزود: همچنین امروز در بازار حباب سکه با کاهش ۶۵۰ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه ۸ میلیون تومان شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، کاهش ۲ هزار تومانی قیمت ارز را عامل اصلی افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه عنوان کرد و گفت: این شرایط با تأثیر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بازار رخ داد.
وی با اشاره به ثبات نسبی بازار در روزهای اخیر، احتمال ادامه این روند را محتمل دانست، و اظهار داشت: باید دید بازارهای جهانی و بازار ارز به کدام سمت و سو حرکت می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد قیمت طلا و سکه بیش از این کاهش یابد.
بذرافشان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، گفت: کاهش تقاضا و رکود، بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد، هفته آینده نیز به دلیل مراسم سوگواری بازار تعطیل خواهد بود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تغییر دولت و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رییس جمهور، بیان کرد:امیدواریم بر اساس نظرات رییس جمهوری منتخب و با اقدامات عملیاتی دولت جدید، شاهد بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم و رونق کسب و کارها باشیم.
وی سامانه‌های تحمیلی مانند سامانه جامع تجارت را مهمترین چالش حوزه تولید دانست و گفت: شرایط باید تغییر کند؛ در زمان اجرای این سامانه‌ها به نظر می‌رسید اعتمادسازی بین دولت و اصناف رخ نداد الان با این تغییرات کارگروه تخصصی اتحادیه طلا برای ارائه راهکار و حل مشکلات این حوزه آماده است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: در صورتی که این سامانه‌ها با شرایط کنونی دوباره اجرایی شود احتمال اعتراض فعالان بخش طلا وجود دارد و ممکن است این شرایط باردیگر حوزه طلا را که در اقتصاد و اشتغال‌زایی نقش موثری دارد دچار بحران کند.
بذرافشان با تأکید بر اصلاح و تخصصی شدن این سامانه‌ها، تصریح کرد: با توجه به شعارهای نامزد منتخب مبنی بر کارشناسی شدن کارها اگر این اتفاق بیفتد قطعا شاهد تغییرات و دگرگونی در حوزه اصناف و صنعت طلا خواهیم بود.
بذرافشان با تأکید بر لزوم صبر و حوصله مردم، اظهار داشت: دولت جدید نیاز به زمان برای انجام برنامه‌های خود دارد و در صورت همراهی و تعامل همه بخش‌ها، شاهد تحولات مثبت در این صنعت خواهیم بود.
بازار طلا و سکه در حال حاضر با ثبات نسبی همراه است. با وجود افزایش انس جهانی، کاهش قیمت ارز عامل اصلی افت قیمت‌ها در بازار داخلی بوده است. ماه محرم و تعطیلات آن می‌تواند تقاضا و رونق بازار را تحت تاثیر قرار دهد. فعالان این حوزه امیدوارند با تغییر دولت و اقدامات عملیاتی آن، شاهد بهبود اوضاع اقتصادی و رونق کسب و کارها باشند.

برچسب ها:
بازار سکه و طلا
ارسال نظرات
x