۰ نفر

والتر ماتزاری کیست؟

۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۲
کد خبر: 849624
والتر ماتزاری کیست؟

باشگاه پرسپولیس همچنان در تلاش است تا برای هدایت تیم خود سرمربی مناسبی را به خدمت بگیرد. در این مقاله به معرفی بیوگرافی والتر ماتزاری و سوابق او در فوتبال می پردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رویداد۲۴، باشگاه پرسپولیس همچنان در تلاش است تا برای هدایت تیم خود سرمربی مناسبی را به خدمت بگیرد. طبق گزارش‌ها، این باشگاه به جذب والتر ماتزاری، سرمربی باتجربه ایتالیایی، علاقه‌مند شده است. ماتزاری در سوابق مربی‌گری خود موفقیت‌های چندانی به دست نیاورده و تنها یک جام قهرمانی را به نام خود ثبت کرده است. با این حال، هواداران پرسپولیس امیدوارند که این مربی بتواند تجربیات خود را در خدمت باشگاه قرار داده و طی فصل آینده نتایج مطلوبی را برای تیم به ارمغان بیاورد.

جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت»، گزارش داده که مدیران باشگاه پرسپولیس به توافق نهایی با والتر ماتزاری برای سرمربیگری این تیم رسیده‌اند. به این ترتیب، ماتزاری به‌زودی جایگزین اوسمار لوس‌ویرا خواهد شد.
بیوگرافی والتر ماتزاری

وی مسیر حرفه‌ای خود را با بازی در تیم جوانان فولونیکا شروع کرد و سپس به جوانان فیورنتینا پیوست، جایی که به او لقب "آنتونیونی جدید" داده شد. سپس او به تیم‌های پسکارا، کالیاری، و رجیو امیلیا منتقل شد و در ادامه به امپولی پیوست و پنج فصل در آنجا بازی کرد. در فصل ۸۶–۱۹۸۵ در صعود امپولی به سری آ نقش داشت. بعد از آن، در سال ۸۹–۱۹۸۸ به لیکاتا پیوست و سپس به مودنا رفت و با این تیم قهرمانی سری سی را به دست آورد. ادامه حرفه او از بازی در تیم‌های نولا، ویارجیو و آچیریاله بود و با آچیریاله توانست به سری بی صعود کند. آخرین فصل حرفه بازی او را در تورس بود.

ماتزاری، که در سال 2012 به لطف نتایج درخشانش با ناپولی، جایزه انزو برزوت (بهترین مربی ایتالیایی فصل) را دریافت کرد، فعالیت مربیگری خود را از سمت دستیاری در بولونیا و ناپولی آغاز کرد. وی در سال 1999 به عنوان سرمربی تیم زیر 19 سال بولونیا منصوب شد. اولین تجربه مربیگری در تیم بزرگسالان او به سال 2001 و حضور در آچیرئاله برمی‌گردد. پس از آن، در سری B به هدایت لیورنو و رجینا پرداخت و توانست این تیم‌ها را به سری A صعود دهد. در ادامه، او در سری A با سمپدوریا به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت.

با توجه به سوابق موفق ماتزاری در فوتبال ایتالیا، هواداران پرسپولیس امیدوارند که او بتواند تجربیات ارزشمند خود را در این تیم به کار گرفته و نتایج مطلوبی را در فصل آینده برای این باشگاه به ارمغان بیاورد.

سمپدوریا موفق شد به مرحله پلی‌آف لیگ اروپا صعود کرده و در ادامه به مرحله گروهی راه یافت. تیم ماتزاری نیز با بهترین عملکرد خود، به جمع 32 تیم نهایی صعود کرد اما در مقابل متالیست خارکیف، از راهی به یک‌هشتم نهایی بازماند. همچنین، همکاری بین سمپدوریا و ماتزاری، با ایستادن در جایگاه سیزدهم جدول فصل بعد به پایان رسید. سمپدوریا در فصل بعد با شکست اینتر، به فینال کوپا ایتالیا راه یافت اما در ضربات پنالتی مقابل لاتزیو، شکست خورد.

با بهبود عملکرد، ماتزاری در ناپل موفق به رتبه ششم در جدول سری A شد و از آنجا به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. پس از تلاش‌های موفقیت‌آمیز در مراحل بعد، ناپلی در نهایت جام حذفی ایتالیا را به خاطر می‌آورد. ماتزاری با آمار قابل توجهی از 89 برد در 182 بازی با ناپولی، عنوان بهترین عملکرد در تاریخ تیم را کسب کرد.

پس از تجربه‌های مختلف در انگلیس و تورینو، ماتزاری سرانجام به عنوان سرمربی کالیاری انتخاب شد و پس از هفت ماه استراحت، فصل جدیدی را شروع کرد. اما تلاش‌هایش در کالیاری نتایج مطلوبی به همراه نداشت و تیم در جایگاه دهم سری A به پایان رسید، با شکست‌های متعدد در مقابل مدافع عنوان قهرمانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha