۰ نفر

رای گیری در عراق هم تمدید شد

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۹
کد خبر: 851537
رای گیری در عراق هم تمدید شد

سفارت ایران در عراق اعلام کرد: با توجه به افزایش مشارکت و حضور گسترده و پرشور ایرانیان مقیم و زائران عتبات مقدسه در عراق، زمان رای گیری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تا ساعت ۲۰ به وقت محلی تمدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،سفارت جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل افزای مشارکت و حضور ایرانیان مقیم و زائران عتبات مقدسه عراق در مراکز اخذ رای در مراکز شش گانه بغداد، نجف ، کربلا، بصره، اربیل و سلیمانیه، زمان رای گیری در این مراکز تا ساعت ۲۰ تمدید می گردد.

ایرانیان حاضر در عراق همزمان با سراسر کشور ساعت ۸ صبح به وقت محلی امروز جمعه پانزدهم تیرماه برای شرکت در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل استقرار ۲۴ صندوق ثابت و سیار برای انتخاب بهترین فرد برای ریاست جمهوری چهاردهم به پای صندوق های رای آمدند.

براساس این گزارش شش مرکز اخذ رای بغداد، نجف اشرف، کربلای معلا، بصره، اربیل و سلیمانیه پیش از شروع زمان قانونی اخذ رای شاهد حضور پرشور ایرانیان مشتاق برای شرکت در انتخابات بودند.

برای این دوره از انتخابات در عراق ۱۴ صندوق ثابت و ۱۰ صندوق سیار در مجموع ۲۴ صندوق اخذرای درنظر گرفته شده است.

با توجه به عدم کسب اکثریت مطلق آراء توسط چهار نامزد ریاست جمهوری در دور اول، بر اساس ماده ۱۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، دور دوم انتخابات در نخستین جمعه پس از دور اول برگزار می شود.

آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که در دور نخست بیشترین آرا را کسب کرده بودند، در این دور از انتخابات به رقابت می پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha